تغییرات خلاف قانون در پالایشگاه ستاره خلیج فارس صورت گرفته است/ آقای زنگنه چرا خلاف قانون عمل می‌کنید؟


تغییرات خلاف قانون در پالایشگاه ستاره خلیج فارس صورت گرفته است/ آقای زنگنه چرا خلاف قانون عمل می‌کنید؟

نماینده مردم اصفهان گفت: تغییرات خلاف قانون در پالایشگاه ستاره خلیج فارس صورت گرفته است، آقای وزیر شما که ادعا می‌کنید کار را بلدید چرا خلاف قانون عمل می‌کنید.

نماینده مردم اصفهان گفت: تغییرات خلاف قانون در پالایشگاه ستاره خلیج فارس صورت گرفته است، آقای وزیر شما که ادعا می‌کنید کار را بلدید چرا خلاف قانون عمل می‌کنید.

تغییرات خلاف قانون در پالایشگاه ستاره خلیج فارس صورت گرفته است/ آقای زنگنه چرا خلاف قانون عمل می‌کنید؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک نماینده مردم اصفهان در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۳۰ دیماه) مجلس شورای اسلامی، طی سوالی از وزیر نفت مبنی بر دلیل عمل خلاف قانون معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش در عزل و نصب هیئت مدیره شرکت ملی خلیج فارس، اظهار کرد: بنده این سوال را از حیث برد نظارتی نمایندگان پرسیدم، وزیر نفت اظهار کرد که بعد از مدت زمانی که در زمینه نفت کار کرده است، می‌داند که چگونه عمل کند، آقای وزیر شما که بلد هستید چرا برخلاف قانون عمل می‌کنید؟

وی افزود: تغییر مدیریت‌ها در زمان شما بار‌ها و بار‌ها اتفاق افتاده و این مسیر با برکناری مدیران قبلی و حتی همین مدیر سه ماهه بدون پاسخگویی باقی ماند.

سالک گفت: تنها پس از هفت روز از روی کار آمدن شاگرد جوانتان طی یک اقدام بی سابقه در روز تعطیلی و بدون رعایت قانون و مقررات، اطلاع سهامداران شرکت شستا و با دخالت در کار صندوق بازنشستگی نفت به صورت غیرمعمول انجام گرفت و منجر به برکناری مدیری سه ماهه از این پروژه ملی شد تا جایی که رسانه‌های موافق و مخالف شما به آن عنوان شبه کودتا دادند.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: آقای وزیر باید از شما سوال کرد که چرا مدیریت پروژه پنج سال ستاره خلیج فارس را معطل گذاشته شده است سال‌هایی که خبری از تحریم نبود و مبالغی به پروژه تزریق می‌شد این پروژه قرار بود که ۴۸ ماهه با هزینه دو میلیارد و ۶۰۰ هزار یورو راه اندازی شود اما با صرف زمان و هزینه بیشتری در دولت یازدهم و دوازدهم با مدیریت شما در وزارت نفت همچنان در اندر خم یک کوچه است و هرازگاهی اخباری از آن منتشر می‌شود که فاز سوم پالایشگاه ستاره تا پایان سال تکمیل شده و ظرفیت تولید در آن به ۴۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ می‌رسد.

وی بیان کرد: خودتان بهتر از هر کسی می‌دانید که چه در پالایشگاه ستاره می‌گذرد و مجبور شدید بر خلاف عرف و اخلاق مدیر منصوب خودتان را پس از سه ماه برکنار کنید تا فساد و ناکارآمدی حاکم بر این پالایشگاه بر همگان مشخص نشود؛ با تدبیر شاگرد جوانتان مدیری را به نام دادور که ۴ سال عملیات ساخت پالایشگاه با هزینه هنگفت به دست داشت و جنابعالی خواستار پاسخگویی وی در حیف و میل کردن میلیون‌ها دلار بودید را دوباره به پروژه بازگرداندید.

سالک گفت: شما خواستید تا از معاون جوانتان در رسانه‌ها قهرمانی بسازید که یک شبه تحول عظیمی در ساخت پالایشگاه و انقلابی در تولید بنزین به پا کرده است.

نماینده مردم اصفهان اظهار کرد: آقای وزیر معاون جوان شما اقدام بی سابقه‌ای انجام داد که پیشکسوتان عرصه نفت آن را مردود و خلاف اخلاق خواندند، او ادعا می‌کند که با کسب اختیار از شما عضو هیئت مدیره را شبانه عزل و افراد جدیدی را فی المجلس نصب می‌کند، حتی مدیرعامل جدید را شخصا معرفی می‌کند و مدیر جدید نیز شبانه کتبا و بدون اخذ مجوز شخصا مجمع هیئت مدیره خود را مدیرعامل و رئیس منصوب می‌کند و دستور می‌دهد که دفتر تهران را ببندند، همین رفتار و کردار غیرقانونی طی دو فقره مکاتبه بی پاسخ از سوی شستا همراه بود و مدیرعامل شما در پاسخ به دعوت شستا فقط می‌گوید شنیدیم.

وی افزود: به دستور معاون جوان شما در آستانه زمستان سال قبل بیش از ۱۰۰ نیرو و عمدتا جوان شاغل و متخصص و با تجربه در بزرگترین پروژه‌های نفتی که همگی دارای خانه و زندگی بودند را به جرم همراهی آن مدیر از ورود به محل کار منع و اخراج کردید که این امر قابل توجه و دقت است.

سالک ادامه داد: من خوشحالم که بخشی از صحبت‌هایم توسط وزیر تعیین شد، آقای وزیر به نظرتان اگر مدیری درباره خطرات آینده هشدار دهد، باید تشویق شود یا تنبیه؟

وی افزود: ما از تولید ملی بنزین خوشحالیم و استکبار به دنبال این است که به ما فشار وارد کند، چندی پیش اطرافیان شما در رسانه‌ها گفتند که مگر روحانیون چیزی از نفت می‌فهمند، بهتر است به اطرافیانتان اخلاق بیاموزید.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند