5 گام اساسی شهرداری قدس برای تحکیم ارتباط با شهروندان برداشته شد


5 گام اساسی شهرداری قدس برای تحکیم ارتباط با شهروندان برداشته شد

قدس- دبیر اطلاع رسانی ستاد مدیریت بحران شهرداری قدس گفت: 5 گام اساسی شهرداری قدس برای تحکیم ارتباط با شهروندان برداشته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم آل حبیب بعد از ظهر یکشنبه در جمع تعدادی از خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت فرار رسیدن روز ۲۷ اردیبهشت ماه، به نام روز ملی ارتباطات و روابط عمومی گفت: انعکاس دهنده جایگاه روابط عمومی و داشتن راهبرد ارتباطی به منظور پیشبرد خط مشی‌های عمومی یک سازمان در استفاده خلاقانه از تکنولوژی‌های ارتباطی نوین است که می‌تواند سازمان را در رسیدن به یک الگوی ارتباطی دوسویه هم سنگ بین سازمان و جامعه یاری نماید اظهار داشت: اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس در زمینه استفاده از خلاقیت در بکارگیری تکنولوژی‌های ارتباطی از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی، نشریات، مجلات، فضای مجازی و محیطی در جهت انعکاس عملکرد خدمتگزاران خود به شایستگی بهره می‌برد و در اجرای راهبردهای ارتباطی به منظور دریافت بازخورد از طریق افکار سنجی و نظر سنجی نیز یاری رسان تصمیم گیرندگان سطوح ارشد سیستم مدیریت شهری در شهر قدس بوده است.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس گفت: شاهد هستیم روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، روابط عمومی‌ها به عنوان اصلی‌ترین حلقه ارتباط بین مدیران شهری و شهروندان، دارای مسئولیت‌های خطیری در زمینه شنیدن صدای مردم و سنجش افکار عمومی برای انتقال به رأس سازمان و همچنین انعکاس تک تک اقدامات انجام شده در تمامی سطوح سازمان بر عهده دارند.

وی افزود: به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می‌تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران و مسئولان با شهروندان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است و در سال گذشته دستاوردهای بسیاری را در حوزه روابط عمومی در شهرداری قدس شاهد بودیم و پروژه های زیر ساختی مهمی نیز کلید خورد.

وی در ادامه بر اهمیت بخش تولید محتوا و اخبار و اطلاع رسانی آنها تاکید کرد و بیان داشت: شهرداری قدس در ۳ پلتفرم ارتباطی فعال است و روزانه به طور متوسط ۱۵ -۲۵ پیام در حوزه‌های اطلاع رسانی، فرهنگ شهروندی، هویت و برندینگ شهر منتشر می‌نماید.

مدیر اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس در ادامه خاطر نشان کرد: ماهانه به طور متوسط بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ تولید و منعکس می‌گردد و حداقل ۸ رپرتاژ خبری و یک ویژه نامه نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی منتشر می‌شود.
وی در ادامه گفت: در سال ۱۳۹۷ تا اکنون بیش از ۱۸۰۰ خبر در حوزه‌های گوناگون عملکردی تولید و در سایت بارگزاری شد و تنوع درون سازمانی و اطلاع رسانی از مسئولان و کارکنان مختلف درون شهرداری قدس به ۳۰ نفر رسیده است.

وی به برخی دیگر از اقدامات انجام شده اشاره کرد و بیان داشت: امور مربوط به برگزاری مزایدات و مناقصات تعداد ۱۸۷ مورد، تصویر برداری و عکاسی و فیلمبرداری رویدادها و تهیه آرشیو کامل، ثبت و آرشیو ۱۲۰۰ مورد انعکاس اخبار نیز انجام پذیرفته است.

دبیر شورای نامگذاری شهرستان قدس تاکید کرد: ۱۴۳ معبر شهری نامگذاری و تابلوهای آن نصب گردیده است و بیش از ۱۸ جلسه شورای نامگذاری برگزار شده است.

آل حبیب به اجرای برخی دیدارهای مردمی و برنامه‌های مناسبتی توسط این واحد اشاره نمود و خاطر نشان کرد: تعداد ۶۸ جلسه مناسبتی در اماکن گوناگون، ۴۶۸ مورد دیدار با خانواده‌های مکرم شهدا، جانبازان و ایثارگران، ۱۸۳ مورد اطلاع رسانی پیامکی و ۵۹ مورد حضور در مراسم فوت بستگان نزدیک همکاران توسط این اداره در سال ۹۷ انجام پذیرفته است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری قدس در راستای سنجش افکار عمومی اظهار داشت: اجرای نظر سنجی، رصد کانال‌ها و گروه‌های مجازی، برگزاری سلسله جلسات هم اندیشی با شهروندان در مساجد محلی شهر، سامانه پیام کوتاه به منظور نظرسنجی و دریافت شکایت‌های مردمی و اجرای دوره‌ای طرح‌های نظرسنجی، رضایت سنجی و نیازسنجی از مردم و نهادهای شهری مرتباً صورت می‌پذیرد.

این مقام مسئول بر لزوم و اهمیت تهیه گزارشات و جمع بندی اقدامات صورت گرفته و ارائه به مراجع تصمیم گیری و فرا دستی تاکید کرد و اظهار داشت: گزارش عملکرد سالانه به شهروندان از طریق انتشار در روزنامه‌های کثیرالانتشار، گزارش عملکرد ۳، ۶ و ۹ ماهه، دهه فجر، هفته دولت، سالانه به شهروندان از طریق پورتال شهرداری و چاپ جراید از جمله اقدامات در این راستا می‌باشد.

آل حبیب تصریح کرد: کمک در برپایی غرفه در ۲ نمایشگاه مهم ایران اکسپو با موضوع افزایش سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی و نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری، ارائه بروشورهای تبلیغاتی، نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر و کمک در برگزاری جشنواره محلی در شهر با محوریت معرفی غذا، لباس، موسیقی و بازی‌های محلی شهر در تالار فرهنگ و هنر باغ ملی نیز از جمله فعالیت‌ها در حوزه ارتباطات و جلب مشارکت‌های اجتماعی بوده است.

وی در پایان بیان داشت: با توجه به تاکید و توجه مختاری، شهردار قدس در انجام اقدامات مؤثر و ارائه اطلاعات کافی به شهروندان برای انعکاس عملکرد شهرداری قدس، امیدواریم بتوانیم با رهنمودهای ایشان و با به ثمر رساندن اقدامات در دست اجرا و همچنین تقویت و بهره وری حوزه‌های عملکردی در سال پیش رو از انعکاس عملکرد خدمات بیشمار شهرداری و شورای اسلامی شهر قدس موفقیت آمیز و کارا تر از همیشه اقدام نمائیم.


به گزارش خبرنگار مهر، میثم آل حبیب بعد از ظهر یکشنبه در جمع تعدادی از خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت فرار رسیدن روز ۲۷ اردیبهشت ماه، به نام روز ملی ارتباطات و روابط عمومی گفت: انعکاس دهنده جایگاه روابط عمومی و داشتن راهبرد ارتباطی به منظور پیشبرد خط مشی‌های عمومی یک سازمان در استفاده خلاقانه از تکنولوژی‌های ارتباطی نوین است که می‌تواند سازمان را در رسیدن به یک الگوی ارتباطی دوسویه هم سنگ بین سازمان و جامعه یاری نماید اظهار داشت: اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس در زمینه استفاده از خلاقیت در بکارگیری تکنولوژی‌های ارتباطی از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی، نشریات، مجلات، فضای مجازی و محیطی در جهت انعکاس عملکرد خدمتگزاران خود به شایستگی بهره می‌برد و در اجرای راهبردهای ارتباطی به منظور دریافت بازخورد از طریق افکار سنجی و نظر سنجی نیز یاری رسان تصمیم گیرندگان سطوح ارشد سیستم مدیریت شهری در شهر قدس بوده است.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس گفت: شاهد هستیم روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، روابط عمومی‌ها به عنوان اصلی‌ترین حلقه ارتباط بین مدیران شهری و شهروندان، دارای مسئولیت‌های خطیری در زمینه شنیدن صدای مردم و سنجش افکار عمومی برای انتقال به رأس سازمان و همچنین انعکاس تک تک اقدامات انجام شده در تمامی سطوح سازمان بر عهده دارند.

وی افزود: به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می‌تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران و مسئولان با شهروندان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است و در سال گذشته دستاوردهای بسیاری را در حوزه روابط عمومی در شهرداری قدس شاهد بودیم و پروژه های زیر ساختی مهمی نیز کلید خورد.

وی در ادامه بر اهمیت بخش تولید محتوا و اخبار و اطلاع رسانی آنها تاکید کرد و بیان داشت: شهرداری قدس در ۳ پلتفرم ارتباطی فعال است و روزانه به طور متوسط ۱۵ -۲۵ پیام در حوزه‌های اطلاع رسانی، فرهنگ شهروندی، هویت و برندینگ شهر منتشر می‌نماید.

مدیر اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس در ادامه خاطر نشان کرد: ماهانه به طور متوسط بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ تولید و منعکس می‌گردد و حداقل ۸ رپرتاژ خبری و یک ویژه نامه نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی منتشر می‌شود.
وی در ادامه گفت: در سال ۱۳۹۷ تا اکنون بیش از ۱۸۰۰ خبر در حوزه‌های گوناگون عملکردی تولید و در سایت بارگزاری شد و تنوع درون سازمانی و اطلاع رسانی از مسئولان و کارکنان مختلف درون شهرداری قدس به ۳۰ نفر رسیده است.

وی به برخی دیگر از اقدامات انجام شده اشاره کرد و بیان داشت: امور مربوط به برگزاری مزایدات و مناقصات تعداد ۱۸۷ مورد، تصویر برداری و عکاسی و فیلمبرداری رویدادها و تهیه آرشیو کامل، ثبت و آرشیو ۱۲۰۰ مورد انعکاس اخبار نیز انجام پذیرفته است.

دبیر شورای نامگذاری شهرستان قدس تاکید کرد: ۱۴۳ معبر شهری نامگذاری و تابلوهای آن نصب گردیده است و بیش از ۱۸ جلسه شورای نامگذاری برگزار شده است.

آل حبیب به اجرای برخی دیدارهای مردمی و برنامه‌های مناسبتی توسط این واحد اشاره نمود و خاطر نشان کرد: تعداد ۶۸ جلسه مناسبتی در اماکن گوناگون، ۴۶۸ مورد دیدار با خانواده‌های مکرم شهدا، جانبازان و ایثارگران، ۱۸۳ مورد اطلاع رسانی پیامکی و ۵۹ مورد حضور در مراسم فوت بستگان نزدیک همکاران توسط این اداره در سال ۹۷ انجام پذیرفته است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری قدس در راستای سنجش افکار عمومی اظهار داشت: اجرای نظر سنجی، رصد کانال‌ها و گروه‌های مجازی، برگزاری سلسله جلسات هم اندیشی با شهروندان در مساجد محلی شهر، سامانه پیام کوتاه به منظور نظرسنجی و دریافت شکایت‌های مردمی و اجرای دوره‌ای طرح‌های نظرسنجی، رضایت سنجی و نیازسنجی از مردم و نهادهای شهری مرتباً صورت می‌پذیرد.

این مقام مسئول بر لزوم و اهمیت تهیه گزارشات و جمع بندی اقدامات صورت گرفته و ارائه به مراجع تصمیم گیری و فرا دستی تاکید کرد و اظهار داشت: گزارش عملکرد سالانه به شهروندان از طریق انتشار در روزنامه‌های کثیرالانتشار، گزارش عملکرد ۳، ۶ و ۹ ماهه، دهه فجر، هفته دولت، سالانه به شهروندان از طریق پورتال شهرداری و چاپ جراید از جمله اقدامات در این راستا می‌باشد.

آل حبیب تصریح کرد: کمک در برپایی غرفه در ۲ نمایشگاه مهم ایران اکسپو با موضوع افزایش سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی و نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری، ارائه بروشورهای تبلیغاتی، نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر و کمک در برگزاری جشنواره محلی در شهر با محوریت معرفی غذا، لباس، موسیقی و بازی‌های محلی شهر در تالار فرهنگ و هنر باغ ملی نیز از جمله فعالیت‌ها در حوزه ارتباطات و جلب مشارکت‌های اجتماعی بوده است.

وی در پایان بیان داشت: با توجه به تاکید و توجه مختاری، شهردار قدس در انجام اقدامات مؤثر و ارائه اطلاعات کافی به شهروندان برای انعکاس عملکرد شهرداری قدس، امیدواریم بتوانیم با رهنمودهای ایشان و با به ثمر رساندن اقدامات در دست اجرا و همچنین تقویت و بهره وری حوزه‌های عملکردی در سال پیش رو از انعکاس عملکرد خدمات بیشمار شهرداری و شورای اسلامی شهر قدس موفقیت آمیز و کارا تر از همیشه اقدام نمائیم.

کد خبر 4621093

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا