صدور110پروانه بهره‌برداری صنعتی در البرز/افزایش اشتغال حوزه تجارت


صدور110پروانه بهره‌برداری صنعتی در البرز/افزایش اشتغال حوزه تجارت

کرج - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با اشاره به صدور 110 پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان، برافزایش اشتغال حوزه تجارت تأکید کرد.


جهانگیر شاهمرادی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تعهد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز برای ایجاد ۲۱ هزار فرصت شغلی در سال جاری، اظهار کرد: حدود ۴۵ درصد این مهم در حوزه صنعت و معدن استان ایجاد می‌شود و باقیمانده مربوط به حوزه تجارت البرز و بر اساس مجوزهای صنفی است، که صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش صنعت بعد از گذشت چهار ماه از سال جاری با احتساب صدور ۱۱۰ پروانه بهره‌برداری، حدود سه هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی ایجادشده است و با ادامه این روند اگر فعالیت‌ها مثبت و روبه‌جلو باشد در اشتغال‌زایی بخش صنعت به رقمی که متعهد شده‌ایم تا پایان سال جاری دست خواهیم یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز در ادامه اشاره کرد: برای افزایش سطح اشتغال در بخش تجارت استان برنامه‌های مهمی مدنظر داریم که توسط مسئولان استانی هم در حال پیگیری است و اگر این اهداف عملیاتی شود به‌یقین تعهد سازمان در مورد ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به‌طور کامل محقق می‌شود.

صدور110پروانه بهره‌برداری صنعتی در البرز/افزایش اشتغال حوزه تجارت

شاهمرادی بیان کرد: در بخش تجارت شهرک صنفی شیخ‌آباد نقش مهمی در اشتغال‌زایی استان خواهد داشت که در حال حاضر حل مشکلات آن پیگیری شده است و سازمان صنعت، معدن و تجارت در این میان مکلف شده تا آخرین اقدامات اجرایی در مورد رسیدگی به وضعیت صنفی این شهرک را به شخص استاندار گزارش دهد.

سطح اشتغال زیادی هم به‌واسطه بخش معدن دراستان ایجاد نشده استوی بابیان اینکه در صورت آغاز فعالیت مؤثر و مداوم شهرک صنفی شیخ‌آباد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی در آن مجموعه ایجاد خواهد شد، افزود: شهرک صنفی- صنعتی بهارستان هم یک فرصت مهم دیگر برای افزایش سطح اشتغال استان البرزاست که از یک سال و نیم قبل پیگیری مجوزهای آن دنبال شده و اکنون با انجام مطالعات ریلی و ترافیکی مربوط به این شهرک تا یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با تأکید بااینکه اضافه بر برنامه‌های کلان، اقدامات دیگری در سطوح پایین‌تر برای بهبود وضعیت اشتغال البرز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان منظور شده است، ادامه داد: در بخش اصناف صدور مجوزهای روزانه هم گام مهمی در دستیابی به این هدف است.

صدور110پروانه بهره‌برداری صنعتی در البرز/افزایش اشتغال حوزه تجارت

شاهمرادی گفت: در بخش معدن به دلیل اینکه هرگونه اقدامی تنها بر مبنای سنجش میزان آلودگی‌های زیست‌محیطی معادن اجرایی می‌شود، انجام مراحل دریافت جواز کار پروسه‌ای طولانی است درنتیجه فعالیت‌های مربوط به این عرصه از بخش‌های صنعت و تجارت کمتر بوده و سطح اشتغال زیادی هم به‌واسطه بخش معدن دراستان ایجاد نشده است.

صدور تمامی مجوزهای مربوط به معادن شن و ماسه تنها با استعلام اداره کل حفاظت محیط‌زیست این استان انجام می‌شودوی با برشمردن اینکه صدور مجوز برای فعالیت معادن درالبرزبه راحتی انجام نمی‌شود، بیان کرد: معادن مهم همانند فلزات سنگین که بهره‌برداری از آن فرصت‌های اقتصادی ویژه‌ای است در البرز وجود ندارد و بیشترین بخش معادن البرز شامل مخلوط رودخانه‌ای و کوهی یا همان معادن شن و ماسه و همچنین سنگ لاشه است و تنها درصد کمی از معادن شامل فلزات آن‌هم فلز مس است.

صدور110پروانه بهره‌برداری صنعتی در البرز/افزایش اشتغال حوزه تجارت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز اضافه کرد: در دومین جلسه شورای معادن که حدود دوازده روز قبل برگزار شد با توجه به وضعیت آلودگی هوا در البرز و لزوم مقابله با آن مقرر گردید صدور تمامی مجوزهای مربوط به معادن شن و ماسه تنها با استعلام اداره کل حفاظت محیط‌زیست این استان انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه اکنون معادن آزاد زیادی در البرز وجود ندارد و از طرفی صدور مجوزهای لازم برای فعالیت معادن آن‌هم بر اساس تائید کارشناسان محیط‌زیست زمان‌بر است، درنتیجه کار در بخش معدن استان برای متقاضیان این عرصه دشوار خواهد بود.

کد خبر 4366024

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگری سحر قریشی در آمریکا ! + عکس پشت صحنه فیلم