دانشگاهیان در برنامه ریزی های استانی، مشارکت موثر داشته باشند


دانشگاهیان در برنامه ریزی های استانی، مشارکت موثر داشته باشند

یزد - ایرنا- استاندار یزد گفت: اکنون نیازمند دانشگاهیانی هستیم که در موضوع های مختلف استان، دیدگاه و نظرات خود را ارائه دهند و مشارکت موثری در برنامه ریزی های استانی و حتی ملی داشته باشند.

محمد علی طالبی روز یکشنبه در آیین معارفه سرپرست دانشگاه یزد افزود: این دانشگاه که مادر دانشگاه‌های استان است، بیش از این می‌تواند در فرآیند توسعه استان نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه امروز باید دغدغه‌های شخصی رئیس سابق دانشگاه یزد نسبت به مسائل استان به یک مرام و منش در کل ارکان دانشگاه تبدیل شود اظهار داشت: باید مجموعه دانشگاه برای پیشرفت و رشد روز افزون استان در حوزه‌های مختلف تلاش کنند و از ظرفیت این مرکز علمی که دارای اساتید برجسته و دانشجویان نخبه است در رأستای توسعه و پیشرفت و رفع مشکلات پیش روی استان بهره ببرند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه یزد در بسیاری از شاخص‌ها در کشور سرآمد است افزود: لازم است که دانشگاه یزد بیش از گذشته تلاش کند که در رتبه‌بندی‌های دانشگاهی به بهترین جایگاه دست یابد.

طالبی افزود: در سفر وزیر علوم و تحقیقات و فناوری به استان یزد موضوع پراکندگی مراکز آموزش عالی کشور مطرح شد در این سفر این آمادگی را اعلام کردیم که یزد در این زمینه پایلوت باشد زیرا باید دانشگاه‌ها در مناطق مختلف استان را هدفمند و وضعیت آنها را سامان دهیم.

افزایش نشاط سیاسی و اجتماعی در دانشگاه ها

استاندار یزد گفت: امروز دانشگاه فراتر از مسائل آموزرشی و پژوهشی رسالت تربیت دانشجویان را برعهداه دارند، بنابراین فراهم کردن محیطی پویا و نشاط در موضوعات مختلف برای این قشر بسیار مهم است.

وی افزود: همچنین جای بسیار نگرانی وجود دارد که دانشجویان یک مقدار نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی کم توجه شدند که در گذشته این تجربه را داشتیم که نمونه

آن به اوایل سال ۷۲ و ۷۳ می توان اشاره کرد.

طالبی تصریح کرد: اکنون هم نشاطی را در برخی از فعالیت های دانشجویان شاهد هستیم اما نیاز است نشاط سیاسی و اجتماعی در دانشگاه‌ها را افزایش دهیم و پیوند دانشجویان را به مسائل اجتماعی نزدیک تر کنیم و تربیت کننده انسانهای باشیم که در آینده بتوانند برای خدمت رسانی به جامعه رسالت خود را به خوبی ایفا کنند.

در این مراسم قاسم برید لقمانی به عنوان سرپرست دانشگاه یزد معرفی و از خدمات محمد صالح اولیا رئیس سابق این دانشگاه قدردانی شد.

افزون بر ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه یزد مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه در سال ۱۳۶۷ تأسیس شد، همچنین تعداد کل دانشجویان مراکز اموزشی عالی استان یزد افزون بر ۸۰ هزار نفر اعلام شده است.

استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد.

۲۰۸۸/‏‬ ۶۱۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه