اجازه نمی‌دهیم تیر‌ زهرآگین تحریم به مردم آسیب بزند/ تلاش آمریکا برای بستن آخرین روزنه‌های انتقال ارز دارو


اجازه نمی‌دهیم تیر‌ زهرآگین تحریم به مردم آسیب بزند/ تلاش آمریکا برای بستن آخرین روزنه‌های انتقال ارز دارو

شانه‌ساز گفت: آمریکا تلاش می‌کند تا آخرین روزنه‌‌های نقل و انتقال ارز دارو به ایران را ببندد.

اجازه نمی‌دهیم تیر‌ زهرآگین تحریم به مردم آسیب بزند/ تلاش آمریکا برای بستن آخرین روزنه‌های انتقال ارز داروبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شانه ساز سازمان غذا و دارو در دومین کنگره اروپایی آسیایی فارماکواپیدمیولوژی ضمن تبریک میلاد رسول اکرم و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: دسترسی به اطلاعات و تحلیل داده ها مبتنی بر شواهد، ایجاد عدالت، مقابله با فساد و شفافیت در جامعه چیزی است که امروز بیش از گذشته نیاز به آنها حس می‌شود.

او ادامه داد: متاسفانه در فضای مجازی اطلاعات بدون تایید صحت به سرعت نشر پیدا می کند و ما باید ابزاری داشته باشیم که بتوانیم اطلاعات درست را مبنای خود قرار دهیم و بر اساس آن عمل کنیم.

شانه ساز بیان کرد: سازمان غذا و دارو داده های واقعی را بر مبنای آمارنامه ارائه داده است و به نظر می‌رسد این آمارنامه برای همه امور کفایت نمی کند و باید همه داده ها را در ثبت کنیم و در این زمینه سامانه تی تک راه اندازی شده است اما هنوز جای پیشرفت دارد، اقدام بعدی ما جمع آوری نسخ از بیمه ها بوده است.

او تاکید کرد: در فارماکولوژی اپیدمیلوژی به شدت احساس نیاز می‌کنیم، اقتصاد داروسازی و فارماکو اپیدمیلوژی در کشور ما هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: تحریم دارو و تجهیزات پزشکی، جنایت علیه بشریت است/ نگذارید سلامت مردم لگدمال زورگویی یک حکومت خودکامه شود

دروغ‌های خزانه داری آمریکا برای تحریم داروی ایران

شانه ساز گفت: وزارت خزانه داری آمریکا وقیحانه دروغ می گوید و با ظاهر قانونی به بهانه اینکه در دارو و غذا قصد دارند به ایران کمک کنند، آخرین روزنه ها را ببندند و بانک هایی که نقل و انتقال ارز برای ورود دارو و مواد اولیه به ایران را انجام می دهند، تحت فشار قرار دهند.

او تصریح کرد: امریکایی ها با ابزار رسانه افکار عمومی را فریب می دهند و بدون بیان حقیقت ضوابط مقررات سخت گیرانه وضع می کنند و رفتارهای زشتی نشان می دهند چرا که بانک های خارجی همکار ایران را شناسایی و تهدید می‌کنند تا به مردم ایران فشار وارد شود.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: توان صنعت داروسازی ما به جایی رسیده است که تحریم‌ها خللی در درمان مردم ایجاد نمی‌کنند و ما هیچ احساس خلا و نگرانی نمی کنیم اما رفتار زشت و پلید مدعیان دموکراسی نباید به جهانیان پوشانده شود ، امروز جامعه بشری با اطلاعات غلط چون دروغ های دشمنان تصمیم گیری می‌کند، هرچند که اینها کف روی آب است و به زودی از بین می رود.

بیشر بخوانید: پروانه‌ها در آتش تحریم‌های ظالمانه مدعیان حقوق بشر/ کمبود پانسمان داغ دیگری بر دل بیماران‌ «ای بی»

ذخایر دارویی کشور در وضعیت بسیار خوبی است

او در ادامه گفت: نباید اجازه بدهیم تیرهای زهرآگین دشمن به مردم آسیب بزند، علی رغم تحریم ها ذخایر دارویی کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و در سال های اخیر این چنین ذخیره دارویی را نداشتیم و هیچ نگرانی نداریم اما به هر حال باید با بصیرت عمل کنیم و برنامه ریزی های لازم انجام شود.

شانه ساز بیان کرد: داده‌های اطلاعاتی دقیق و صحیح در جهت کمک به مردم بسیار موثر خواهد بود و این داده‌ها می تواند زمینه سازی تحقق عدالت باشد.

انتهای پیام/

تحریم دارو و تجهیزات پزشکی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...