تشریح جزئیات دستگیری اسماعیل بخشی/سفر «جهانگیری» به کرمان/تعیین تکلیف افزایش حق مسکن کارگران


تشریح جزئیات دستگیری اسماعیل بخشی/سفر «جهانگیری» به کرمان/تعیین تکلیف افزایش حق مسکن کارگران

مصوبه کمیسیون تلفیق برای اعاده ارز، تشریح جزئیات دستگیری اسماعیل بخشی، موافقت مجلس با کلیات طرح ساماندهی صنعت خودرو، سفر «جهانگیری» به کرمان، تعیین تکلیف افزایش حق مسکن کارگران از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه اول بهمن ماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مصوبه کمیسیون تلفیق برای اعاده ارز، تشریح جزئیات دستگیری اسماعیل بخشی، موافقت مجلس با کلیات طرح ساماندهی صنعت خودرو، سفر «جهانگیری» به کرمان، تعیین تکلیف افزایش حق مسکن کارگران از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه اول بهمن ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

صنعت خودرو راهبرد ندارد

«سعید باستانی» دیشب یکشنبه (30 دی ماه) با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بررسی مشکلات موجود در کشور در حوزه صنعت خودرو پرداخت و با تاکید بر این نکته که راهبرد صنعت خودرو به معنای واقعی در کشور وجود ندارد، گفت: «این مجموعه نیازمند یک مدیریت ویژه است اما تاکنون چنین مدیریتی نبوده است.»

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهام 14.5 درصدی دولت در ایران خودرو و 26 درصدی در سایپا با انتقاد از اینکه سهام داری در شرکت های خودروسازی به مفهوم واقعی رعایت نمی شود، افزود: «با وجود اینکه سهم دولت در این دو خودروسازی کمتر از یک چهارم نیز هست اما انتخاب مدیرعامل با دولت است و همین امر باعث مشکل خودروسازان می شود چرا که دولت باید به میزان سهام خود دخالت کند نه بیشتر از آن.»

وی با بیان اینکه تکلیف ما در صنعت خودروسازی مشخص نیست، گفت: «نمی دانیم در این صنع مونتاژکاریم یا طراح و تولیدکننده. سایت های خودروسازی که در کشور طراحی و اجرا شده است صرفه اقتصادی ندارد.»

دیدار رئیس جمهوری با مدیران ارشد وزارت ارتباطات

رئیس جمهوری در ادامه سلسه دیدارهایش با وزارتخانه‌های خدماتی، امروز با حضور در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن دیدار با وزیر و مدیران ارشد این وزارتخانه از نزدیک در جریان طرح‌های این بخش قرار می‌گیرد و مطالبات دولت دوازدهم از دست اندرکاران بخش ارتباطات را بیان می‌کند. در این نشست وزیر و مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مهمترین طرح‌های خود در این بخش را در حضور رئیس جمهور تشریح خواهند کرد.


توسعه کسب و کار‌های نوپای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، توسعه اینترنت و پهنای باند، توسعه اقتصاد دیجیتال، توسعه ارتباطات روستا‌ها و ایجاد ۲۰ هزار شرکت کسب و کار نوپا، یک هزار شرکت کسب و کار متوسط، ۱۰۰ شرکت کسب و کار بزرگ و ۵ شرکت بین المللی در حوزه فناوری اطلاعات با هدف ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی مهمترین طرح‌ها و اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم است.


رئیس جمهوری پیش از این با حضور در وزارتخانه‌های امور اقتصاد و دارایی، وزارت راه و شهرسازی، نیرو و جهاد کشاورزی دیدار‌های مشابهی با مدیران ارشد این بخش‌ها داشته است.

سفر «جهانگیری» به استان کرمان/ افتتاح ۲ پروژه فولاد استان

تشریح جزئیات دستگیری اسماعیل بخشی/سفر «جهانگیری» به کرمان/تعیین تکلیف افزایش حق مسکن کارگران

«اسحاق جهانگیری»، معاون اول رییس جمهوری ظهر امروز (دوشنبه اول بهمن ماه) همراه تعدادی از وزیران و برخی روسای سازمان ها به سفری دو روزه به استان کرمان می رود.

بنابراین گزارش، این سفر با هدف بررسی و حل مسائل و مشکلات استان در سه بخش تولید، خدمات و شرکت در مجمع ملی جوانان انجام می شود. افتتاح فولاد بردسیر با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی و اشتغال 600 نفری و افتتاح گندله سازی بوتیا با سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد تومان و اشتغال 300 نفر از جمله برنامه های معاون رییس جمهوری در سفر به استان کرمان است.

تعیین تکلیف افزایش حق مسکن کارگران

تشریح جزئیات دستگیری اسماعیل بخشی/سفر «جهانگیری» به کرمان/تعیین تکلیف افزایش حق مسکن کارگران

تصمیم گیری درباره حق مسکن کارگران امروز (دوشنبه اول بهمن ماه) قرار است در دویست و هفتاد و نهمین جلسه شورای عالی کار انجام شود. این دومین جلسه درباره بررسی میزان افزایش حق مسکن کارگران در طی هفته های اخیر است. در جلسه 23 دی ماه شورای عالی کار این موضوع مورد بررسی قرار گرفته بود اما نتایجی حاصل نشده بود. در آن جلسه وزارت کار پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی حق مسکن را ارائه داده است که با این پیشنهاد حق مسکن با ۲۴ هزار تومان افزایش به ۶۴ هزار تومان می‌رسد. اما نمایندگان کارگری افزایش حق مسکن به ۲۵۰ هزار تومان را به شورای عالی کار ارائه دادند.

نمایندگان کارفرمایی نیز در این نشست سناریوی افزایش حق مسکن به میزان «رشد تورم» را مطرح کردند که به پیشنهاد وزارت کار نزدیک است.

«علی خدایی»، نماینده کارگری در شورای عالی کار در این باره به فارس گفته است: «در این نشست نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت نظرات خود را درباره افزایش حق مسکن کارگران مطرح کردند اما به جمع بندی نهایی نرسیدند.»

وی درباره اعداد و ارقام مد نظر درباره افزایش حق مسکن کارگران گفته بود: «نمی‌توانم درباره اعداد و ارقام تا رسیدن به نتیجه نهایی اظهارنظر کنم.»

حق مسکن کارگران آخرین بار آبان‌ماه سال ۹۵ با افزایش ۱۰۰ درصدی از ۲۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و با گذشت ۲ سال که حق مسکن ثابت مانده قرار است افزایش حق مسکن ۹۸ کارگران برای سال آینده مورد بررسی قرار گیرد.

داستان دنباله دار ممنوع الخروجی «پوری حسینی»/دژپسند: تکذیب می کنم

حواشی پیرامون رییس سازمان خصوصی سازی که به دنبال واگذاری مجتمع گوشت اردبیل ایجاد شده است تاکنون ادامه دارد و حالا هم دوباره خبر ممنوع الخروجی وی در رسانه ها منتشر شده است. «احمد علیرضا بیگی»، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی روز گذشته 30 دی ماه در این باره به فارس گفته بود که «میرعلی اشرف پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی با دستور بازپرس از کشور ممنوع‌الخروج شد.»

وی اضافه کرده بود: «به دنبال درخواست نمایندگان رئیس دستگاه قضا و دادستان کل‌ کشور برای دسترسی به رئیس سازمان خصوصی‌سازی به منظور پاسخ به سوالات و ابهامات در رابطه با روند واگذاری شرکت‌های دولتی و ارائه مدارک و مستندات متقن با دستور بازپرس رئیس سازمان خصوصی‌سازی از کشور ممنوع‌الخروج شد.

اولین بار خبر ممنوع الخروجی رییس سازمان خصوصی سازی اوایل دی ماه منتشر شد که همان زمان «پوری حسینی» با اشاره به نامه نمایندگان به رییس قوه قضاییه برای بررسی تخلفات سازمان خصوصی سازی و درخواست ممنوع الخروجی خود اعلام کرده بود که «چنین درخواستی از سوی نمایندگان از قوه قضاییه مطرح شده اما بنده با هیچ شخصی مشکلی نداشته و تاکنون ممنوع الخروج نشده ام.»

موافقت مجلس با کلیات طرح ساماندهی صنعت خودرو

نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه یک بهمن با کلیات طرح یک فوریتی ساماندهی صنعت خودرو با 104 رای موافق، 67 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 206 رای موافقت کردند.

این طرح دارای 15 ماده است که در آن در رابطه با بحث آلایندگی خودروها، افزایش رقابت پذیری بازار، واردات خودرو و تکلیف های وزارت صنعت و معدن در بحث تنظیم صنعت خودرو موادی آورده شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی مخالفت با کلیات این لایحه گفت: عنوان این طرح ساماندهی بازار خودرو است که بسیار زیباست اما موضوع و محتوا با عنوان طرح متفاوت است و ارتباط معناداری بین محتوا و عنوان وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در طرح در رابطه با مسایل زیست محیطی موادی آمده است که نیازی به آنها نیست چرا که ما در قانون هوای پاک در این زمینه قانون گذاری کرده ایم و مجلس با این طرح آنها را تغییر می دهد.

تشریح جزئیات دستگیری اسماعیل بخشی از سوی دادستان دزفول

تشریح جزئیات دستگیری اسماعیل بخشی/سفر «جهانگیری» به کرمان/تعیین تکلیف افزایش حق مسکن کارگران

«محمدی» با بیان اینکه با نیابت قضایی از سوی دادستانی شهرستان شوش و درخواست جلب بازداشت اسماعیل بخشی، دستور جلب این فرد در دادسرای دزفول صادر شد، گفت: این فرد شب گذشته در دزفول با همکاری نیروهای امنیتی-انتظامی دستگیر شده است.

دادستان دزفول با تکذیب خبر منتشره مبنی بر هجوم نیروهای مسلح ناشناس به خانه وی تصریح کرد: این فرد از صبح روز گذشته متواری شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته و پس از اقدامات موثر عملیاتی دستگیر شد.

وی گفت: این فرد پس از اجرای نیابت به دادسرای شوش اعزام شده است.

مصوبه کمیسیون تلفیق برای اعاده ارز در موعد مقرر

«محمدمهدی مفتح» در نشست خبری امروز دوشنبه یک بهمن با اشاره به مهمترین مصوبات این کمیسیون گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق ورود مواد اولیه، ماشین آلات، نهادهای کشاورزی، سموم دفن نباتی بدون انتقال ارز در سال 98 مجاز است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار داشت: همچنین در مصوبه دیگر مقرر شد درآمدهایی که سازمان آموزش فنی و حرفه ای در قبال خدمات مشاوره ای و صدور تعویض یا تمدید گواهینامه مهارت اخذ می کند این درآمدها به عنوان درآمد اختصاصی سازمان محسوب شود.

مفتح تصریح کرد: در مصوبه دیگر وزارتخانه علوم و بهداشت مکلف شدند شرایط لازم را برای مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در نمایشگاه های بین المللی فراهم کنند تا این پارک ها و مراکز بتوانند توانمندی هایشان را در نمایشگاه های بین المللی عرضه کنند.

ایران دیپلمات های لهستانی را فرا خواند

اعتراض های وزارت امور خارجه کشورمان به برگزاری کنفرانس ضد ایرانی در لهستان ادامه دارد.

پس از آن که کاردار این کشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض ایران به وی منتقل شد، سفیر ایران در لهستان نیز به وزارت خارجه این کشور رفت و اعتراضات مقامات کشورمان را به آن ها منتقل کرد.

اما این تلاش های دستگاه دیپلماسی در اعتراض به لهستان ادامه دارد و در همین رابطه امروز تعدادی از دیپلمات های این کشور به وزارت خارجه ایران فرخوانده شدند.

براساس خبری که ایسنا منتشر کرده، صبح امروز دوشنبه اول بهمن ۹۷، هیاتی از دیپلمات‌های لهستانی به ریاست معاون وزیر خارجه این کشور در امور اروپای شرقی در سفر به تهران با «سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران دیدار و رایزنی کردند.

طبق این خبر،‌ محور این دیدار که در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه برگزار شده بحث نشست ضد ایرانی ورشو بوده است./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)