اهمیت همکاری کشورهای درگیر گرد و غبار


اهمیت همکاری کشورهای درگیر گرد و غبار

وزیر محیط زیست و توسعه پایدار سنگال بر لزوم همکاری با کشورهای درگیر گرد و غبار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یون ندویه وزیر محیط زیست و توسعه پایدار سنگال در اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گردو غبار که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، اعلام کرد: پیشروی بیابان‌ها می‌تواند سلامتی انسان‌ها را دچار خطر کند. در چنین شرایطی سنگال همچون کشورهای دیگر مشارکت‌های لازم برای مقابله با بیابان‌زایی را انجام داده است.

وی افزود: سنگال در صحرا واقع شده است وتوفان‌های شدید ماسه و گرد و غبار را تجربه می‌کند بنابراین همواره که این چالش عظیم کشورها را درگیر می‌کند، تلاش بسیار زیادی در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار داشته‌ایم.

به گفته وزیر محیط زیست و توسعه پایدار سنگال، گرد و غبارها ۲۵ درصد پدیده‌های محیط زیستی سنگال را تشکیل می‌دهد. بیابان‌زایی و از بین رفتن چراگاه‌ها از مهم‌ترین تأثیرات این پدیده است. باید نهالکاری وسیعی را در منطقه انجام دهیم تا بتوانیم با این چالش‌ها مقابله کنیم.

وی ادامه داد: برخی مناطق در معرض کاهش شدید آب و تنزل بهره‌مندی زمین قرار دارند بنابراین برای ایجاد جنگل‌ها و تقویت زمین باید تلاش کنیم که حدود ۲ میلیارد هکتار از اراضی سرزمین به این امر اختصاص یافته است.

ندویه در پایان تصریح کرد: حدود ۶۴۰ میلیون بودجه برای اجرای پروژه‌ها در نظر گرفته شده است. ما باید با کشورهایی با این پدیده مقابله می‌کنند همکاری کنیم. همچنین از برگزار کننده این کنفرانس تشکرداریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید