واردات 10 برابر واکسن آنفلوانزا در سال 99


رییس سازمان غذا و دارو از واردات 10 برابری واکسن آنفلوانزا در تابستان به دنبال احتمال پیک مجدد کرونا و همزمانی با آن با شیوع آنفلوانزا خبر داد.

واردات 10 برابر واکسن آنفلوانزا در سال 99

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو در نشست خبری ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران با اشاره به اقدامات این سازمان در تامین اقلام ضروری برای مقابله با کرونا گفت: پیش از اطلاعمان از بیماری در روزهای واپسین بهمن‌ماه با توجه به پیش بینی‌ها آمادگی‌های نسبی اخذ کرده بودیم تا با همکارانمان از مردم و کادر درمانی کشور محافظت کنیم. در این راستا همکاری‌های بین بخشی با سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها حاصل شد و یکی از مهمترین اقدامات ما این بود که توانستیم از ظرفیت صنوف، بسیج و... استفاده کنیم و مردم را پای کار بیاوریم.

شانه ساز ادامه داد:‌ ما در تولید ماسک از ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار در روز به بیش از ۲ میلیون عدد ماسک صنعتی در روز رسیده ایم و به همین میزان ماسک را اصناف تولید می‌کنند و ماسک‌ها به کیفیت خوبی رسیده اند، در زمینه تولید الکل و محلول‌های ضدعفونی کننده بلافاصله مجوز تولید را آزاد کردیم و به دانشگاه‌های علوم پزشکی اجازه دادیم بدون هماهنگی با سازمان غذا و دارو به طور مستقل مجوز‌های تولید الکل و محلول‌های ضدعفونی را صادر کنند و ما ظرف ۳ هفته در تولید اقلام ضدعفونی نیاز مراکز درمانی و در ادامه مردم را برطرف کنیم چرا که این محلول‌ها از اقلام مهم در پیشگیری از کروناست.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: ما ۲ هزار لباس حفاظتی تولید می‌کردیم و پارچه لباس‌ها وارداتی بود و ۶ نوع لباس حفاظتی با هماهنگی صنایع مختلف، پتروشیمی و سازمان انرژی اتمی و دانشگاه‌ها تولید می‌کنیم و اکنون به جایی رسیده ایم که لباس تولیدی در ایران کیفیت بهتری از مشابه وارداتی دارد و پزشکان و پرستاران اصرار دارند از این لباس‌ها استفاده کنند و مجوز صادرات کیت‌های سرولوژی را صادر کردیم و انواع کیت‌های تشخیصی را تولید می‌کنیم.

شانه ساز بیان کرد:‌ در تولید ونتیلاتور با حرکت جهادی صنایع را پای کار آوردیم و اکنون نه تنها نیاز کشور را تامین کرده بلکه به تدریج به آستانه صادرات رسیده ایم، اما صادرات منوط به دپوی مناسب برای استفاده در پیک‌های مجدد در داخل کشور است، برنامه داریم با همکاران در وزارت صمت این است که مجوز‌های صادرات را تسهیل کنیم و اقدامات خوبی در تولید دارو‌های موثر و واکسن کرونا صورت گرفته است و امیدواریم از کشور‌های پیشتاز در تولید واکسن و دارو‌های مورد نیاز در درمان کرونا باشیم.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم بیان کرد: توفیقی که در مقابله با کرونا و تامین اقلام و تجهیزات مورد نیاز به طور حتم رسانه ملی و رسانه هایی که در اطلاع رسانی مردم نقش داشتند،‌ نتیجه همراهی رسانه ها و پای کار آمدن مردم بود و ما در پای کار آوردن مردم سختی و دشواری نداشتیم و در بسیاری از زمان ها مردم جلوتر از ما حرکت م یکردند و قبل از اینکه ما پیشنهاد بدهیم پیشنهادات روی میز ما و وزارت صمت بود و ما سعی کردیم موانع را از پیش پای مردم برداریم و اینکه مردم حساسیت پیدا کردند نتیجه فضاسازی و تلاش رسانه ها بود.

در حال تکمیل/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...