تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز


تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

کرج - ایرنا - روزنامه های پیام آشنا، پیام سپیدار، سپهر ایرانیان و دنیای هوادار که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده و خبرگزاری‌های مهر و فارس در این استان مهمترین مطالب روز چهارشنبه نهم مهر ماه خود را به موضوع‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اختصاص دادند.

روزنامه پیام آشنا مهمترین تیتر شماره ۱۷۰۱ خود را به اظهارات رسخنگوی قوه قضاییه اختصاص داد و نوشت: قوه قضاییه به دنبال مبارزه با مفاسد دانه درست اقتصادی.

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

روستای تاریخی ایقربلاغ در مسیر توسعه گردشگری، مردم سوسیس و کالباس ارزان را جایگزین گوشت و مرغ کرده‌اند، افشاگری مدیرعامل از شب‌زنده داری و قلیان‌کشی بازیکنان استقلال، دستگیری بیش از ۱۲۰ سارق در عملیات مشترک پلیس آگاهی البرز، آغاز جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی در کرج از طریق دوربین‌های ثبت تخلف و سرعت اینترنت در روستاهای طالقان به ۴G ارتقا یافت نیز از جمله مهمترین عناوین صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه پیام سپیدار مهمترین تیتر شماره ۱۵۱۵ خود را به اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اختصاص داد و نوشت: شمار بستری‌شدگان کرونا در البرز از مرز ۱۸ هزار نفر گذشت.

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

یک بام و دو هوای طرح اقدام مسکن ملی پردیس، ساوجبلاغ مبتکر تولید گلخانه‌های خاص با توان ذخیره انرژی بدون استفاده از سوخت‌های فسیلی و مدیریت شهری کرج باید حافظ سرانه موجود فضای سبز باشد از جمله عناوین مهم صفحه نخست این روزنامه است.

این روزنامه در بخش اخبار برگزیده نیز عناوینی از جمله آغاز شور عاطفه‌ها در مدارس البرز و هم اندیشی روسای کمیسیون‌های کشاورزی اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در البرز منتشر کرده است.

همچنین روزنامه سپهر ایرانیان در مهمترین تیتر صفحه نخست شماره ۸۷۲ خود نوشت: رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی صمت.

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

قربانی شدن ۲۰۷ بیمار دیگر، خبر درگذشت امیر کویت رسما تایید شد، موانع سر راه تولید و سرمایه‌گذاری باید برطرف شود و «تا قطع دست مفسدان، با قاطعیت حرکت خواهیم کرد» نیز از جمله عناوین مهم صفحه نخست این روزنامه است.

همچنین روزنامه دنیای هوادار در مهمترین تیتر شماره ۵۸۴ خود نوشت: سعادتمند رفتنی است؟

تازه‌ترین عناوین و مطالب رسانه‌های البرز

«آقای سعادتمند! چرا قرارداد قلیان‌کش‌ها و شب‌زنده‌دارها را با چند برابر افزایش دستمزد تمدید کردید؟، استقلال با استراماچونی بازی خورد! و «آقایان پرادعا! این پیراهن برای شما خیلی گشاد است...» از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

همچنین خبرگزاری مهر در گفت وگویی با عنوان «تخریب سیلوی خاک در ساوجبلاغ حادثه آفرید» به نقل از معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی استان البرز نوشت: در اثر تخریب و فروریختن سیلوی خاک در یک کارگاه آجرپزی در ساوجبلاغ، یک کارگر ۶۰ ساله جان خود را از دست داد.

مجید فیض جعفری افزود: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر فوت یک کارگر کارگاه آجرپزی در حین کار در منطقه قوهه شهرستان ساوجبلاغ، بلافاصله مأموران کلانتری چهارباغ به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته توسط مأموران مشخص شد یک کارگر ۶۰ ساله در حین کارکردن به علت رعایت نکردن نکات ایمنی، سیلو خاک روی سرش تخریب شده و او در زیر خاک دفن شده است.

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: با تلاش نیروهای امدادی فرد دفن شده از زیر خاک خارج و به مراکز درمانی منتقل شد، اما متأسفانه به علت شدت صدمات وارده نامبرده در حین انتقال به بیمارستان جان خودش را از دست داد.

وی در پایان متذکر شد: در این زمینه پرونده تشکیل و برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

خبرگزاری فارس نیز در گفت‌وگویی با عنوان «جابه‌جایی درختان کهنسال سبب نابودی آنها می‌شود/ لزوم ارائه پیوست زیست‌محیطی برای پروژه‌های شهری» به نقل از نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس نوشت: از آنجایی که سرانه فضای سبز کلان شهر کرج کمتر از حد معمول است و مدیریت شهری کرج باید به فکر حفظ سرانه موجود باشد و جابه جایی درختان کهنسال سبب نابودی آن ها می‌شود.

علیرضا عباسی در خصوص جابه‌جایی درختان محدوده میدان جمهوری کرج، گفت: جابجایی درختان بیشتر در رابطه با درختان کم سن و آنهایی که ریشه‌های غیرعمیق و سطحی دارند به میزان ۵۰ درصد جوابگو است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: درصد بالایی از درختان با ریشه‌های عمودی و عمیق، بعد از جابه‌جایی از بین خواهند رفت.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز کلان شهر کرج کمتر از حد معمول است، اضافه کرد: بنابراین شورای شهر و شهرداری کرج باید ابتدا در فکر حفظ سرانه موجود باشند و همچنین فضای موجود را هم توسعه دهند، اما با این جابه‌جایی درختان اطراف میدان جمهوری سرانه فضای سبز موجود در شهر کرج را کاهش می‌دهد.

عباسی تاکید کرد: از آنجا که نهال‌های کهنسال ریشه‌های عمودی و عمیق دارند، جابجایی غیراصولی آنها منجر به از بین رفتن درختان کهنسال می‌شود و به دنبال از بین رفتن آنها جهت حفظ سرانه فضای سبز موجود، اقدام به کاشت نهال‌های جدید می‌شود که در هیچ جای جهان نهال‌های یک یا دو ساله را با درختان کهنسال جایگزین نمی‌کنند، زیرا هرگز آن نهال‌ها نمی‌توانند بازده اکولوژیک درختان کهنسال را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری باید برای پروژه‌های خود علاوه بر مطالعات دقیق علمی، پیوست فرهنگی و زیست محیطی هم در نظر بگیرند و در رابطه با حفظ سرانه فضای سبز موجود و حفظ هویت زیست محیطی شهر حساسیت ویژه داشته باشند.

از مجموع ۱۸۱ رسانه‌ دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، ۹۷ رسانه شامل هفت روزنامه، ۱۶ هفته‌نامه، پنج دوهفته نامه، ۲۵ ماهنامه، پنج دوماهنامه، ۳۴ فصلنامه و چهار دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شود.

استان البرز همچنین دارای ۶۶ پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و سه هفته نامه، ۶ ماهنامه، هفت فصلنامه و یک مورد ۲فصلنامه و یک مورد سالنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان