تامین معیشت مردم مورد توجه مجلس یازدهم قرار گیرد/ مجلس آینده تسهیل‌گر امور دولت باشد


تامین معیشت مردم مورد توجه مجلس یازدهم قرار گیرد/ مجلس آینده تسهیل‌گر امور دولت باشد

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آنچه جامعه ما به آن نیاز دارد و مورد تاکید افراد پیروز در انتخابات بود، تامین معیشت مردم است.

تامین معیشت مردم مورد توجه مجلس یازدهم قرار گیرد/ مجلس آینده تسهیل‌گر امور دولت باشداحمد شریف فعال سیاسی اصلاح طلب و دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اولویت‌های نمایندگان در مجلس یازدهم اظهار کرد: به نظر من باید قبل از برگزاری انتخابات مجلس لایحه نظام جامعه انتخابات را تصویب می‌کرد و بحث استانی شدن و یا حزبی شدن انتخابات ذیل آن اجرایی می‌شد.

او ادامه داد: در واقع با اجرای این قانون جریان‌های سیاسی موظف می‌شدند تا قبل از ورود به مجلس برنامه‌های خود را ارائه کنند تا راحت‌تر بتوان در این مورد صحبت کرد چراکه اولویت‌های آن‌ها از قبل مشخص بود.

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: به اعتقاد من این موضوع مطلوب نیست که پس از ورود افراد به مجلس و پارلمان، ما که در این فرآیند نقشی نداشتیم بخواهیم برای آن‌ها اولویت تعیین کنیم.

او افزود: آنچه امروز جامعه ما به آن نیاز دارد و در واقع بسیاری از افرادی که در انتخابات پیروز شدند بر آن تاکید داشتند، بحث تامین معیشت حداقل مردم است. اکنون با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر علیه کشورمان اعمال شده و اقتصاد ایران را تحت فشار قرار داده، باید تمام سعی و تلاش مسئولان بر این باشد که یک زندگی حداقل را برای مردم تامین کنند.

شریف با بیان اینکه وقتی فشار‌های اقتصادی در طول زمان تداوم پیدا می‌کند باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای مردم می‌شود، تصریح کرد: البته اگر این فشار‌ها کنترل نشود باعث می‌شود تا در نهایت به روند عادی زندگی مردم لطمه وارد شود.

او افزود: از سویی دیگر هم ما مجبور هستیم تا در بحث روابط بین‌المللی هم با کشور‌های خارجی گشایش‌هایی ایجاد کنیم. البته برخی از افرادی که در انتخابات پیروز شدند با سیاست خارجی دولت و تصویب برخی لوایح مانند FATF مخالف هستند. این نکته در جایی مهم است که ما اکنون دچار مشکلات اساسی و حل نشدنی در بحث تبادلات بانکی هستیم که حل آن باید در اولویت مجلس قرار گیرد.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران گفت: بلاخره ما باید یک راهکار برای تامین منافع ملی خودمان به صورت حداکثری پیداکنیم که یکی از خواسته‌های جامعه بوده و از راه‌های مختلف به گوش مسئولین رسیده است.

او با اشاره به اینکه ممکن است تفاوت خط مشی دولت و مجلس در آینده سبب بروز مشکلاتی بین دو قوه مجریه و مقننه شود، تاکید کرد: اگر این اتفاق رخ دهد ممکن است همین کارآمدی که در مدیریت امور وجود دارد با مشکل روبرو شود. باید همه به همدیگر کمک کنیم تا مشکلات کشور را حل و فصل کنیم.

شریف در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تا هنگامی که این دولت در حال فعالیت است، مجلس یازدهم نقش تسهیل گر و کمک کننده را داشته باشد. البته این به معنا نیست که نقش نظارتی مجلس نادیده گرفته شود، بلکه باید به نحوی باشد که جامعه ما احساس نکند که دو قوه دچار رقایت کاذب شده‌اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)