علاج کارهای گوناگون، مشکلات گوناگون کشور دست مردم است


علاج کارهای گوناگون، مشکلات گوناگون کشور دست مردم است

رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران در جلسه درس خارج فقه سخنرانی کردند که تمرکز بیشتر آن روی مذاکرات ایران و آمریکا بود.

علاج کارهای گوناگون، مشکلات گوناگون کشور دست مردم استبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله خامنه‌ای، صبح امروز سه‌شنبه در جلسه درس خارج فقه به ایراد بیاناتی پرداختند. ایشان در سخنان خود به مطالب گوناگونی اشاره کردند و تمرکز بیشترشان روی مسئله مذاکره ایران و آمریکا بود. مقام معظم رهبری در این جلسه برای چندمین بار فرمودند که قلدری‌های آمریکا در مقابل ایران به جایی نمی‌رسد.

رهبرانقلاب، در مراسم صبح امروز گفتند: «آمریکا که می‌گوید مذاکره کنیم، مقصودش این نیست که بیاییم یک راه‌حل عادلانه‌ای پیدا کنیم، نه. مقصودش این است که بیاییم سر میز مذاکره بنشینیم، ما یک چیزی بگوییم، شما آن را قبول کنید، مقصود از مذاکره این است. حالاها این قدر گستاخ شدند که همین را صریح هم می‌گویند.

ایشان در ادامه فرمودند: «علاج کارهای گوناگون، مشکلات گوناگون کشور دست مردم است. به بیگانه نباید نگاه کرد. به فلان دولت و فلان دولت نباید امید بست. به نشست و برخاست با این و آن نبایستی اتکا کرد. اشتباه نشود. ما نمی‌گوییم باب مراوده را با دولت‌های عالم ببندیم. نه، نه‌خیر. بنده سال‌ها رئیس جمهور این کشور بودم. اهل مراوده و اهل گفتگو و اهل نشست و برخاستیم. منتها نشست و برخاست‌کردن یک چیز است، کارهای کشور را به نشست و برخاست با این و آن موکول‌کردن یک چیز دیگر است. این دومی همان چیزی است که ما ازش نهی می‌کنیم، منع می‌کنیم. هر چه می‌توانید از امکانات دنیا استفاده کنید. اما بدانید علاج مشکلات در داخل کشور است. حل مشکلات به دست این مردم است. از بیگانگان به نفع جمهوری اسلامی که راه نویی را در دنیا به وجود آورده است، نمی‌شود امید کمک داشت.

همچنین ایشان ادامه دادند: « اگر دشمن ما توانست اثبات کند که فشار حداکثری علاج کار ایران است و مؤثر روی ایران است، ایران دیگر روی آسایش هرگز نخواهد دید. هر چیزی را که قلدرانه از جمهوری اسلامی مطالبه کنند، اگر جمهوری اسلامی گفت چشم که خب تمام است. اگر گفت نمی‌کنم، فشار حداکثری [شروع می‌شود].»

علاج کارهای گوناگون، مشکلات گوناگون کشور دست مردم است

علاج کارهای گوناگون، مشکلات گوناگون کشور دست مردم است

علاج کارهای گوناگون، مشکلات گوناگون کشور دست مردم است

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره «مژگان زن رضا پروانه» سریال پوست شیر بعد 2 سال / چجوری این همه تغییر کرد ؟! ...