50 واحد مسکن محرومین در روستای دوشان سنندج افتتاح شد 


50 واحد مسکن محرومین در روستای دوشان سنندج افتتاح شد 

سنندج - ایرنا - 50 واحد مسکن محرومین در روستای دوشان سنندج با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و نماینده ولی فقیه در کردستان افتتاح و به متقاضیان واجد شرایط تحویل شد.

به گزارش ایرنا مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان روز سه‌شنبه در مراسم بهره برداری از این طرح ها اظهار داشت: این طرح شامل ۱۰ بلوک با مساحت عرصه یک هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعیانی سه هزار و ۵۰۰ متر مربع بوده که متراژ هر واحد ۶۰ متر مربع است.

رضا قادری افزود:برای هر یک از این واحدها ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات روستایی، ۱۵۷ میلیون ریال تسهیلات حساب ۱۰۰ امام (ره) و ۲۵۰ میلیون ریال آورده متقاضی هزینه شده و بانک رسالت هم تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال به متقاضیانی که امکان دریافت تسهیلات را داشته‌اند وام اعطا کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن اتقلاب اسلامی کردستان گفت: از ۵۰ واحد مسکونی، ۱۵ واحد به مددجویان کمیته امداد، ۱۱ واحد به خانواده‌های داری ۲ معلول و بقیه به اقشار کم‌درامد واگذار شده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اولین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و با توجه به اهمیت مسأله مسکن محرومان به فاصله ۱۰ روز پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی طی پیام مهمی در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ اقدام به افتتاح حساب ۱۰۰ و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردند.

استان کردستان یک‌هزار و ۶۵۹ روستای دارای سکنه دارد که هزار و ۳۱۵ روستای آن دارای ۲۰ خانوار به بالا بوده و از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان ۷۱درصد معادل یک میلیون و ۱۳۵ هزار نفر در ۳۱ شهر و ۲۹درصد معادل ۴۶۸ هزار نفر در یک هزار و ۷۰۳ روستا سکونت دارند.

50 واحد مسکن محرومین در روستای دوشان سنندج افتتاح شد 


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 + جدول