مسجدی که به همت هئیتی‌ها ساخته شد/ نوپا اما فعال در امور خیر و تربیت نسل انقلابی


مسجد «محبین حضرت ولی عصر(عج)» باوجود نوپا بودن در انجام کارهای اجتماعی و عام‌‌المنفعه فعال است، کمک به سیل‌زدگان سیلاب‌های اخیر و تصمیم به راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه از جلوه‌های این مهم است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون ‌های مساجد: هیات «محبین حضرت ولیعصر(عج)» از هیات های مذهبی قدیمی در منطقه ابوذر تهران است که جلسات هفتگی آن سال ها است سه شنبه ها همراه با قرائت دعای توسل، سخنرانی مذهبی و مداحی برگزار می شود و در اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و خدماتی نیز بسیار فعال است.

ایده تاسیس این هیات به اهالی روستای هزار جان شهرستان جاسب استان مرکزی برمی گردد، اهالی این روستا در سال 1349 موسسه محبین ولیعصر (عج) را به منظور سامان دهی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خود تاسیس کردند که چندی بعد به برگزاری سیار جلسات هیات محبین حضرت ولیعصر (ع) منجر شد.

حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی کاظمی مهر»، معاون تهذیب حوزه علمیه آیت الله مجتهدی (ره) (واقع در تهران، خیابان مولوی، کوچه شهید موسوی کیانی) که از اهالی این روستا است چند سال پیش پیشنهاد ساخت مسجدی را به همروستایی های خود داد که با موافقت آنها همراه شد و کار ساخت این خانه خدا با کمک چند خیر آغاز و فعالیت آن در سال جاری رسما آغاز شد.

زمین ۳۵۲ مترمربعی مسجد محبین حضرت ولیعصر (عج) را سید علی ابراهیمی وقف کرده است. وی پیش از این حسینیه محبین ولیعصر(عج) را ساخته بود. این مسجد در پنج طبقه ساخته شده که سرویس بهداشتی، موتورخانه، اتاق برق، منزل خادم و آشپزخانه در طبق منفی یک، شبستان، اتاق امام جماعت، آبدارخانه و اتاق فنی در طبق اول، شبستان زنانه در طبقه دوم، حسینیه در طبقه سوم، کتابخانه، منزل عالم و مهد قرآن در طبقه چهارم واقع شده اند.

درنظر گرفتن خانه ای برای عالم و خادم و مهد قرآن از بدو تاسیس مسجد محبین حضرت ولیعصر (عج) از ویژگی های این خانه خدا است. امام جماعتی که حس دیده شدن با استقرار در منزل عالم در وی شکوفا می شود احتمالا با انگیزه صدچندان به فعالیت خود در مسجد تداوم و عمق می بخشد.

واحد فرهنگی این مسجد نیز خیلی زود به همت چند نوجوان و جوان شروع به کار کرد و نشست های فرهنگی و برنامه های هنری و علمی نیز به همت این واحد به صورت مرتب در مسجد محبین ولیعصر (عج) برگزار می شود.

مسجدی که به همت هئیتی‌ها ساخته شد/ نوپا اما فعال در امور خیر و تربیت نسل انقلابی

این مسجد باوجود نوپا بودن در انجام کارهای اجتماعی و عام المنفعه نیز فعال است که کمک به سیل زدگان استان های گلستان، لرستان و خوزستان از جمله آنها است. اهالی این مسجد در نظر دارند صندوق قرض الحسنه ای را نیز برای کمک رسانی به آحاد مردم به ویژه نیازمندان تاسیس کنند موضوعی که با موافقت هیات امناء همراه شده است.

البته قرار است فعالیت مجموعه خیریه محبین ولیعصر(عج) که در سال 1381 تاسیس شد و تاکنون به شمار زیادی از افراد کمک هزینه هایی در حوزه های درمانی، مسکن و ازدواج پرداخت کرده در این مسجد مستقر شود.

آئین های مذهبی در تمام مناسبت ها در مسجد محبین ولیعصر (عج) برگزار می شود تا جان و دل نمازگزاران این خانه خدا با معارف دینی هر چه بیشتر انس بگیرد. برنامه های هیات حضرت محبین ولیعصر (عج) نیز به صورت ثابت در حسینیه ساخته شده در طبقه سوم این مسجد برگزار می شود.

مسجدی که به همت هئیتی‌ها ساخته شد/ نوپا اما فعال در امور خیر و تربیت نسل انقلابی

مهم آنکه روحیه انقلابی اهالی هیات و موسسه محبین حضرت ولیعصر (عج) یک جا به مسجد محبین ولی عصر (عج) منتقل شده است. برای نمونه حدود 20 تن از اعضای این هیات در جنگ هشت ساله به شهادت رسیدند که حجت الاسلام والملسمین سید علی کاظمی، امام جماعت و سخنران این هیات از جمله آنان است.

سخن پایانی اینکه هرچند داوری درباره موفقیت مسجد حضرت محبین حضرت ولی عصر (عج) هنوز زود است ولی به دلیل راه اندازی واحد فرهنگی، کمک به هموطنان سیلزده در سیلاب های فروردین ماه امسال و تصمیم برای توسعه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی، نوید مسجدی موفق و تراز اسلامی را در شرق تهران می دهد. پیوند اقدامات بدیع و ابتکاری با روحیه انقلابی، مژده تربیت نیروهای متدین و مجاهد را در بستر این خانه خدا می دهد.

پایان پیام/397

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی