برای دو سال آینده کمیته بین‌المللی ICMM برنامه‌های ویژه داریم/پیشنهاد ایران به اتحادیه طب نظامی برای برگزاری دوره‌های روانشناسی


برای دو سال آینده کمیته بین‌المللی ICMM برنامه‌های ویژه داریم/پیشنهاد ایران به اتحادیه طب نظامی برای برگزاری دوره‌های روانشناسی

دبیر اجرایی کمیته بین‌المللی طب نظامی گفت: باتوجه به اینکه ایران به مدت دو سال رئیس کنگره آسیایی طب نظامی شده است برنامه‌های ویژه‌ای برای این مهم در نظر داریم. سید محمدرضا سیداحمدیان دبیر اجرایی کمیته بین‌المللی طب نظامی (ICMM) در گفت‌و‌گو با...

دبیر اجرایی کمیته بین‌المللی طب نظامی گفت: باتوجه به اینکه ایران به مدت دو سال رئیس کنگره آسیایی طب نظامی شده است برنامه‌های ویژه‌ای برای این مهم در نظر داریم.

برای دو سال آینده کمیته بین‌المللی ICMM برنامه‌های ویژه داریم/پیشنهاد ایران به اتحادیه طب نظامی برای برگزاری دوره‌های روانشناسیسید محمدرضا سیداحمدیان دبیر اجرایی کمیته بین‌المللی طب نظامی (ICMM) در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کنگره ICMM یک قدمت ۹۸ ساله در جهان داشته و دو سال دیگر جشن یکصد سالگی خود را برگزار می‌کند.

وی افزود: طب نظامی در ابتدا در کشور بلژیک به عنوان یک NGO پایه‌گذاری شده بود، اما تقریبا طی ۱۰ سال گذشته علاوه بر کنگره‌های بین‌المللی، کنگره‌های منطقه‌ای آن هم برگزار می‌شود؛ کنگره‌های بین‌المللی هر دو سال یک بار و کنگره‌های منطقه‌ای هم در سال‌های میانی کنگره‌های بین‌المللی به فعالیت می‌پردازد.

معاون بهداری ناجا با اشاره به اینکه چهارمین کنگره اجلاس آسیا پاسفیک در هفته جاری برگزار شد، گفت: اهمیت این اجلاسیه در این است که کارشناسان و پژوهشگران فعال در حوزه طب نظامی آخرین دستاورد‌های خود را با یکدیگر مبادله می‌کنند و از جدیدترین یافته‌های حوزه نظامی با خبر می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه طب نظامی یک حوزه چند رشته‌ای است، اظهار کرد: طب نظامی متشکل از یافته‌های نظامی و پزشکی بوده و بسیاری از پیشرفت‌های علم پزشکی در نتیجه پژوهش‌های طب نظامی به دست آمده است؛ به عنوان مثال آسیب‌های ناشی از حملات شیمیایی موجب دستیابی پزشکان به بسیاری از یافته‌های پزشکی شد.

دبیر اجرایی (ICMM)، با اشاره به اینکه ایران به مدت دو سال رئیس کنگره آسیایی طب نظامی است، اضافه کرد: میزبانی از کنگره اخیر فرصت مناسبی برای کشورمان بود تا از حضور کارشناسان برجسته نظامی و پژوهشگران عرصه طب نظامی استفاده کند؛ همچنین این امکان فراهم شد تا کارشناسان و محققان جهانی از آخرین دستاورد‌های کشورمان در حوزه طب نظامی بازدید کنند و از قابلیت‌های ما در این خصوص آگاه شوند.

سید احمدیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای دو سال آینده، برنامه‌های ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا کارگاه‌های ویژه‌ای را در خصوص طب نظامی برپا کنیم؛ در کنگره اخیر بحث دوره‌های روانشناسی نظامی را پیشنهاد دادیم که روز دوشنبه مجمع عمومی این اجلاسیه برگزاری این دوره‌ها را تصویب کرد، در صورتی که موضوع روانشناسی نظامی با موفقیت اجرایی شود، اتحادیه بین‌المللی طب نظامی این دوره را در سایر کشور‌ها هم برگزار می‌کند تا از تجربیات ایران استفاده شود.

وی در پاسخ به این سوال که نقشه راه جمهوری اسلامی از ریاست دو ساله ICMM چیست، بیان کرد: قدم اول آشنایی با تمام پژوهشگران و کارشناسان حوزه طب نظامی است؛ همچنین ما در تلاش هستیم تا تعاملات خود را با صاحب نظران این حوزه افزایش دهیم؛ در خلال برگزاری این اجلاسیه نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کردیم و قطعا با آگاهی بیشتر در این خصوص می‌توانیم پیشرفت‌های بیشتری در حوزه طب نظامی داشته باشیم.

معاون بهداری ناجا با اشاره به اینکه دو بیمارستان نظامی بیمارستان بقیه‌الله و بیمارستان پزشکی ارتش به ارائه خدمت در طب نظامی مشغول هستند؛ اظهار کرد: قرار شد تا تبادلات علمی، پزشکی میان دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های نظامی کشور را در سطح منطقه و در سطح جهانی افزایش دهیم؛ به هر حال در کشور‌های دیگر هم دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های نظامی وجود دارد؛ در این خصوص صحبت شد که دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های نظامی چه سرفصل‌های درسی داشته باشند یا از چه دروس دیگری استفاده کنند تا برایشان کاربرد بیشتری داشته باشد؛ تمام این موارد موجب پیشرفت و حرکت رو به جلوی طب نظامی در کشورمان می‌شود؛ مجموعه این سیاست‌ها، چشم‌انداز جمهوری اسلامی در این حوزه است.

سید احمدیان با بیان اینکه جنگ‌ها همواره صحنه‌هایی سیاه در تاریخ بشریت هستند؛ گفت: بهداری رزم را می‌توان نقاطی سفید در این سیاهی‌ها دانست که به دنبال نجات جان انسان‌ها و افزایش سلامت آن‌ها است تمام کشور‌ها به دنبال افزایش توانایی خود در این زمینه هستند امیدواریم صلح جهانی هر چه زودتر در تمام جهان حاکم شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان