سرلک و کریمی دو بازیکن با اندیشه‌های مشترک و‌ مسیر متفاوت؛/ شش و هشت سپاهان و پرسپولیس دوباره در یک‌متری هم!


سرلک و کریمی دو بازیکن با اندیشه‌های مشترک و‌ مسیر متفاوت؛/ شش و هشت سپاهان و پرسپولیس دوباره در یک‌متری هم!

مصاف ملوان و سپاهان فرصتی برای ملاقات هافبک دفاعی سابق طلایی‌پوشان اصفهانی و جانشینش بود.

به گزارش "ورزش‌ سه"، سپاهان و ملوان در شرایطی در ورزشگاه نقش جهان و در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برابر هم قرار گرفتند که دو مهره کلیدی دو تیم میلاد سرلک و محمد کریمی بودند.

جالب اینکه محمد کریمی و میلاد سرلک به مدت چند ماه و در نیم فصل اول لیگ هجدهم زیر نظر امیر قلعه‌نویی در کنار هم تمرین و بازی کردند، ولی درنهایت عمل فتق سرلک و دور شدن او برای چند ماهی از تمرینات سبب شد تا کریمی جوان که یکی از کشف‌های سرمربی حال حاضر تیم ملی در سپاهان بود و در پایان مسابقات هم بهترین پاسور شد، رفته رفته نامش را به عنوان یکی از مهره‌های کلیدی سپاهان مطرح کند و حالا ششمین سال حضور متوالی در اردوی طلایی پوشان را به عنوان کاپیتان اول تیم پشت سر می‌گذارد.

سرنوشت میلاد سرلک اما پس از جدایی از سپاهان به شکل کاملاً متفاوتی رقم خورد و او پس از حضور کوتاه مدت در نساجی مازندران و سپس پدیده مشهد توانست در پرسپولیس زیر نظر یحیی گل‌محمدی نامی برای خود دست و پا کند و به پیراهن تیم ملی هم برسد.

2023471

تصویری از محمد کریمی و میلاد سرلک در جریان دیدار ملوان و سپاهان ثبت شده که ناخودآگاه یادآور دوران حضور کوتاه مدت آنها در سپاهان به عنوان رقیب یکدیگر است. کریمی و سرلک سبک بازی تقریبا یکسانی به عنوان بازیکن پست ۶ دارند که در فوتبال ایران نیز بازیکنانی نظیر حامد کاویانپور مشابهش را در دهه‌های گذشته پیاده کرده‌اند؛ هافبک‌هایی که به جای تمرکز بر کارهای تخریبی، بر بازی‌خوانی برای قطع توپ بازیکنان حریف تمرکز می‌کنند و با ارسال پاس‌های کوتاه اما دقیق به فضای‌هایی که در زمین پیدا می‌کنند، نبض بازی را در اختیار تیم خودشان می‌گیرند.

این دو بازیکن که طی سال‌های گذشته نقش مشابهی را در ترکیب پرسپولیس و سپاهان ایفا کرده‌اند، ریشه مشترکی در باشگاه سپاهان دارند؛ در واقع میلاد سرلک یکی از بازیکنان پرورش یافته در آکادمی سپاهان است که خیلی زود به مانند برخی دیگر از استعدادهای این آکادمی بدون اینکه پولی نصیب باشگاه کند مسیر جدایی در پیش گرفت و در جای دیگر استعداد خود را بروز داد و کریمی هم پس از درخشش در خونه به خونه بابل و در اوج جوانی به سپاهان پیوست تا به نوعی جای خالی سرلک را که در لیگ‌های پانزدهم و شانزدهم هافبک دفاعی و گاهی هافبک هجومی سپاهان بود را در تفکرات امیر قلعه‌نویی پر کند.

آینده این دو هم‌تیمی‌ هم‌پست اما خیلی مشخص نیست؛ کریمی قراردادش در پایان فصل تمام می‌شود و باید دید حضورش در سپاهان ادامه‌دار می‌شود یا خیر و در انزلی هم سرلک روزهای تلخ و سخت دوری از تیم محبوبش پرسپولیس را تحمل می‌کند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصویری از گولسیانی که فراموش نمی‌شود