انیمیشن طنز «بودبودک» در قزوین چهارساله شد


انیمیشن طنز «بودبودک» در قزوین چهارساله شد

قزوین- انیمیشن «بودبودک» که با هنرنمایی جمعی از جوانان قزوینی شکل گرفته با طنز اجتماعی در میان مردم جایگاه خاصی پیدا کرده است چهارسالگی خود را در قزوین جشن گرفت.


به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی با حضور جمعی از هنرمندان استانی جشن ۴ سالگی مجموعه انیمیشن طنز «بودبودک» در یکی از مجتمع های تفریحی رفاهی قزوین برگزار شد.

علی نحوی راد یکی از تهیه کنندگان مجموعه انیمیشن های «بودبودک» در این مراسم گفت: چهارسال قبل فعالیت خود را با دو نفر آغاز کردیم و با تحمل همه سختی های مالی و فشارهای کاری توانستیم مقاومت کرده و امروز تعداد ۲۰ نفر از جوانان هنرمند را در مجموعه ای گرد هم آورده ایم که با هنر خود موضوعات اجتماعی را به طنز با انیمیشن بازگو می کنند.

تولید ۱۵۰ دقیقه انیمیشن با موضوعات اجتماعی

انیمیشن طنز «بودبودک» در قزوین چهارساله شد

وی بیان کرد: تاکنون ۷۲ قسمت سریال «بودبودک» به مدت سه دقیقه برای هر سریال تولید شده و مورد توجه قرار گرفته است و در سال جاری نیز سریالهای دیگری با موضوعات مختلف با سفارش ارگانها و نهادها در حال تولید است.

لهجه قزوینی را معرفی می کنیم

نحوی تصریح کرد: یکی از ویژگی های انیمیشن بودبودک، لهجه قزوینی آن است که توانسته جایگاه خود را باز کند و اگر در گذشته برخی از مردم نگران به سخره گرفتن این لهجه بودند امروز شاهد معرفی آن به عنوان یک لهجه اصیل ایرانی با شیرینی و جذابیت های خاص آن هستیم که می تواند پیام را بخوبی منتقل کرده و مخاطب را راضی کند.

مجید نادران دیگر تهیه کننده مجموعه انیمیشن بودبودک هم گفت: برای انتخاب سوژه کافی است مسائل روز را رصد کنیم و ببینیم مردم به چه موضوعاتی اهمیت می دهند و چه مسائلی برای آنها از جذابیت برخوردار است به همین دلیل سوژه ها معمولا به روز است به همین دلیل مورد توجه قرار می گیرد.

انیمیشن طنز «بودبودک» در قزوین چهارساله شد

وی اضافه کرد: از ابتدای شروع فعالیت انیمیشن بودبودک تاکنون ۱۵۰ قسمت برنامه های مختلف تهیه شده که مجموعه تولید به ۵۰۰ دقیقه رسیده است.

نادران بیان کرد: با استفاده از هنرمندان جوان در زمینه های انیماتور، طراح، نویسنده، تصویربردار، صدابردار، سرپرست گویندگان، آهنگساز، ترانه سرا، تلاش کرده ایم با زبان طنز مسائل اجتماعی را مطرح کنیم تا برای مخاطب گیرایی و جذابیت لازم را داشته باشد.

هنرمندان نیازمند حمایت جدی مسئولان هستند

وی در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت مسئولان از هنرمندان گفت: با فیلترشدن تلگرام فضای کسب و کار ما دچار بحران شد زیرا تنها راه بازاریابی برای این انیمیشن فقط دیده شدن در فضای مجازی بود و امروز در سایر شبکه ها نتوانسته ایم خود را معرفی کنیم و دچار مشکلات عدیده هستیم.

نادران تصریح کرد: در فضای مجازی بیش از ۶۰ میلیون بازدید کننده داشتیم و می توانستیم پیام خود را منتقل کنیم اما امروز دچار مشکلات جدی هستیم که امیدواریم مسئولان فرهنگی در این زمینه فکری کنند تا گروههایی مانند «بودبودک» که مخاطب جهانی نیز دارند دچار بحران نشوند.

انیمیشن طنز «بودبودک» در قزوین چهارساله شد

فعالیت خود را بین المللی می کنیم

وی گفت: خوشبختانه توان تخصصی هنرمندان جوان مجموعه «بودبودک» در مرحله ای است که آماده پذیرش سوژه های جهانی هستیم و با رایزنی انجام شده در حال حاضر با چند کشور از جمله هلند، سوئد و انگلستان مذاکره کرده ایم و در حال دریافت سفارش کار هستیم.

نادران رمز موفقیت انیمیشن «بودبودک» را داشتن خلاقیت و به روز بودن دانست و یادآورشد: موجز بودن، انتقال سریع و شفاف پیام، خلاقیت و ابتکار در طرح سوژه و استفاده از لهجه شیرین قزوینی از مهمترین علل موفقیت این مجموعه است.

انیمیشن طنز «بودبودک» در قزوین چهارساله شد

آماده راه اندازی شعب استانی هستیم

وی گفت: آمادگی داریم با آموزش و تربیت هنرمندان جوان نسبت به راه اندازی شعب استانی «بودبودک» در کشور اقدام کنیم و اگر مسئولان فرهنگی همکاری کنند این هدف را عملیاتی می کنیم تا در آینده جوانانی هنرمند در زمینه انیمیشن را به جامعه معرفی کنیم.

پیام نوروزی نویسنده سوژه های انیمیشن بودبودک هم گفت: امروزه طنز می تواند بر روی هر مخاطبی اعم از کودک و نوجوان و بزرگسال و نیز عام و خاص از مسئول گرفته تا فردی عادی تاثیرگذار باشد و پیام را منتقل کند و بسیار خوشحالیم که توانسته ایم با این هنر در حفظ فرهنگ اصیل قزوینی و لهجه شیرین آن همت کنیم.

کد خبر 4352242

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیش‌ بینی قیمت دلار 22 اردیبهشت 1403/ دلار آماده تغییر کانال شد؟