روستای چمنار


روستای چمنار در 14 کیلومتری جنوب شرقی دورود در غرب اشترانکوه واقع شده است. اهالی این روستا از ایل بختیاری (لر بزرگ) و از طایفه چهار لنگ میباشند و کلیه افراد این روستا با هم نسبت فامیلی نزدیک دارند و ازطایفه سالاروند و چندین خانوار از طوایف عبدالوند ، حاجیوند و لک هستند که خانوار […] نوشته روستای چمنار اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی جاهای...

روستای چمنار در ۱۴ کیلومتری جنوب شرقی دورود در غرب اشترانکوه واقع شده است. اهالی این روستا از ایل بختیاری (لر بزرگ) و از طایفه چهار لنگ میباشند و کلیه افراد این روستا با هم نسبت فامیلی نزدیک دارند و ازطایفه سالاروند و چندین خانوار از طوایف عبدالوند ، حاجیوند و لک هستند که خانوار های نامبرده وابستگی و ریشه فامیلی در طایفه سالاروند دارند و تعداد جمعیت طایفه سالاروند در حدود ۴۰۰۰۰نفر می باشد که اکثر آنها در شهرستان دورود و روستاهای اطراف آن ساکن هستند و یکی از شاخه های بزرگ ایل بختیاری به حساب می آید و شاید تنها روستای است که اکثریت افراد آن فامیلی سالاروند دارند و از ورود طوایف دیگر که هیچگونه وابستگی به روستا ندارند جهت اقامت دائم جلو گیری می کنند.

روستای چمنارروستای چمنار

کوه‌هایی سپید و سر به فلک کشیده و گندم‌زارهای طلایی تنها قسمتی از زیبایی‌های روستای چمنار به شمار می‌آیند. خرید سوغات یکی از شیرینی‌های سفر است که تا مدت‌ها با شما می‌ماند و هر شهری در ایران سوغات مخصوص خود را دارد. در سفر به روستای چَمنار خرید جاجیم و فرش‌های دستباف را به شما پیشنهاد می‌دهیم. جاجیم‌های رنگارنگی که با داستان توانمند و ذهن خلاق زنان سخت‌کوش روستا بافته شده است. اگر بخت با شما یار باشد مراسم عروسی و چوب‌بازی روستای چمنار را خواهید دید.

روستای چمنارروستای چمنار

پخت نان تیری در روستا

خوردن صبحانه و یا ناهار در کنار آتش و پختن نان محلی و استفاده از نان گرم در کنار چای آتشی به همراه کره محلی زیباترین لحظات از یک زندگی کاملا سنتی را رقم می زند.آیا از نانی خورده‌اید که گندمش دست چین و به صورت دیم به دست آمده، با سبوس و در آسیاب سنگی آرد شده، با آب چشمه خمیر گشته، بدون خمیرمایه ور آمده و با چوب هیزم پخته شده است؟! آیا این نان سنتی خوردن ندارد؟!

روستای چمنارروستای چمنارروستای چمنارروستای چمنارروستای چمنارروستای چمنارروستای چمنارروستای چمنارروستای چمنارروستای چمنار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد