تل آویو: به دنبال امضای توافق عدم تعارض با کشور‌های عربی هستیم


تل آویو: به دنبال امضای توافق عدم تعارض با کشور‌های عربی هستیم

اسرائیل کاتص، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بار دیگر بر عادی سازی روابط این رژیم با کشور‌های عربی تاکید کرد.

تل آویو: به دنبال امضای توافق عدم تعارض با کشور‌های عربی هستیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اسرائیل کاتص، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بار دیگر بر عادی سازی روابط این رژیم با کشور‌های عربی تاکید کرد.

وی در یک مصاحبه گفت: ما در حال گسترش روابط خود با کشور‌های عربی خلیج فارس هستیم. هدف تل آویو این است که به توافقی برای عادی سازی روابط با این کشور‌ها دست یابیم.

کاتص تاکید کرد: عادی سازی روابط با کشور‌های عربی از اولویت‌های ماست و امیدواریم توافق عدم تعرض میان دو طرف به امضا برسد.

کاتص سال ۲۰۱۸ میلادی طرح «خط آهن صلح» (خط آهن حجاز) را ارائه داد که در صورت اجرا، رژیم صهیونیستی را از طریق اردن به عربستان سعودی و کشور‌های خلیج فارس متصل می‌کند.

رژیم صهیونیستی با برخی کشور‌ها عربی منطقه از سال‌های گذشته دارای روابط پنهانی است. کشور‌های عربی که بار‌ها به آرمان فلسطین خیانت کرده اند، پشت پرده برای جلب حمایت آمریکا، خود را به رژیم صهیونیستی نزدیک می‌کنند. یک مقام ارشد صهیونیست در سال ۲۰۰۶ فاش ساخت که عربستان سعودی از تل آویو خواسته بود با حمله به لبنان کار حزب الله را یکسره کند. این منبع از واگذاری منابع مالی و نظامی از سوی عربستان به این رژیم خبر داده بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند