بهاباد می‌تواند پایلوت آموزش پسته در استان یزد باشد


بهاباد می‌تواند پایلوت آموزش پسته در استان یزد باشد

یزد – ایرنا - معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت : سایت پسته بهاباد می‌تواند پایلوت استان برای آموزش سایر پسته‌کاران باشد تا با روش صحیح کاشت داشت و برداشت بهترین نوع پسته را برداشت کنند .

محمد علی طهماسبی روز چهارشنبه در بازدید از باغات پسته بهاباد یزد اظهار داشت: این باغ با راهنمایی و توصیه‌های لازم به صاحب باغ در خصوص کاشت و برداشت پسته، برداشت آن از ۲.۲۵ تن به ۸ تن افزایش یافت که این خود می تواند یک پایلوت و الگو برای سایر باغداران باشد.

وی همچنین تصریح کرد: چون شرایط اقلیمی ، آبی و خاکی منطقه بهاباد یکی است می تواند یک مرکز آموزشی برای پسته کاران منطقه بهاباد تلقی شود .

معاون وزیر جهادکشاورزی در ادامه یادآورشد : هرجا که مشکل کم آبی وجود داشته باشد و اقلیم خشن‌تر شود، کشت پسته مورد استقبال قرار می گیرد؛ به عنوان مثال هم اکنون در مناطقی مثل خوزستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل پسته کشت می شود.

وی افزود: اکثر باغات به‌صورت سنتی هستند که باید این باغات با کشت ارقام جدید یکدست شود؛ از طریق مراکز تحقیقات کشاورزی و تبادل اطلاعات با کشورهای اروپایی ارقام خوبی در تولید انواع محصولات باغی وجود دارد که باید کشت این ارقام تجاری در دستور کار قرار گیرد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.

۹۸۷۷/ ۶۱۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا