غلظت ذرات معلق در هوای زابل 13 برابر حد مجاز/ کاهش دید به 50 متر


غلظت ذرات معلق در هوای زابل 13 برابر حد مجاز/ کاهش دید به 50 متر

زاهدان - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک طی امروز و فردا در منطقه سیستان موجب کاهش شدید دید و کاهش کیفیت هوا می شود.


علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: همانطور که پیش‌بینی شده بود وزش طوفان و گرد و خاک از صبح امروز در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز شدت گرفته است.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: این شرایط نامساعد جوی به نحوی است که در حال حاضر سرعت وزش باد و شعاع دید افقی در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی زابل به ترتیب ۹۰ کیلومتر بر ساعت و ۱۲۰۰ متر گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر غلظت ذرات معلق در هوای شهر زابل به ۱۹۲۲ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است، افزود: با توجه به اینکه حد مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است این میزان از ذرات معلق در هوا نشان دهنده این است که میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهر زابل به حدود ۱۳ برابر حد مجاز رسیده است.

ملاشاهی ادامه داد: در پی این رخداد علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی در محدوده شهرستان زهک هم به کمتر از ۵۰ متر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش کیفیت هوا در منطقه سیستان و در پی پراکنده شدن ریزگردها توصیه می‌شود افراد آسیب پذیر به ویژه بیماران، افراد سالمند و کودکان از تردد در فضای باز خودداری کنند و در صورت لزوم حتما از ماسک استفاده کنند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری نشان می دهد وزش طوفان و گرد و خاک در منطقه سیستان طی امروز و فردا شدت می‌گیرد به نحوی که بیشینه سرعت وزش طوفان دیشب در این منطقه به ۱۰۴ کیلومتر برساعت هم رسید.

کد خبر 4337231

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جنیفر لوپز یک آخوند ایرانی را فالو کرد! + عکس