اهمیت رعایت اصول بهداشتی برای مقابله با کرونا


اهمیت رعایت اصول بهداشتی برای مقابله با کرونا

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها راه پیشگیری از کرونا را رعایت اصول اولیه بهداشتی دانست.

اهمیت رعایت اصول بهداشتی برای مقابله با کرونابه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از مرکز جامع سلامت شهری فرمانفرماییان تهران، گفت: بیماری کووید ۱۹ درمان خاصی ندارد و در حال حاضر واکسنی برای آن در دسترس نیست و بهترین کار پیشگیری است که با استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و پرهیز از حضور در اجتماع می‌توانیم انجام دهیم.

او افزود: درصورتیکه افراد در مراحل ابتدایی ابتلا به کرونا شناسایی و مراقبت شوند، بار بیمارستان‌ها بسیار کاهش می‌یابد، به همین دلیل مأموریت اصلی که بر عهده حوزه بهداشت قرار دارد این است که افراد را در سطح یک شناسایی و درمان کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به دنبال شیوع کرونا مراکزی در سطح کشور به نام مراکز ۱۶ ساعته راه‌اندازی شد که در راستای مبارزه با این بیماری نقش مهمی دارند. همکاران ما در این مراکز در سطحی بالا و دلسوزانه مطالب را به مردم آموزش داده و پیگیری می‌کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: پیش‌بینی می‌شود به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و حساس شدن به مسائل بهداشتی، میزان بروز آنفلوانزا نسبت به سال گذشته کاهش جدی داشته باشد.

رئیسی در پایان به تهیه واکسن آنفلوانزا برای گروه های آسیب‌پذیر مانند زنان باردار خبر داد و گفت: برای افراد آسیب‌پذیر واکسیناسیون طبق برنامه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید| چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟