آیین عزاداری شهادت امام صادق (ع) در روستای نیوک میبد برگزار شد


آیین عزاداری شهادت امام صادق (ع) در روستای نیوک میبد برگزار شد

یزد- ایرنا- در سی و یکمین سفر روستایی گروه هلال غم میبد، روستای نیوک این شهرستان پذیرای عزاداران در شب شهادت امام صادق (ع) بود.

روستای نیوک از روستاهای بخش ندوشن میبد است که جمعه شب در آن مراسم بزرگداشت امام جعفر صادق (ع) به دنبال سی ویکمین سفرروستایی گروه هلال غم به این روستا برگزار شد.

در این مراسم که با نوحه خوانی و سینه زنی همراه بود، یک کارشناس مدهبی گفت: دین اسلام برگرفته از خرافات نیست، دین برگرفته از از قرآن، مکتب و سیره پیامبر و امامان است که برای دانستن احکام آن باید به کارشناسان دینی مراجعه کرد.

حجت الاسلام شیخ مرتضی دهقانی افزود: گاهی به آنچه از دین خوشمان می‌آید عمل می‌کنیم و اگر انجام اموری مرتبط با دین برای ما خوشایند نباشد آن را حرف‌هایی بیان شده از روحانیون بیان می‌کنیم در صورتی که دستورات دین برآمده از قرآن، مکتب و سیره پیامبر و امامان است.

کارشناس مدهبی تصریح کرد: افرادی هستند برای انجام عمل عمل جراحی برای به دست آوردن سلامتی خود به علت سرمایه و هزینه‌های زیاد زیر بار عمل جراحی نمی‌روند ولی همین افراد هزینه‌های زیادی برای تهیه غدا برای سگ خانگی خود که حیوان نجسی می‌باشد، می‌پردازند.

وی افزود: دین را دوست داریم، اما زمانی که درکنار آن سختی باشد شاید تاب نیاوریم در صورتی که دین پایداری و پای عمل به دستوارت دینی ایستادن است.

دهقانی خاطرنشان کرد: دشمن با وارد شدن به امور دینی و تبلیغات ضربه زدن به دین را هدف خود قرار داده و احساس می‌شود در جاهایی لنگیدن در دین وجود دارد علی رغم اینکه باید همه جا و به ویژه در شرایط سخت پای دین ایستاد.

وی در ادامه با از تشکر از مسئولین شهرستان و استان برای اختصاص بودجه برای آسفالت، سنگ چینی رودخانه، دیوارساحلی رودخانه، کازکشی و…روستای نیوک افزود: این روستا دارای امکانات خوبی و بهتر از روستاهای دیگر است و به این دلیل مردمان آن کمتر مهاجرت کرده اند به صورتی که منزل بدون سکنه حتی برای اجاره دادن در نیوک دیده نمی‌شود.

مشکل اصلی در این روستا به گفته اهالی آن کم آبی است و همچنین جاده کنار گذر که از داخل روستا عبور می‌کند و اهالی درخواست دارند جاده‌ای بیرون از روستا برای عبور و مرور مردم که در حال حاضر به سختی انجام می‌شود ونیز امام جمعه و فرماندار میبد پیگر آن هستند هر چه زودتر، فراهم شود.

به گفته مهدی دهقانی مسئول گروه هلال غم هدف از سفرهای روستایی هلال غم که با همکاری حدود ۴۰ نفر و نیز با ثبت نام ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر نفر انجام می‌شود آشنایی مردم با روستاهای هدف گردشگری و رونق بخشیدن به آن و نیز معرفی مداحان، هنرمندان و تعزیه خوانان شهر می‌باشد.

شهرستان میبد سه بخش مرکزی، بفروئیه و ندوشن دارد.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴/‏‬ ۶۱۹۷


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس