فعالیت شهردار پرند بلامانع است/لزوم تمکین از قانون توسط شورای شهر


فعالیت شهردار پرند بلامانع است/لزوم تمکین از قانون توسط شورای شهر

رباط کریم- فرماندار رباط کریم انتخاب شهردار را حق شورای شهر دانست، اما گفت: انتخاب و تغییر شهردار بایستی بر اساس قوانین و ضوابط باشد و نمی توان فراتر از قانون اقدام کرد.


سید مهدی ساداتی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات شهرداری و شورای شهر پرند اظهار داشت: چندی پیش شورای پرند به عدم احراز صلاحیت شهردار ایراد گرفته بود، اما این موضوع در بررسی هایی که صورت گرفته است مورد پذیرش کمیته انطباق شهرستان رباط کریم قرار نگرفته است.

وی افزود: به لحاظ قانونی شرایط برای ادامه کار شهردار پرند فراهم است، حالا اگر شورا تمایلی به ادامه همکاری با شهردار ندارد باید اجازه دهد روند قانونی طی شود.

فرماندار رباط کریم با اشاره به این که به لحاظ قانونی هیچ کس حق دخالت در تصمیمات شورا را ندارد، یادآور شد: اگر قرار است شهردار ابقا شود و یا تغییر کند می بایست با اجماع اعضای شورای پرند صورت پذیرد، در این صورت است که کمیته انطباق و استانداری تهران می تواند از شورای پرند حمایت کند.

وی در همین رابطه اضافه کرد: عزل شهردار خارج از ضوابط امکان پذیر نیست و اعضای شورای شهر باید به قانون تمکین کنند.

ساداتی با تاکید بر این که نباید دامنه اختلاف شورا و شهرداری پرند بیشتر از این ادامه داشته باشد، افزود: به همین خاطر در هفته ای که پیش رو داریم حتما طی جلسه ای مشترک با حضور مسئولان استانی، اعضای شورا و شهردار پرند موضوع را بررسی و حل و فصل خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، شورای شهر پرند در هفته ای که گذشت اقدام به برکناری شهردار این شهر و انتخاب سرپرست شهرداری کرد، اما این امر در کمیته انطباق دارای وجاهت قانونی تشخیص داده نشد.

کد خبر 4345380

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن