نگاهی به سیتروئن3 c + بررسی مشخصات فنی و ویژگی های آن


نگاهی به سیتروئن3 c + بررسی مشخصات فنی و ویژگی های آن

سیتروئن3 c از محبوب ترین و پرفروش ترین خودرو ها در بازار خودرو ایران است. در این مقاله با سیتروئن3 c بیشتر و بهتر از پیش آشنا شوید.

نگاهی به سیتروئن3 c + بررسی مشخصات فنی و ویژگی های آن

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،برند سیتروئن از شرکای تجاری در صنعت خودروی ایران است. بعد از به ثبت رسیدن شرکت ایران خودرو، 3 سال بعد، گروه سایپا در سال 1344تاسیس شد. به بخش خودرو سازی گروه سایپا، ایران ناسیونال نیز گفته می شد. می توان گفت که شرکت سایپا قدیمی ترین گروه خودرو ساز در کشور ایران است. می توان به وضوح گفت که همکاری سایپا و سیتروئن در کشور ایران بیش از نیم قرن است، حتی از زمان تولید پژو در ایران نیز فراتر است. بعد از این که با تاریخچه سیتروئن آشنا شدید مطالب بعدی را مطالعه کنند زیرا ما در این مقاله درباره ویژگی های "سیتروئن c3" و مشخصات و ویژگی های ظاهری و فنی آن توضیح خواهیم داد.

سیتروئن c3 از نمای رو به رو چه ویژگی هایی دارد؟

فرم و بدنه ظاهری سیتروئن c3 کاملا مدرن است و از نمای رو به رو بسیار جذاب و شیک است. ویژگی های ظاهری آن عبارتند از:

پنجره جلوی آن کاملا با لوگوی شرکت سازنده هماهنگ دیده می شود. همچنین دو ردیف نازک کروم، در گوشه های جلو پنجره به چراغ ها وصل شده اند که سبب می شود هم پوشانی و هماهنگی بیشتری داشته باشند. چراغ های اصلی که همراه با زنون های سه گانه مشهور سیتروئن است همانند طرح ds ضخامت کمتری دارند، اما برای تقویت آن ها در قسمت پایین تر و بر روی سپر کاسه چراغ های بزرگ قرار داده اند. سپر سیتروئن c3 عریض و حجیم است. دلیل این کار این است که با سقف نسبتا بلندی که دارد هماهنگ شده باشد. همچنین سپر را با حفره های متعددی تزیین کرده اند. در طراحی سیتروئن c3 کاپوت را تا لبه پنجره طراحی کرده اند و در محل اتصال قطعات بدنه خطوط بسیار باریک است که این دو عامل را می توان از مزایای این خودرو شمرد زیرا علاوه بر این که به لحاظ ظاهری جذاب تر دیده می شود، مزیت هایی را برای آیرودینامیک خودرو نیز دارد.

هم چنین از قسمت نمای عقب نیز ظاهری بسیار مدرن دارد. سیتروئن c3 را اگر از نمای عقب مورد بررسی قرار دهیم، مشاهده می کنیم که چراغ های عقب سه بعدی هستند و با تاکید بر چهار گوش های متحد المرکز سایز بزرگ تری نسبت به کل بدنه دارند.

نگاهی به سیتروئن3 c + بررسی مشخصات فنی و ویژگی های آن

بخش داخلی سیتروئن c3 چگونه طراحی شده است؟

به علت این که در طراحی ظاهری و بیرونی سیتروئن c3 از طرح های چهار گوش و بیضی شکل بیشتر استفاده شده است جهت هماهنگی فضای داخلی آن با بیرون، در این قسمت نیز از چهار گوش و بیضی بهره گرفته اند. در بخش های مجاری هوای تهویه مطبوع، طرح فرمان، فضای خالی موجود در زیر نمایشگر و دستگیره ها این طرح ها بیشتر دیده می شود. افرادی که تمایل دارند روی داشبورد رنگ های غیر از سیاه باشد می توانند سفارش دهند که البته بهترین رنگ برای این بخش سیاه زیرا با قسمت های دیگر هماهنگی بیشتری دارد. متریال استفاده شده در این قسمت پلاستیک خشک است که از دیگر محصولات چینی مرغوب تر است. هم چنین در بخش میانی فریم داشبورد از چرم مصنوعی نیز استفاده کرده اند.

نکات مثبت در طراحی داخلی سیتروئن c3 چه مواردی است؟

یکی از نکات مثبت که در کابین سیتروئن c3 مشاهده می شود، طراحی های جالب در داخل خودرو است. در قسمت شاگرد و داخل داشبورد، محفظه ای جادار طراحی شده است که نسبتا بزرگ است که حتی برای بطری آب معدنی خانواده نیز مناسب است. در قسمت داخلی در فضای خالی با رنگ خاکستری روشن و متفاوت تر از فضا های تیره وجود دارد که کمک می کند دیده شدن اجسام راحت تر باشد. از این ترفند برای قسمت های عقب نیز استفاده شده است.

نگاهی به سیتروئن3 c + بررسی مشخصات فنی و ویژگی های آن

با مشخصات فنی سیتروئن c3 آشنا شوید!

ارزان ترین سیتروئن c3 دارای پیشرانه 1.2 لیتری است که مجهز به تزریق سوخت چند گانه است وبدون تور بوشارژر است. قدرت اسمی این نوع، 68 اسب بخار است و گشتاور آن 106 نیوتن متر است. بیشترین قدرت در دور موتور 5750 دور بر دقیقه است و بالاترین گشتاور از دور موتور 2750 دور بر دقیقه به دست می آید. سیتروئن c3 با پیشرانه pureech 68 فقط با جعبه دستی 5 سرعته تولید می شود.

قدرت مند ترین نوع سیتروئن c3 دارای پیشرانه چند لیتری است؟

قوی ترین و پر فروش ترین مدل سیتروئن c3 با پیشرانه 1.2 لیتری است قدرت آن 110 اسب بخار بوده و بخار در دور موتور 5500 دور بر دقیقه است دور آن 205 نیوتن متر در دور موتور 1500 دور بر دقیقه می باشد. در این مدل به علت گشتاور مناسب در دور های پایین پیشرانه، همراه با جعبه دنده دستی 5 سرعته در زمان 9.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می باشد. هم چنین سیتروئن c3 با پیشرانه puretech 110-s s و گیر بکس اتوماتیک 6 سرعته در مدت زمان 10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر می رسد.

نگاهی به سیتروئن3 c + بررسی مشخصات فنی و ویژگی های آن

آپشن های رفاهی سیتروئن c3 شامل چه مواردی است؟

برای این خودرو نوعی دوربین طراحی کرده اند که در قسمت زیر آیینه و در وسط نصب می شود. نام این دوربین connectedcam می باشد و قابلیت این را دارد که صلاح دید راننده روشن شود و با زاویه دید نسبتا باز، از تمامی مسیر های حرکتی فیلم برداری کند. صندلی های آن با متریال با کیفیت و گران قیمت پوشش داده شده اند. دارای 4 شیشه بالابر برقی می باشد. تهویه داخل خودرو به صورت اتوماتیک انجام می گیرد. دوربین پارک و سنسور های جلو و عقب را طراحی کرده اند.

نگاهی به سیتروئن3 c + بررسی مشخصات فنی و ویژگی های آن

اگر روزی قصد خرید کردن سیتروئن c3 را داشته باشید می توانید به راحتی تصمیم بگیرید زیرا با مطالبی که در اختیار شما قرار دادیم با تمامی مشخصات فنی و ظاهری این خودرو آشنا شدید و هم چنین در انتخاب رنگ ظاهری خودرو می توانید رنگ دلخواه خود را سفارش دهید زیرا تنوع رنگی زیادی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرح/ ضرب المثل‌های مصور با استفاده از هوش مصنوعی