خبرهای کوتاه استان یزد


خبرهای کوتاه استان یزد

یزد- ایرنا- فرمانده منطقه انتظامی بافق از کشف 15 تن کنستانتره آهن (مواد معدنی) قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش عصر چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "شهرام طولابی نژاد" افزود: ماموران پلیس آگاهی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی یک دستگاه کامیون را مشاهده و به آن مشکوک شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی از کامیون مشخص شد دارای محموله کنستانتره آهن (مواد معدنی) است که بدون هیچگونه مجوزی به استان‌های مرکزی کشور در حال حمل است.

این مسوول تصریح کرد: بر این اساس کامیون متوقف و محموله مکشوفه به اداره آگاهی انتقال و پس از تشکیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به همراه محموله مکشوفه قاچاق به اداره صمت تحویل شد.

***

رییس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی یزد از پلمب ۳۴ ضایعاتی متخلف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی خبر داد.

سرهنگ "هادی رسائی" افزود: در راستای ساماندهی و جلوگیری از فعالیت غیرمجاز واحدهای صنفی در سطح شهر یزد ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی به بازدید از این صنوف پرداختند.

وی افزود: ماموران پلیس از۶۷ واحد ضایعاتی در شهرستان یزد بازدید به عمل آورده که در نتیجه؛ ۳۴ واحد را به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات، نداشتن پروانه کسب و همچنین بکارگیری اتباع خارجی و خرید و فروش اموال مسروقه، پلمب کردند.

رییس پلیس امنیت عمومی استان یزد در خاتمه از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت غیرمجاز صنوف مختلف، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و بافق در ۱۱۰ کیلومتری در مرکز استان واقع شده است.

***

رییس دانشگاه یزد عضو هیات امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان شد.

حسن بلخاری قهی رییس آثار و مفاخر فرهنگی کشور طی حکمی دکتر قاسم برید لقمانی رییس دانشگاه یزد را به عنوان عضو هیات امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان منصوب کرد.

در بخشی از این حکم آمده: با عنایت به تاسیس شعبه این انجمن در استان یزد به استناد بند «د» ماده متمم اساسنامه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به مراتب علمی و سوابق ارزشمند فرهنگی- اجتماعی جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان « عضو هیات امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی آن استان» منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از همکاری اعضاء هیات امناء و اصحاب دانش، فرهنگ و هنر در جهت معرفی و بزرگداشت عالمان و متفکران عرصه فرهنگ و تمدن اسلام و ایران و احیای آثار ارزنده آنان و تبیین نقش ایرانیان در اعتلای فرهنگ و تمدن موفق و موید باشید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها