سپاه قدس پیروز جنگ نامتقارن با آمریکا


سپاه قدس پیروز جنگ نامتقارن با آمریکا

پس از پاسخ قاطع سردار سلیمانی به یاوه گویی های ترامپ، برخی ادعا می کنند که سپاه قدس مقابل ارتش مدرن و کلاسیک آمریکا بسیار ضعیف است.

به گزارش خبرنگار اتاق خبر 24:

لفاظی های ترامپ رئیس جمهور آمریکا به آنجا رسید که رئیس جمهور کشورمان به تهدیدات او پاسخ داد و سرانجام سردار ایرانی حاج قاسم سلمیمانی در دقاع از شأن و جایگاه ریاست جمهوری ایران وارد میدان شد و پاسخی دندان شکن به لاطائلات ترامپ قمار باز داد!

همزمانی پاسخ قاطع سردار سلیمانی به ترامپ رئیس جمهور آمریکا با عملیات انقلابیون یمن در باب المندب و پایگاه ها و فرودگاه های کشورهای عربی عضو ائتلاف ضد یمن هماهنگ شده باشد یا نباشد، تصادف جالبی است که قطعاً پیام روشنی برای ایالات متحده دارد.

خط و نشان کشیدن های فرمانده سپاه قدس به رئیس جمهور آمریکا، از آنجا قابل باور و درک است که سال هاست این فرمانده به همراه نیروهایش در غرب آسیا حضور دارند و ذره ذره منطقه را می شناسند و از ریزترین ویژگی ها و ضعف های نیروهای آمریکایی در کشورهای منطقه آگاه هستند.

مقایسه تجهیزاتی و تسلیحاتی شاید در این میان درست نباشد، آمریکایی ها از تجهیزات و تسلیحات پیشرفته بهره می برند اما همه این تجهیزات و تسلیحات مدرن در یک جنگ و نبرد کلاسیک مدرن کارایی دارد و در جنگ های نامنظم و ناهمگون ایران اثبات کرده است که دست برتر را دارد.

جمهوری اسلامی ایران در جنگی که عراق آغاز کرد، در جنگ ناهمگون یا نامتقارن قرار داشت.

ارتش صدام از هر لحاظ برتر از نیروهای مسلح ایران بود. تعداد هواپیماها، تانک ها، نفربرها، موشک های دوربرد و هر آنچه که یک جنگ کلاسیک نیاز ددارد در اختیار او قرار داده شده بود.

ماشین جنگی صدام گرچه در اوایل جنگ به سرعت وارد خاک ایران شد و بخش هایی از کشور را اشغال کرد، اما آغاز جنگ او زمانی بود که ایران هنوز ساز و کار پس از انقلاب را پیاده نکرده بود و تنها کمی بیش از یکسال از انقلاب اسلامی گذشته بود.

طبیعی است که هر کشوری در چنین شرایطی شکست را از ارتش قدرتمند صدام می پذیرفت، که البته نباید فراموش کرد که ارتش صدام تنها ارتش عراق نبود، نیروهای نظامی عراق از هر سو ساپورت می شدند، آمریکا، شوروی سابق، اروپا و کشورهای عربی منطقه حامیان اصلی صدام بودند.

اما در همین جنگ ناهمگون، ایران توانست رژیمی را شکست دهد که حمایت گسترده ای را از سوی ابرقدرت های زمان خود داشت.

سپاه قدس پیروز جنگ نامتقارن با آمریکا

ارتش آمریکا در جنگ هایی که داشته است، هیچگاه مقابل نیرویی سلحشور، شجاع و شهادت طلب قرار نگرفته است، گرچه در اکثر جنگ هایی که ارتش آمریکا در آن نقش داشته، شکست و ناکامی را تجربه کرده است.

آمریکا در جنگ کره، بیش از 35 هزار کشته داد، که چند روز پیش برخی از جنازه های سربازان آمریکایی کشته شده در خاک کره شمالی به آمریکا تحول داده شد.

آمریکایی ها اگر در جنگ جهانی دوم از سلاح هسته ای علیه ژاپن بهره نبرده بودند، شکست سنگینی را باید می پذیرفتند اما کشتار مردم ژاپن با بمب اتمی، این کشور را کi در آستانه پیروزی بر ارتش آمریکا بود وادار به ترک جنگ کرد.

اما اگر جنگی میان ایران و آمریکا اتفاق بیفتد، آنگونه که فرمانده سپاه قدس گفته، شخص او نیروهای تحت امرش حریف ارتش آمریکا در منطقه خواهند بود؟

این پرسشی است که حتی برخی از مردم نیز از خود دارند، اما باید مردم ایران به تبلیغات رسانه های خارجی که قصد تخریب و تضعیف جایگاه قدرتمند نیروهای مسلح ایران را دارند، توجه نکنند و به حقایقی که وجود دارد و از سوی رسانه ها و فرماندهان نظامی کشورمان برنامه ریزی میشود توجه کنند.

قطعاً رسانه های وابسته به دشمنان هیچگاه نخواهند گفت که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، قوی و قدرتمند، می توانند مقابل نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه بایستند و آنها را شکست دهند.

سپاه قدس قابلیت های خود را به خوبی نشان داده است، هر چند شاید آنگونه که باید اطلاعات زیادی از موفقیت ها و پیروزی های سپاه قدس به فرماندهی سردار سلیمانی منتشر نمیشود اما شرایطی که در سوریه و عراق حاکم شده نشان از اقداماتی است که نیروی قدس سپاه پاسداران انجام داده است.

نیروهای مسلح ایران با تجربه 8 سال دوران دفاع مقدس که با انواع جنگ های منظم و نامنظم، کلاسیک، پارتیزانی و ناهمگون همراه بود، اکنون با کوله باری از تجربه، توانسته است نیروهای نظامی خود را با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه، شناسایی قابلیت هایی که دشمن در اختیار دارد، ساخت تسلیحات و تجهیزات نظامی بر اساس نیازهای نیروهای مسلح ایران، ایجاد سپرهای دفاعی مقابل حملات احتمالی، تشکیل سازمان های رزمی تهاجمی برای هجومی رزممی به دشمن واز همه مهمتر و حساس تر، بهره گیری از سامانه های گوناگون موشکی با قابلیت های متفاوت که خود عنصری در برابر تهدیداتی است که از سوی آمریکا علیه ایران می شود.

جمهوری اسلامی ایران با پهناوری خود این فرصت را از دشمن گرفته است که بخواهد با آسانی به نقاط حساس کشور دسترسی داشته باشد.

این که بگوییم آمریکا در صورت بروز جنگ نخواهد توانست ضربه به ایران بزند، غیرق واقعی است، اما ضرباتی که ایران وارد خواهد کرد قطعاً سنگین و ویارن کننده تر خواهد بود.

قوی ترین ارتش دنیا به خاصر فربه بودن اش، تکیه بر تجهیزات پیشرفته، غرور و تکبری که در وجود سربازان این رژیم وجود دارد، نخواهد توانست در خلیج فارس دوام بیاورد.

چالاکی و چابکی، رزم آوری و سلحشوری همراه با سلاح های بومی از ویژگی های نیروهای مسلح ایران به ویژه نیروی قدس سپاه است.

اشراف کامل ارتش و سپاه ایران در خلیج فارس و دریای عمان با حضور گسترده ناوها، ناوچه ها و قایق های تندرو که هر کدام مجهز به سلاح های ویژه و موشک های گوناگون هستند، همچنین استقرار پایگاه های موشکی دریایی در سواحل خلیج فارس و دریای عمان، جزایز ایرانی در خلیح فارس تنها بخشی از ظرفیت هایی است که ایران می تواند از آنها بهره ببرد و دشمن را زمینگیر کند.

سپاه قدس پیروز جنگ نامتقارن با آمریکا

آمریکایی ها هنوز اطلاعات کافی از قابلیت ها و ظرفیت ها نیروی قدس سپاه پاسداران در اختیار ندارند، به همین خاطر معادلات و محاسبات آنها از این نیرو دقیق نیست و نمی توانند چگونگی درگیری با نیروی قدس سپاه به فرماندهی سردار سلیمانی را پیش بینی کنند.

سوریه و عراق شاهد تنها بخش کوچکی از حضور نیروی قدس در خود بود و نتیجه آن نیز بر همگان روشن است.

سوریه کشوری که می رفت با توطئه آمریکایی به چنگ تروریست های وهابی بیفتد، با تدبیر ایران و نقش آفرینی نیروی قدس سپاه پاسداران با تغییر 180 درجه ای روبرو شد و اکنون پیروزی های ارتش و نیروهای مردم این کشور باعث ده است تا خواب از چشمان سران رژیم اسرائیل بگریزد.

سیاست ایران در سوریه و همچنین عراق این بود که با حمایت های جمهوری اسلامی نیروها نظامی و مردمی این دو کشور خود بیشترین سهم را در پیروزی داشته باشند، در واقع حمایت ایران مستشاری بود، که اگر غیر از این می بود، قطعاً بحران سوریه و عراق بسیار سریع تر جمع می شد.

با این حساب وظیفه نیروی قدس سپاه پاسداران به تنهایی مقابله با سیاست های آمریکا نیست. گرچه این نیرو یک تنه دشمن را حریف است و این ادعا در بحران های غرب آسیا اثبات شده، اما یکی دیگر از کارهای نیروی قدس سپاه تربیت و تشکیل نیروهایی است که ددر بزنگاه ها وارد عمل می شوند و مقاومت می کنند.

در جریان همین تهدیداتی که آمریکا علیه ایران انجام داده است، حزب الله لبنان اعلام آمادگی کرده و حزب الله عراق نیز چنین سیاستی را در پیش گرفته است.

حزب الله لبنان زیر و بم سرزمین های اشغالی را دارد، این نیرو اکنون در کنار مرزهای رژین صهیونیستی آماده باش کامل است. توانمندی نیروی حزب الله لبنان در جنگ 33 روز با ارتش مدرن اسرائیل به رخ کشیده شد و اکنون که از آن جنگ نزدیک به 8 سال می گذرد، یادآوری این جنگ برای سربازان اسرائیلی یک کابوس وحشتناک است.

نام و تصویر سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، حتی سر از گنگره آمریکا در می آورد، چرا که او را مخل اهداف خود در منطقه می دانند. او توانسته است رعب و وحشت را در دل و جان آمریکایی ها بیندازد. آمریکایی ها نقش سردار ایرانی را به خوبی در سوریه و عراق درک کرده اند. پیام های متعدد نیروهای آمریکایی در پرهیز از دوری درگیر شدن با نیروهای ایران مستقر در سوریه و عراق، وحشتی است که از چنین رویارویی دارند.

حمله آمریکا به ایران، آغاز حملات گسترده موشکی به سوی پایگاه ها و مواضع آمریکا در منطقه است.

در آن سوی دیگر، رژیم اسرائیل است که لرزه بر اندامش افتاده و تا به خود بیاید، موشک های جبهه مقاومت از لبنانو غزه بر سر تل آویو فرود خواهد آمد.

جنگ آمریکا با ایران برای واشنگتن بسیار سنگین، پر تلفات و خسارت بار خواهد بود. آمریکایی ها برای این جنگ باید پوشک های بزرگسال زیادی تولید کنند!


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل