تغذیه طوطی باید چگونه باشد؟ راه های متعددی برای داشتن یک وعده غذایی سالم وجود دارد. تلاش کنید تا پرنده هایتان را به غذایشان علاقه مند نگه دارید. پیدا کردن راهی برای جذاب تر کردن زمان غذا خوردن آن ها چندان دشوار نیست. فقط کافیست تخیل خود را به کار بگیرید. در این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام فقط هشت عدد از این کارها ذکر شده است که می تواند کیفیت تغذیه طوطی را بهتر کند. امیدوارم بتواند در این راستا به شما کمک کند.

تغذیه طوطی و افزایش اشتهای آنها

ظرف غذایشان را با چیزهایی که دوست دارند پر کنید! بله، اضافه کردن مقداری آجیل خرد شده و یا کمی میوه خرد شده به سبزیجاتشان می تواند آنها را به سمت کاسه غذایشان بکشاند و آنها را علاقه مند به تجربه مواد غذایی دیگر که ممکن است از آن ها لذت ببرند، بکند.

8 روش ساده برای تغذیه طوطی با یک رژیم غذایی سالم

این کار ممکن است آنها را به سمت غذاهای تازه که ممکن است قبلا آنها را تست نکرده اند، بکشاند. معرفی غذاهای جدید نباید فرآیند دردناکی باشد. اضافه کردن برخی از دانه های سالم همواره یک روش خوب برای جذب آنها به سمت امتحان مواد غذایی جدید است. گاهی اوقات بذر خشخاش نیز برای پرنده شما بسیار مفید است.

2- تغذیه طوطی و تهیه اسموتی خوشمزه

یک اسموتی برایشان تهیه کنید و آن ها را در کاسه ای منجمد کنید. پس از یخ زدن، آنها می توانند اسموتی را لیس بزنند و این می تواند برای مدت زمانی طولانی آنها را درگیر کند. در یک روز گرم، این خوراکی یخ زده ممکن است به همان اندازه که ما از خوراکی های یخ زده و بستنی لذت می بریم، برای آن ها نیز لذت بخش باشد. همچنین می توانید آب میوه را بگیرید و آن را در کاسه ای منجمد کنید تا با وعده غذایی شان بخورند. این کار خوراکی ها را جذاب تر می کند و بافت، طعم و ظاهر غذا های آن ها را تغییر می دهد.

8 روش ساده برای تغذیه طوطی با یک رژیم غذایی سالم

مواد غذایی شان را ساندویچ پیچ کنید

سعی کنید مواد غذایی شان را در یک نان گندم یا نان باگت کامل یا پنکیک گندم بپیچید. البته گزینه های بسیار دیگری نیز وجود دارد. سعی کنید برخی از سبزیجات خرد شده را در پوسته های مانیکوت بپیچید تا سالم باشند. این می تواند برای پرندگان کوچکتر در قالب برش های کوچکتر ارائه شود و همچنین پرندگان بزرگتر نمی توانند آن ها را کامل بخورند، بلکه می توانند با آن بازی کنند. این غذاها می توانند برای استفاده در آینده ساندویچ پیچ و منجمد شوند.

8 روش ساده برای تغذیه طوطی با یک رژیم غذایی سالم

4- تغذیه طوطی با برش های میوه

تیکه های موز یا هر میوه سالم دیگری را در آجیل خرد شده یا نارگیل خشک شده بغلتانید. یک قاچ انبه یا حتی تیکه ای سیب لایه شده برای پرنده تان سرگرم کننده و سالم خواهد بود. این یک اسباب بازی خوب است که پرنده می تواند در بین پاهای خود نگه داشته و از آن لذت ببرد. غذاهای سالم می توانند برای آنها سرگرم کننده باشند.

یک اسباب بازی کبابی از سبزیجات بسازید

کباب گیاهی بسازید. یک سیخ کباب ضد زنگ تهیه کنید و تکه های خرد شده کدو سبز، کلم سبز یا برگ های سبز کاهو، هویج یا فلفل سبز یا هر سبزی دیگری که می خواهید، انتخاب کرده و آن ها را از قفس پرنده آویزان کنید. اینها همچنین می توانند در یک افزودنی سالم خرد شده مانند آجیل یا نارگیل غلطانده شوند.

8 روش ساده برای تغذیه طوطی با یک رژیم غذایی سالم

6- تغذیه طوطی با میوه ها و سبزیجات خشک شده

سعی کنید برخی از سبزیجات را خشک کنید. مواد غذایی را در خشک کن و یا به سادگی در پایین ترین طبقه فر خشک کنید. سبزیجات را زیر نظر بگیرید و گاهی اوقات آن ها را بر عکس کنید تا خشک شوند. کلم کاملا مناسب این کار است و چیپس های حاصل خوشمزه هستند! میوه و سبزیجات خشک شده، یک بسته سلامتی فوق العاده را به دلیل چگالی بالای مواد مغذی موجود برای شما به ارمغان می آورند.

8 روش ساده برای تغذیه طوطی با یک رژیم غذایی سالم

پرنده خود را به شام دعوت کنید

پرندگان خود را برای پیوستن به شما برای شام دعوت کنید. یک ورق روی زمین یا روی میز قرار دهید و از غذاهای سالم طوطی بخورید. پرندگان اغلب می خواهند آن چه را که شما می خورید، بخورند و از شما یاد بگیرند. خوردن این غذاهای سالم در مقابل آنها به آنها آموزش می دهد که اگر شما آن غذا را دوست دارید، پس باید خوب باشد. این یک راه عالی برای تحریک پرنده است تا چیز جدیدی را امتحان کند.

پرندگان در حیات وحش به وسیله مشاهده والدین خود یاد می گیرند که چه چیزهایی را باید بخورند. از این طریق پدر و مادر به آنها یاد می دهند چه غذاهایی را باید بخورند و از چه چیزهایی باید اجتناب کنند. مشاهده شما در حین خوردن برخی از سبزیجات سالم، ممکن است آنها را تشویق به خوردن کند.

8 روش ساده برای تغذیه طوطی با یک رژیم غذایی سالم

8- تغذیه طوطی با سوشی

سوشی سبزیجات و یا میوه ​​یک شام سرگرم کننده برای آنها خواهد بود. برای پخت آن می توانید از کاهو، کلم و یا کلم برگ استفاده کنید یا به سادگی فقط با استفاده از برنج قهوه ای پخته یا برنج وحشی آنها را تهیه کنید. مانند یک آشپز سوشی، برگ های سبزی را در پایین و به صورت نواری قرار دهید. به راحتی آن را با کوینو پخته یا گندم پخته شده لایه بندی کنید.

می توانید برای این کار هر دانه سالمی را به کار ببرید. شما همچنین می توانید خلال هویج یا کدو سبز و برش های میوه، مانند پاپایا، انبه، موز، گل کلم خرد شده یا کلم بروکلی را نیز اضافه کنید. از تازه ترین، در دسترس ترین و سالم ترین محصولات استفاده کنید.

8 روش ساده برای تغذیه طوطی با یک رژیم غذایی سالم

مقداری دانه فلفل قرمز را برای طعم دادن تهیه کنید. آن را محکم رول کنید و سوشی خود را در یک روغن سالم مانند روغن دانه کتان، زیتون و یا دانه کنجد بغلتانید. آن ها را قطعه قطعه کنید و ببینید که پرنده ها درباره آن ها چه فکری می کنند.

اگر ایده های جدیدی برای ارتقا اشتهای پرندگان و سالم تر کردن تغذیه طوطی دارید، حتما با کاربران دکتر سلام به اشتراک بگذارید. همچنین دکتر سلام پیشنهاد می کند بیماری های طوطی و پرندگان خانگی را حتما مطالعه کنید.