دانشگاه فرهنگیان خوزستان امسال یکهزار و 840 دانشجو معلم می‌گیرد


دانشگاه فرهنگیان خوزستان امسال یکهزار و 840 دانشجو معلم می‌گیرد

اهواز-ایرنا- معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خوزستان یک هزار و 840 دانشجو معلم جذب می‌کنند که این رقم نسبت به پارسال رشد 2 برابری دارد.

به گزارش شنبه ایرنا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، حرج چلداوی با اشاره به اینکه اولویت جذب دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان خوزستان در دوره ابتدایی است بیان کرد: از تعداد کل سهمیه های اختصاص یافته به خوزستان از محل دانشگاه فرهنگیان یکهزار و ۸۹ سهمیه برای دوره ابتدایی، ۳۰۰ سهمیه دوره متوسطه اول، ۲۲۰ نفر متوسطه دوم، ۲۱ نفر حرفه ای و کار دانش، ۲۶ سهمیه آموزش استثنایی، ۴۵ نفر تربیت بدنی، ۹۰ سهمیه پرورشی و ۴۹ سهمیه مربوط به نیروهای خدماتی است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: کلیدی‌ترین و تاثیرگذارترین مقطع تحصیلی دوره ابتدایی است، همه کارشناسان تعلیم و تربیت بر این امر صحه گذاشته اند که تنها راه ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش توجه ویژه به دوره ابتدایی است، این ارتقا نیز تنها با توجه به تامین نیروی انسانی توانمند برای این دوره تحصیلی محقق می شود.

وی افزود: هفت پردیس دانشگاه فرهنگیان در خوزستان فعال است و امسال نیز سه پردیس دیگر در شهرستان های آبادان، شوش و شوشتر راه اندازی خواهند شد و برای امسال دانشجو معلم پذیرش می کنند.

چلداوی با بیان اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش برای امسال افزایش پذیرش دانشجو معلم در کل کشور است ادامه داد: خوزستان امسال در کشور بیشترین میزان جذب را به خود اختصاص داده است.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش ، خوزستان با کمبود ۹ هزار معلم مواجه است.

جمعیت دانش اموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است و ۵۷ هزار معلم وظیفه تعلیم این تعداد دانش آموز را برعهده دارند.

۷۱۵۸/۶۰۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | متلک یک دختر بچه به حامد آهنگی؛ مردم از خنده منفجر شدند