تامین منابع مالی اجرای طرح تصفیه خانه تبریز


تامین منابع مالی اجرای طرح تصفیه خانه تبریز

تبریز- نماینده مردم، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از تامین منابع مالی اجرای طرح تصفیه خانه تبریز با همکاری مجمع نمایندگان تبریز در مجلس خبر داد.


محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر ابراز داشت: مبلغی در حدود ۸۰ میلیارد ریال نیاز است تا این طرح به سرانجام برسد که با همکاری نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، محقق می شود و سازمان برنامه و بودجه نیز مشکلی در این ارتباط ندارد تا این پروژه مهم به بهره برداری برسید.

وی افزود: یکی از اهداف مهم این طرح احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلانشهر تبریز، استفاده از پساب تولیدی به عنوان تامین‌ کننده عمده آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه است.

نماینده مجلس شورای اسلامی جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب با هدف سالم ‌سازی محیط زیست شهری، افزایش سطح بهداشت عمومی، محیطی و منطقه‌ای، ممانعت از آلودگی آب ‌های سطحی و زیرزمینی و محیط زیست از محل فاضلاب‌ های شهری، استفاده از کود آلی استاندارد تولید شده در کشاورزی منطقه و تامین ظرفیت تصفیه و انتقال بخش عمده فاضلاب جمع‌ آوری شده سطح شهر تبریز را از دیگر اهداف ایجاد مدول دوم تصفیه‌ خانه فاضلاب تبریز دانست.

سعیدی با بیان اینکه این طرح یکی از پیشرفته‌ ترین و کارآمدترین فرآیندهای به روز تصفیه فاضلاب شهری است، عنوان کرد: فرآیند اجرای این طرح از نوع فرآیندهای حذف مواد آلی با قابلیت حذف ازت و فسفر بوده و با توجه به مرحله‌ ای بودن سیستم توزیع فاضلاب در واحد بیولوژیکی از کارآمدترین فرآیندهای به روز تصفیه به شمار می رود.

گفتنی است، جمعیت تحت پوشش این طرح، یک میلیون نفر و ظرفیت تصفیه‌ خانه نیز ۲۰۷ هزار متر مکعب در شبانه‌ روز خواهد بود.

کد خبر 4342068

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام