کنسرت موسیقی در تالار آفتاب اهواز برگزار شد


کنسرت موسیقی در تالار آفتاب اهواز برگزار شد

اهواز - ایرنا - تالار آفتاب اهواز پنجشنبه شب میزبان یک گروه موسیقی بود که به اجرای قطعاتی از موسیقی اصیل ایرانی پرداخت.

مدیر اجرایی « کنسرت موسیقی اصیل ایرانی » پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این گروه با نگاه نو نسبت به ردیف دستگاهی موسیقی ایرانی و کاربرد ریتم‌ها در آهنگ‌سازی در تلاش است که بتواند با استفاده از ترکیب مایه های موسیقی ایرانی و ریتم های متنوع در یک قطعه موسیقی ، القا بهتری را از شعر و قطعه به شنونده داشته باشد.

سجاد کوراوند ادامه داد : گروه موسیقی رندان به خوانندگی حسین علیشاپور از ۲ عنصر «مایه و ریتم» برای دستیابی به ترکیبات نو و در عین حال حفظ اصالت موسیقی ایرانی استفاده می‌کند.

وی افزود : گروه رندان در کنسرت جدید خود با نگاهی تازه به مایه "دشتی" این موسیقی را نه فقط بر اساس ردیف دستگاهی ایران بلکه با نگاه و جایگاه های مختلف «مایه دشتی» در موسیقی رسمی و قومی سراسر ایران قطعات خود را تنظیم و با صدای «حسین علیشاپور» اجرا کرد .

مدیر اجرایی این کنسرت از تصنیف ها و اشعار این کنسرت گفت و افزود : اجرای اول این کنسرت به نام "بخشو" در مایه دشتی از موسیقی جنوب کشور مخصوصا موسیقی مذهبی بوشهر الهام گرفته است.

کوراوند ادامه داد :تصنیف "مهرگیاه" با شعری از استاد هوشنگ ابتهاج مایه دشتی بصورت چند صدایی و به شیوه آهنگسازی در دهه های ۴۰ و ۵۰ ایران، تصنیف "غم یار" با شعری از استاد «عماد خراسانی» نگاهی به «دشتی بیرجندی» و جملات دشتی در موسیقی خراسان و تصنیف «بوسه» با شعری از «هوشنگ ابتهاج» با نگاه مایه دشتی و کاربرد آن با شعر نو تنظیم شده است.

وی در ادامه بیان کرد : قطعه ضربی « از دشتی تا بلوز » از ترکیب جملات موسیقی «بلُوز و مایه دشتی » حالت خاصی مانند گفت وگو بین ۲ فرهنگ است و همچنین تصنیف «عاشقان» در «مایه دشتی و شور» با استفاده از جملات و ریتم های موسیقی «کردی» تنظیم شده است.

به گزارش ایرنا گروه رندان در سال ۱۳۹۲ به سرپرسیتی "محمود مشهودی" در اهواز تشکیل شد.

۷۱۶۵/۶۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی