سفیر افغانستان مهمان «سفیران» می‌شود


برنامه «سفیران» میزبان نصیر احمد نور، سفیر کشور جمهوری اسلامی افغانستان در جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

سفیر افغانستان مهمان «سفیران» می‌شودبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، دکتر نصیر احمد نور، سفیر کشور جمهوری اسلامی افغانستان در جمهوری اسلامی ایران در قاب برنامه تلویزیونی سفیران پیرامون روابط دوجانبه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین دو کشور گفتگو می‌کند.

بنا بر این گزارش، سفیر افغاستان در این برنامه پاسخگوی سوالاتی مانند بحث حق آب ایران از رودخانه هیرمند، میزبانی ایران از برادران و خواهران افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران و نگاه مردم افغانستان به این موضوع، توسعه روابط اقتصادی ایران و افغانستان با توجه به نفوذ نیرو‌های امریکایی و آینده روابط فی مابین، جایگاه و نقش طالبان در توسعه اقتصادی کشور و مباحث مربوط به زیرساخت‌های امنیتی موجود در افغانستان و برای استفاده ترانزیتی از این کشور و... خواهد بود.

برنامه " سفیران" با محوریت بازنمایی تجارت خارجی، روابط اقتصادی و دپیلماسی سیاسی – فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تهیه و تولید شده است.

این برنامه در دفتر یا اقامتگاه خود سفیران و مکان‌های کمتر دیده شده دیپلماتیک تصویر برداری شده است و درباره موضوعاتی، چون تمایلات کشور‌های جهان از محصولات ایرانی، نحوه صادرات به سایر کشور‌ها و تسهیلاتی که سفارتخانه‌ها ارائه می‌کنند، نگاه سفرا به کالا‌های ایرانی و نظرشان درباره حذف دلار از معاملات فی مابین و موراد بسیاری از این دست در فضای صمیمانه به گفتگو می‌نشینند.

برنامه تلویزیونی " سفیران" کاری از گروه اقتصاد شبکه پنج سیماست که به تهیه کنندگی و اجرای عبداله عبدی ساعت ۲۲ بر روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری