شهادت سردار سلیمانی نمی‌تواند مانع مذاکره با آمریکا شود/ نماینده حاضر در سلفی حقارت: فراکسیون امید موفق بود


شهادت سردار سلیمانی نمی‌تواند مانع مذاکره با آمریکا شود/ نماینده حاضر در سلفی حقارت: فراکسیون امید موفق بود

«غلامحسین کرباسچی» از فعالین اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت:«عده‌ای به اسم انقلابیگری همه ضعف‌ها و مشکلات را محصول انتخاب مردم می‌دانند».

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** شهادت سردار سلیمانی نمی تواند مانع مذاکره با آمریکا شود

«آذر منصوری» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در یادداشتی در روزنامه اعتماد با اشاره به اظهارنظر «محمد جواد ظریف» با نشریه آلمانی‌زبان «اشپیگل» درباره سرانجام رابطه ایران و امریکا پس از ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و به‌ویژه اینکه او احتمال مذاکره با امریکا را رد نکرد، نوشت:«در شرایط فعلی کشور منافع ملی و موج مخالفت‌ها با ایران ایجاب می‌کند که از همه ظرفیت‌های دیپلماسی برای مقابله با این تهدیدها استفاده شود».

منصوری در ادامه نوشت:«از قضا یا مخالفان ظریف خود را به تغافل می‌زنند یا دانسته اینچنین با او مخالفت می‌کنند. درصورتی که آنها بیشتر از این واقعیت آگاه هستند که طبیعتا دیپلماسی در سطح مجامع بین‌المللی و هر نوع مراوده و گفت‌وگویی بدون اذن رهبری امکان‌پذیر نیست و مجموعه تعاملاتی که در سطوح مختلف انجام می‌شود با هماهنگی رهبری است».

شهادت سردار سلیمانی نمی‌تواند مانع مذاکره با آمریکا شود/ نماینده حاضر در سلفی حقارت: فراکسیون امید موفق بود

اصلاح طلبان مدعی هستند که حتی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز نباید مانع مذاکره با آمریکا شود. این طیف مدعی است که منافع ملی از هر چیزی بالاتر است؛اما خانم منصوری و همقطاران وی به این سوال پاسخ نمی دهند که مذاکره با آمریکا چه نسبتی با منافع ملی دارد؟!

دولت تروریست،غارتگر و سلطه گر آمریکا، در اقدامی رذیلانه، یکی از فرماندهان نظامی ایران را به شهادت رسانده است. حال سوال این است که آیا قاتلین سردار سلیمانی، صلاحیت مذاکره و توافق دارند؟!

البته پاگذاشتن بر خون سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی از سوی طیف تندروی اصلاح طلب اصلا عجیب نیست. این طیف پیش از این به شهدای مدافع حرم، شهدای غواص، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، شهدای حافظ امنیت در مبارزه با گروهک های تکفیری تروریستی در جنوب شرق و جنوب غرب کشور و...بی حرمتی و جسارت کرده بود.

مذاکره از نگاه مقامات آمریکایی به هیچ عنوان به معنای داد و ستد و معامله نیست، بلکه صرفا ابزاری برای از کار انداختن مولفه های قدرت طرف مقابل است. نمونه آشکار این رفتار سلطه گرانه در برجام مشاهده شد. توافقی که به تاکید مقامات دولت و اصلاح طلبان قرار بود عامل لغو یکباره تحریم ها و گشایش اقتصادی برای عموم مردم باشد، اما در نهایت و همانطور که منتقدان به درستی اشاره کرده بودند، موجب شد تا «هسته ای برود، اما تحریم ها بماند».

هدف اصلی فعالین اصلاح طلب و برخی دولتمردان از القای این دروغ که «اظهارات مقامات دولت، حرف نظام و رهبری است»، این است که هم دهان منتقدان دولت را ببندند و هم از پذیرش مسئولیت اظهارات و اقدامات خود شانه خالی کنند.

** نماینده حاضر در سلفی حقارت:فراکسیون امید موفق بود

«علیرضا رحیمی» عضو فراکسیون امید و از نمایندگان حاضر در سلفی حقارت در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«کارنامه فراکسیون امید مشخص می‌کند اصلاح‌طلبان مجلس دهم چه میزان موفق بوده‌اند. در شرایطی که وضعیت کشور مساعد نیست و از هر سو فشار تحریم‌ها وجود دارد و دولت هم تمام تلاش خود را به کار گرفته اقتصاد و معیشت مردم تقویت شود، باید از دولت حمایت کنیم و مجلس در دوره بعدی هم باید در این راستا حرکت کند و از دولت حمایت لازم را به عمل آورد.

رحیمی در ادامه گفت:«مجلس باید در اجرای تکالیف خود که بهبود وضعیت اقتصادی و فراهم کردن بسترهای آن است پیش برود و طبیعتا کارشکنی‌هایی که منجر به تخریب دولت شود به نفع مردم و کشور نیست و آثار منفی در کل کشور دارد.اکثریت مجلس با هر دیدگاهی باید به این واقعیت برسند که تخریب دولت در وضع فعلی نتیجه‌ای ندارد و باید دولت را حمایت کنیم تا بتوان نسبت به بهبود وضع اقتصادی کشور امیدوار بود».

شهادت سردار سلیمانی نمی‌تواند مانع مذاکره با آمریکا شود/ نماینده حاضر در سلفی حقارت: فراکسیون امید موفق بود

برخلاف ادعای این نماینده اصلاح طلب، کارنامه فراکسیون امید به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. به همین دلیل است که در هفته های اخیر، هجمه سنگین به شورای نگهبان و بزرگنمایی درباره ردصلاحیت ها به عنوان پوششی برای دیده نشدن کارنامه لیست امید در مجلس دهم از سوی لیدرهای اصلاحات تعیین شده است.

یکی از تأسف برانگیزترین بخش های کارنامه لیست امید در مجلس دهم، اتفاقی بود که به «سلفی حقارت» مشهور شد. در مرداد ۹۶، تلاش‌های حقارت آمیز تعدادی از نمایندگان مجلس- که اکثریت مطلق آنان عضو لیست امید بودند- برای گرفتن عکس یادگاری با «فدریکا موگرینی» مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا با واکنش بسیار منفی از سوی افکار عمومی مواجه شد.

سلفی حقارت، اروپاگردی، تشکیل کمیته رفع حصر، طرح دوفوریتی برای بستن دهان مردم، کاسب کاری در ماجرای سهمیه بندی بنزین، سیاه نمایی و تشویق مردم به آشوب و اغتشاش، پرونده قتل میترا استاد-همسر دوم محمد علی نجفی- و مردودی در دفاع از حقوق زنان و...تنها بخشی از کارنامه غیرقابل دفاع فراکسیون امید در مجلس دهم است.

یکی از وظایف اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نظارت بر عملکرد دولت است. به عبارت دیگر، مجلس، ریل گذار حرکت دولت است. اما امثال آقای رحیمی، شأن نمایندگان مجلس را در حد «وکیل الدوله» تنزل می دهند.

** کرباسچی: عده‌ای به اسم انقلابیگری همه ضعف‌ها و مشکلات را محصول انتخاب مردم می‌دانند

«غلامحسین کرباسچی» از فعالین اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت:«عده‌ای به اسم انقلابیگری همه ضعف‌ها و مشکلات را محصول انتخاب مردم می‌دانند و از تریبون‌های رسمی تصریح و تبلیغ می‌کنند برای اینکه بگویند اینها را درست انتخاب نکرده‌اند و باید ما را انتخاب می‌کردند که همه چیز گل و بلبل می‌شد».

شهادت سردار سلیمانی نمی‌تواند مانع مذاکره با آمریکا شود/ نماینده حاضر در سلفی حقارت: فراکسیون امید موفق بود

کرباسچی- مهر ۹۸- در مصاحبه با روزنامه اصلاح طلب اعتماد گفته بود:«به نظر من مشکل دولت دوم روحانی، بیش از آنکه به عوامل خارجی و آمدن ترامپ یا مسائل داخلی بیرون دولت و کارشکنی‌های مخالفان داخلی نسبتی داشته باشد، به خود این دولت و عملکردش در این دوره، یعنی از فردای انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۹۶ مربوط است؛ چنان‌ که در دولت دوم روحانی از انتخاب نیروها تا انتخاب سیاست‌ها خود، رویکردهایی پیش گرفته شد که مسبب وضعیت امروز است».

وی در ادامه گفته بود:«بحران مدیریت مدیران ناکارآمد در دولت اول آقای روحانی در دولت دوم نیز نمایان شد و مشکلات امروز را به وجود آورد».

گویا آقای کرباسچی دچار فراموشی شده است و اظهاراتی که ۴ ماه قبل درباره دولت بیان کرده بود، به یاد نمی آورد.

اینکه مردم چه کسی را برای نمانیدگی مجلس و یا ریاست جمهوری انتخاب کنند، نقش تعیین کننده و بزرگی در ایجاد و یا ممانعت از ایجاد مشکلات و ضعف ها دارد. باید درست انتخاب کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)