معرفی اس‌یووی‌های جذابی با قیمت کمتر از پنج هزار دلار


معرفی اس‌یووی‌های جذابی با قیمت کمتر از پنج هزار دلار

این روزها دیدن فوردهای برانکو یا تویوتاهای FJ بازسازی‌شده در نمایشگاه‌های فروش آسان است اما پرداخت قیمت‌هایی شش‌رقمی برای خرید این قبلی خودروها برای بسیاری از افراد مقدور نیست؛ اما بجای چنین خودروهایی، می‌توان اس‌یووی‌های جذابی با قیمت‌های بسیار کمتری در بازار پیدا کرد. به همین دلیل لیستی از این اس‌یووی‌ها تهیه کرده‌ایم که همگی...

این روزها دیدن فوردهای برانکو یا تویوتاهای FJ بازسازی‌شده در نمایشگاه‌های فروش آسان است اما پرداخت قیمت‌هایی شش‌رقمی برای خرید این قبلی خودروها برای بسیاری از افراد مقدور نیست؛ اما بجای چنین خودروهایی، می‌توان اس‌یووی‌های جذابی با قیمت‌های بسیار کمتری در بازار پیدا کرد. به همین دلیل لیستی از این اس‌یووی‌ها تهیه کرده‌ایم که همگی زیر پنج هزار دلار قیمت دارند. بسیاری از این خودروها به‌صورت استاندارد یا سفارشی به سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل یا چهارچرخ محرک مجهز هستند و به همین دلیل از توانایی‌های آفرود مناسبی برخوردارند؛ بنابراین در دورانی که خیابان‌ها از کراس‌اوورهای بی‌مصرف پُر شده است، با پرداخت کمتر از پنج هزار دلار می‌توان اس‌یووی‌های جذاب و قدرتمندی خریداری کرد و با آن به دل طبیعت سفر نمود.

سوزوکی سایدکیک مدل 1998

قیمت: 2,660 دلار

معرفی اس‌یووی‌های جذابی با قیمت کمتر از پنج هزار دلار

سوزوکی سایدکیک مدل 1998 ارزان‌ترین خودروی این لیست است. این خودرو در انواع مختلفی قابل خریداری است ولی ما نسخهٔ دودر سافت‌تاپ آن‌را در نظر داریم. این خودروی کوچک ممکن است برای کسانی که در مناطقی با هوای گرم‌تر زندگی می‌کنند و به دنبال وسیلهٔ ارزان‌قیمتی برای ترددهای اطراف شهر هستند گزینهٔ بهتری باشد. البته در سایدکیک با تنها 95 اسب بخار قدرت، از سرعت خبری نیست ولی هنوز هم می‌توان با پایین آوردن قسمت پشتی سقف از خورشید لذت برد. یک سیستم چهارچرخ محرک نیمه‌وقت نیز برای این ماشین وجود دارد که می‌تواند در مناطق ساحلی ویژگی سرگرم‌کننده‌ای باشد.

جیپ چروکی مدل 2001

قیمت: 3,800 دلار

معرفی اس‌یووی‌های جذابی با قیمت کمتر از پنج هزار دلار

نسل دوم جیپ چروکی که با کد داخلی XJ شناخته می‌شود، ظاهری کلاسیک را با توانایی‌های آفرود ترکیب کرده است. آخرین مدل نسل دوم این خودرو متعلق به سال 2001 بوده و زیر سقف قیمت پنج هزار دلاری ما قرار می‌گیرد. در سال‌های پایانی، چروکی XJ با یک پیشرانهٔ 4 لیتری شش سیلندر خطی ارائه می‌شد که 195 اسب بخار قدرت داشت. تمامی مدل‌های چروکی نیز به سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل مجهز هستند اما این سیستم در دو نوع مختلف ارائه می‌شد؛ اما کسانی که خواهان یک چروکی XJ هستند باید عجله کنند چراکه قیمت این خودرو در حال افزایش است.

نیسان اکسترا مدل 2004

قیمت: 4,200 دلار

معرفی اس‌یووی‌های جذابی با قیمت کمتر از پنج هزار دلار

نیسان اکسترا یک اس‌یووی جمع‌وجور است که بر اساس پیکاپ میان سایز فرونتیر یا همان ناوارا ساخته شده بود. در حال حاضر می‌توان نمونه‌های پایانی نسل اول آن‌را با قیمتی زیر پنج هزار دلار پیدا کرد. البته اکسترا با پیشرانه‌های مختلفی ارائه می‌شد و بنابراین قیمت آن بسته به نوع موتور می‌تواند متفاوت باشد. موتور پایهٔ این ماشین یک نمونهٔ 2.4 لیتری چهار سیلندر با 143 اسب بخار قدرت است درحالی‌که موتور بعدی از نوع 3.3 لیتری V6 با 180 اسب بخار قدرت می‌باشد. بالاترین مدل اکسترا نیز به موتور 3.3 لیتری V6 سوپرشارژ با 210 اسب بخار قدرت مجهز است. اکسترا در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل عقب ارائه می‌شد اما امکان سفارش سیستم دو دیفرانسیل نیمه‌وقت هم برای آن وجود داشت که البته فعال کردن آن به‌صورت دستی انجام می‌گیرد. علاوه بر این، گیربکس ضریب سنگین و قفل دیفرانسیل عقب هم برای این اس‌یووی ژاپنی قابل سفارش بود؛ بنابراین هرچند تکنولوژی سیستم دو دیفرانسیل اکسترا به‌اندازهٔ دیگر خودروهای این لیست نیست اما این خودرو هنوز هم توانایی‌های زیادی در هر شرایطی دارد. وجود باربند بزرگ در این ماشین نیز امکان حمل وسایل زیادی را فراهم می‌کند.

رنجروور مدل 2002

قیمت: 4,225 دلار

معرفی اس‌یووی‌های جذابی با قیمت کمتر از پنج هزار دلار

رنجروور یکی از اولین اس‌یووی‌های پریمیوم دنیا محسوب می‌شود. هم‌اکنون اما آخرین مدل از نسل دوم این خودرو یعنی مدل 2002 آن‌را می‌توان با قیمتی کمتر از پنج هزار دلار خریداری کرد. رنجروور در این سال تنها با یک پیشرانهٔ 4.6 لیتری V8 با 222 اسب بخار قدرت و 407 نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شد که این نیرو توسط یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کرد. این خودرو همچنین به سیستم دو دیفرانسیل تمام‌وقت هم مجهز بود که راننده می‌توانست در شرایط لغزنده آن‌را در حالت ضریب سنگین قرار دهد. علاوه بر این، برای ارائهٔ سواری نرم امکان سفارش تعلیق بادی هم وجود داشت. البته هرچند نسل دوم رنجروور با توجه به استانداردهای زمان خودش خودرویی شیک، لوکس و با تکنولوژی بالا بود اما این روزها از قابلیت اطمینان ضعیف رنج می‌برد و بنابراین در خرید آن باید بسیار دقت کرد زیرا یک رنجروور ارزان‌قیمت بعداً ممکن است خیلی گران تمام شود.

میتسوبیشی پاجرو مدل 2003

قیمت: 4,450 دلار

معرفی اس‌یووی‌های جذابی با قیمت کمتر از پنج هزار دلار

پاجرو یکی از مشهورترین محصولات میتسوبیشی محسوب می‌شود، این اس‌یووی ژاپنی که پانزده بار در رالی پاریس-داکار به پیروزی رسیده است، در ایالات‌متحده با نام مونترو عرضه می‌شد. در حال حاضر اما مونترو یا همان پاجرو مدل 2003 که نسل سوم محسوب می‌شود را می‌توان با قیمتی در حدود 4500 دلار خریداری کرد. این مدل صرفاً به یک موتور 3.8 لیتری V6 با 215 اسب بخار قدرت ارائه می‌شد که نیروی این موتور توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌ها می‌رسید. پاجرو به سیستم دو دیفرانسیل تمام‌وقتی مجهز بود که حتی با استانداردهای امروزی هم سیستمی سطح بالا محسوب می‌شود. این سیستم در رانندگی معمول، حدود دوسوم گشتاور موتور را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند اما امکان توزیع 50-50 نیرو نیز وجود دارد. علاوه بر این، راننده می‌تواند حالت دوچرخ محرک را در پاجرو انتخاب کند که در این صورت تمامی نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. وجود دیفرانسیل مرکزی و گیربکس ضریب سنگین نیز توانایی‌های آفرود زیادی به این خودرو بخشیده است. علاوه بر این، پاجرو خودروی کمیابی است و بنابراین برای کسانی که خواهان خودروی متفاوتی هستند گزینهٔ مناسبی خواهد بود.

شورلت K1500 بلیزر مدل 1994

قیمت: 4,550 دلار

معرفی اس‌یووی‌های جذابی با قیمت کمتر از پنج هزار دلار

شورلت K1500 بلیزر در سال 1992 به‌عنوان جایگزین مدل K5 بلیزر معرفی شد و تنها به مدت سه سال یعنی تا سال 1995 به تولید رسید. این خودرو که بر اساس پلت‌فرم تراک GMT400 شورلت ساخته شده بود، یک آفرودر دودر بود. K1500 بلیزر به یک پیشرانهٔ 5.7 لیتری V8 با 200 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور مجهز شده بود که برای ارائهٔ توانایی‌های آفرود مناسب، این نیرو به چهارچرخ انتقال پیدا می‌کرد. هرچند ممکن است یک اس‌یووی بزرگ دودر چندان کاربردی نباشد اما می‌توان از این خودرو به‌عنوان یک پیکاپ با قسمت بار پوشیده استفاده کرد و در صورت لزوم اقدام به حمل سرنشینان بیشتر در قسمت عقبی آن نمود.

تویوتا لندکروزر مدل 1993

قیمت: 4,700 دلار

معرفی اس‌یووی‌های جذابی با قیمت کمتر از پنج هزار دلار

تویوتا لندکروزر یکی از مشهورترین اس‌یووی‌های بازار است که این شهرت بیشتر به خاطر توانایی‌های آفرود بالای آن است. حال اما کسانی که خواهان یک لندکروزر مناسب با قیمتی کمتر از پنج هزار دلار هستند باید سراغ مدل 1993 آن بروند. لندکروزر مدل 1993 به یک پیشرانهٔ 4.5 لیتری شش سیلندر خطی مجهز است که 212 اسب بخار قدرت و 373 نیوتن متر گشتاور دارد. برای ارائهٔ توانایی‌های آفرود نیز این ماشین به دیفرانسیل مرکزی و گیربکس ضریب سنگین دو سرعته مجهز شده است؛ اما برای کسانی که از این هم بیشتر می‌خواستند امکان سفارش دیفرانسیل‌های قابل قفل جلو و عقب هم وجود داشت. علاوه بر این، در صورت خواباندن صندلی‌های لندکروزر، فضای باری برابر با 2577 لیتر فراهم می‌شود که این یعنی از آن می‌توان به‌عنوان یک وانت هم استفاده کرد.

ب‌ام‌و X5 مدل 2002

قیمت: 4,800 دلار

معرفی اس‌یووی‌های جذابی با قیمت کمتر از پنج هزار دلار

ب‌ام‌و با معرفی نسل اول مدل X5 در سال 1999، برای اولین بار به بخش اس‌یووی‌های پریمیوم وارد شد. این روزها اما می‌توان نمونه‌هایی از نسل اول این ماشین را با قیمتی زیر پنج هزار دلار پیدا کرد. در سال 2002 سه پیشرانهٔ مختلف برای X5 ارائه می‌شد. موتور اول یک نمونهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی با 225 اسب بخار قدرت بود. انتخاب بعدی یک واحد 4.4 لیتری V8 با 282 اسب بخار قدرت بود و نهایتاً بالاترین موتور هم از نوع 4.6 لیتری V8 بود که 342 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد؛ اما با قیمتی زیر پنج هزار دلار صرفاً می‌توان نسخهٔ شش سیلندر را خریداری کرد. این موتور با یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی (بله گیربکس دستی در یک اس‌یووی لوکس!) یا یک نمونهٔ پنج سرعتهٔ اتوماتیک به همراه سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شد. این سیستم می‌تواند نیروی موتور را به هر محوری که به آن نیاز دارد ارسال کند اما در رانندگی عادی 60 درصد از گشتاور به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. هرچند X5 ویژگی‌های حرفه‌ای آفرود سایر اس‌یووی‌های این لیست مثل قفل دیفرانسیل را ارائه نمی‌کند اما لوکس بودن و استایل زیبا، آن‌را به انتخابی جذاب تبدیل کرده است.

تویوتا فورانر مدل 2000

قیمت: 4,900 دلار

معرفی اس‌یووی‌های جذابی با قیمت کمتر از پنج هزار دلار

تویوتا فورانر یک اس‌یووی دومنظورهٔ عالی است. با این خودرو می‌توان تمامی اعضای خانواده را به یک مسافرت آخر هفته بُرد درحالی‌که با وجود سیستم دو دیفرانسیل، گیربکس کمکی دو سرعته و قفل دیفرانسیل، می‌توان از آن به‌عنوان یک آفرودر توانا هم استفاده نمود. مدل پایهٔ فورانر به یک پیشرانهٔ 2.7 لیتری چهار سیلندر با 150 اسب بخار قدرت مجهز است اما کسانی که خواهان خودروی قدرتمندتری برای سفرهای جاده‌ای یا آفرود هستند می‌توانند سراغ موتور 3.4 لیتری V6 آن بروند که 186 اسب بخار قدرت دارد.

جیپ رانگلر مدل 1993

قیمت: 4,950 دلار

معرفی اس‌یووی‌های جذابی با قیمت کمتر از پنج هزار دلار

نه فکر نکنید که ما جیپ رانگلر را فراموش کرده‌ایم. مثل مزدا MX-5 که اولین انتخاب برای هرکسی محسوب می‌شود که به دنبال یک خودروی اسپرت مقرون‌به‌صرفه و سرگرم‌کننده است، رانگلر هم دقیقاً همین نقش را در بخش اس‌یووهای هیجان‌انگیز دارد. البته محبوبیت بالای این خودرو موجب شده که نمونه‌های دست‌دوم آن همچنان گران‌قیمت باشند؛ بنابراین جدیدترین نمونه از رانگلر که می‌توان با قیمتی زیر پنج هزار دلار پیدا کرد، مدل 1993 است که YJ نام دارد. رانگلر این سال با دو پیشرانهٔ مختلف شامل یک نمونهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر با 123 اسب بخار قدرت و یک واحد 4 لیتری شش سیلندر خطی با 180 اسب بخار قدرت ارائه می‌شد. این ماشین همچنین به سیستم دو دیفرانسیل Command-Trac هم مجهز است که راننده را قادر می‌سازد به‌سادگی انتقال قدرت را بین دو یا چهارچرخ محرک تغییر دهد. البته حالت چهارچرخ محرک صرفاً باید در شرایط کشش پایین مورداستفاده قرار گیرد. جیپ رانگلر ترکیبی از سرگرم‌کنندگی یک کابریولت را با قابلیت استفادهٔ یک اس‌یووی ارائه می‌کند. در طول تابستان، می‌توان سقف آن‌را جمع کرده و از هوای گرم لذت بُرد و هنگامی‌که زمستان از راه می‌رسد، می‌توان زیپ‌های پانل‌های بدنه را بالا کشید و برای حرکت در جاده‌های برفی، خودرو را در حالت چهارچرخ محرک قرار داد.

منبع: Motor1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی