سطح‌ فنی لیگ بسیار ضعیف است/ تکلیف سقوط‌کننده‌ها مشخص است


سطح‌ فنی لیگ بسیار ضعیف است/ تکلیف سقوط‌کننده‌ها مشخص است

کارشناس فوتبال ایران ضمن تاکید بر پایین‌آمدن کیفیت فنی رقابت های لیگ‌برتر گفت: وضعیت باشگاهداری‌ها کاملا نشان می‌دهد چه تیم هایی سقوط کننده هستند.


بیژن ذوالفقارنسب در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت باشگاه‌های لیگ برتری در هفته نخست رقابت های لیگ برتر گفت: شرایط تیم‌ها بیان کننده این موضوع است که نتوانستند خیلی خوب خودشان را آماده این بازی‌ها کنند.

کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: کاملا مشخص است که نظام باشگاهداری فوتبال ایران ضعیف است. فوتبال ایران تنها ویترین خوبی دارد. اما خودمان خیلی خوب می دانیم که در درون چه خبر است. به همین خاطر هم هست که تیم های ما در شرایط خوبی به سر نمی برند و مشکل دارند. ضعف فنی در تیم ها مفرط بود. این موضوع ربطی هم به این ندارد که لیگ تازه شروع شده است و ممکن است تیم ها خودشان را خوب پیدا نکرده باشند. فوتبال باشگاهی به مراتب ضعیف تر از قبل شده است و این موضوع اصلا خوبی نیست.

وی درباره دلایل ضعف فنی تیم ها اذعان کرد: مشکلات مدیریت باعث شده تا تیم ها خیلی دیر بسته شوند و تنها چند باشگاه مثل استقلال، پرسپولیس و سپاهان و تراکتور که تکلیف بودجه‌شان مشخص است خرج کنند. از حالا می توان فهمید کدام تیم ها سقوط کننده هستند و باید به سختی رقابت کنند تا بتوانند نتیجه بگیرند. این اتفاق خوبی نیست که بیش از نیمی از تیم های لیگ برتری رقیب باشگاههای بزرگ نیستند و بازی هایشان را به راحتی واگذار می کنند.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که کدام تیم ها را شایسته قهرمانی در لیگ برتر می داند تصریح کرد: پرسپولیس یکی از تیم هایی است که می تواند بار دیگر قهرمان شود. ضمن اینکه سپاهان و ذوب آهن را نباید از قلم انداخت.

ذوالفقار نسب درباره شانس صعود سرخابی ها به نیمه نهایی لیگ قهرمان آسیا گفت: فوتبال ما از لحاظ فنی در دایره باطلی قرار گرفته است که درجا می زند. باید کارهای زیرساختی انجام داد تا بتوانیم گام های مثبتی در سطوح حرفه ای برداریم. شاید انتظار حضور استقلال و پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا خیلی زیاد باشد. چون رقبای آنها در چند کشور شرق آسیا و حوزه خلیج فارس با بودجه های کلان خود توانسته اند بازیکنان خیلی خوبی را جذب کنند که کمک فراوانی به ارتقای فنی سطح لیگ های آنها کرده است.

کد خبر 4362893
سطح‌ فنی لیگ بسیار ضعیف است/ تکلیف سقوط‌کننده‌ها مشخص است مهدی مرتضویان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)