بومی‌سازی دستگاه تست تجهیزات فشارقوی به دست محققان ایرانی


بومی‌سازی دستگاه تست تجهیزات فشارقوی به دست محققان ایرانی

رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: موفق به بومی‌سازی دستگاه تست تجهیزات فشارقوی شده‌ایم که تحول عظیمی در صنعت تست فشارقوی است.

بومی‌سازی دستگاه تست تجهیزات فشارقوی به دست محققان ایرانیداورپناه رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شرکت ما موفق به بومی سازی دستگاه تست تجهیزات فشار قوی شده است و امید داریم از این طریق تحول عظیمی را در صنعت تست فشار قوی داشته باشیم.

او افزود: به طور کلی محصولات دانش بنیان به سه دسته محصولات مهندسی معکوس، توسعه یافته و نوآوری تقسیم می‌شود که ما تا به امروز سعی کردیم بیشتر محصولاتمان در حوزه‌های توسعه یافته و نوآوری باشد.

داورپناه بیان کرد: دستگاه کاوش از جنس محصولات توسعه یافته است که نسبت به نمونه خارجی پیشرفته‌تر بوده و از قابلیت‌های بیشتری برخوردار است. کاربرد این محصول تست و سنجش سلامت تجهیزات مختلف است که در پست‌های فشارقوی، نیروگاه ها، شبکه‌های توزیع برق و واحد‌های صنعتی بزرگ نفت، پتروشیمی و فولاد سازی به کار می‌روند.

او بیان کرد: سلامت هریک از این تجهیزات باید بصورت دوره‌ای مورد بررسی قرار گیرد، زیرا کوچک‌ترین مشکل در کارکردشان می‌تواند آسیب‌های جبران ناپدیری از جمله آتش سوزی را به دنبال داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان گفت: وجه تمایز این محصول با نمونه خارجی، علاوه بر قیمت کم آن پیشرفته‌ بودن، بالا بودن تنوع تست ها، تحلیل نتیجه تست است که ما سعی داریم با برنامه ریزی دقیق‌تر و به کار گیری هوش مصنوعی در این محصول تحلیل‌های دقیق‌تر و کاربردی تری را ارائه دهیم.

او افزود: هرچند مدت زمانی که طول می‌کشد تا جواب و تحلیل تست مشخص شود بسیار کم است، اما در عین حال دقت بسیار بالایی دارد.

داورپناه بیان کرد: نکته حائز اهمیت این است که تا به امروز تست تجهیزات هزینه بسیار زیادی داشته است، زیرا برای هر یک از تجهیزات یک دستگاه تست جداگانه نیاز بود و در نهایت نتیجه خوبی هم به دست نمی‌آمد، اما با بومی سازی این محصول تحول عظیمی را در صنعت تست فشار قوی خواهیم داشت.

بیشتربخوانید

کمک‌هزینه طراحی صنعتی به دانش‌بنیان‌ها تعلق می‌گیرد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه