بهره برداری از 8 کیلومتر مترو بدون هواکش و پله فرار


بهره برداری از 8 کیلومتر مترو بدون هواکش و پله فرار

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت:مدیران مترو، قصد راه اندازی خط 7 متروحدفاصل میدان محمدیه تا ایستگاه بسیج بطول حدود 8 کیلومتر بدون هواکش میان تونلی و پله فرار را دارند.

محمد علی کرونی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه متاسفانه رویه نادرست افتتاح ناایمن خطوط مترو ادامه دارد گفت: به دلیل عدم وجود سیستم تهویه و سایر اجزا حداقلی برای افتتاح ایمن، نسبت به تعطیلی خط ۷ اقدام شد اما مجدداً در دوره مدیریت جدید مترو به همان منوال نسبت به افتتاح خطوط اقدام می شود. این دوگانگی برخورد برای شهروندان تلقی برخورد دوگانه و سیاسی با موضوعات شهری را ایجاد می کند.

وی ادامه داد ناکارآمدی مدیریت مترو در راه اندازی و تکمیل شبکه مترو طی مدت سپری شده از استقرار تیم جدید محرز است و با ادامه این روند تحقق اهداف ترسیم شده در حوزه حمل و نقل انبوه بر ریلی دور از دسترس خواهد بود. متاسفانه شنیده می شود که مجدداً قصد راه اندازی خط ۷ حدفاصل میدان محمدیه تا ایستگاه بسیج بطول حدود ۸ کیلومتر بدون هواکش میان تونلی و پله فرار را دارند.

کرونی اضافه کرد یعنی پس از دوسال قادر نبودند حتی یک دستگاه هواکش با تجهیزات اصلی در این مسیر راه اندازی کند. با توجه به اینکه بخش شمالی خط نیز که مدتی قبل راه اندازی شده هنوز هواکش میان تونلی ندارد نشان می دهد تذکرات اعضای شورا تاثیری در نحوه عملکرد مدیریت مترو نداشته است. در افتتاح بخشی از خط ٦ و ٧ نیز قول داده بودند که بعد از افتتاح، هواکش ها را آماده میکنیم که بعد گذشت چندین ماه هیچ پیشرفت محسوسی ایجاد نشده است. نتیجه بکارگیری نیروهای غیر متخصص نیز جز این نخواهد شد.

به گفته دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از طرفی درخصوص خط ۶ علی رغم عدم تطابق مشخصات فنی برخی تجهیزات به کاررفته با مفاد قرارداد جهت تسریع در راه اندازی، باز هم شاهد نواقص عمده خط هستیم. البته در این خصوص مکاتبات لازم با نهادهای نظارتی آماده شده و ارسال خواهد شد و کمیسیون از پیگیری و احقاق حقوق شهروندان در هر موضوعی کوتاه نخواهد آمد.


محمد علی کرونی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه متاسفانه رویه نادرست افتتاح ناایمن خطوط مترو ادامه دارد گفت: به دلیل عدم وجود سیستم تهویه و سایر اجزا حداقلی برای افتتاح ایمن، نسبت به تعطیلی خط ۷ اقدام شد اما مجدداً در دوره مدیریت جدید مترو به همان منوال نسبت به افتتاح خطوط اقدام می شود. این دوگانگی برخورد برای شهروندان تلقی برخورد دوگانه و سیاسی با موضوعات شهری را ایجاد می کند.

وی ادامه داد ناکارآمدی مدیریت مترو در راه اندازی و تکمیل شبکه مترو طی مدت سپری شده از استقرار تیم جدید محرز است و با ادامه این روند تحقق اهداف ترسیم شده در حوزه حمل و نقل انبوه بر ریلی دور از دسترس خواهد بود. متاسفانه شنیده می شود که مجدداً قصد راه اندازی خط ۷ حدفاصل میدان محمدیه تا ایستگاه بسیج بطول حدود ۸ کیلومتر بدون هواکش میان تونلی و پله فرار را دارند.

کرونی اضافه کرد یعنی پس از دوسال قادر نبودند حتی یک دستگاه هواکش با تجهیزات اصلی در این مسیر راه اندازی کند. با توجه به اینکه بخش شمالی خط نیز که مدتی قبل راه اندازی شده هنوز هواکش میان تونلی ندارد نشان می دهد تذکرات اعضای شورا تاثیری در نحوه عملکرد مدیریت مترو نداشته است. در افتتاح بخشی از خط ٦ و ٧ نیز قول داده بودند که بعد از افتتاح، هواکش ها را آماده میکنیم که بعد گذشت چندین ماه هیچ پیشرفت محسوسی ایجاد نشده است. نتیجه بکارگیری نیروهای غیر متخصص نیز جز این نخواهد شد.

به گفته دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از طرفی درخصوص خط ۶ علی رغم عدم تطابق مشخصات فنی برخی تجهیزات به کاررفته با مفاد قرارداد جهت تسریع در راه اندازی، باز هم شاهد نواقص عمده خط هستیم. البته در این خصوص مکاتبات لازم با نهادهای نظارتی آماده شده و ارسال خواهد شد و کمیسیون از پیگیری و احقاق حقوق شهروندان در هر موضوعی کوتاه نخواهد آمد.

کد خبر 4669397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال