ساختمان شورای حل اختلاف در مهرگان افتتاح شد


ساختمان شورای حل اختلاف در مهرگان افتتاح شد

قزوین- در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان و فرماندار شهرستان البرز ساختمان جدید شورای حل اختلاف در ناحیه شهری مهرگان افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار مهر، روز شنبه در مراسمی با حضور حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین، گروسی فرماندار شهرستان البرز، موسوی موینی امام جمعه محمدیه، بخشدار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه و مسئولاین دادگستری و دادگاه محمدیه ساختمان جدید شورای حل اختلاف ناحیه شهری مهرگان به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام نورالله قدرتی در مراسم بهره برداری از ساختمان شورای حل اختلاف ناحیه شهری مهرگان اظهارداشت: یک سوم پرونده های وارده به دستگاه قضایی در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می شود و این شورا توانسته از اطلاه دادرسی در محاکم جلوگیری کند.

ساختمان شورای حل اختلاف در مهرگان افتتاح شد

وی اضافه کرد: وجود شوراهای حل اختلاف در کنار دستگاه قضایی باعث کاهش حجم پرونده ها دردستگاههای قضایی شده و با توجه به روانی کار در شوراها و هزینه کم رسیدگی به پرونده ها بسرعت انجام می شود و بیشتر آنها نیز به مصالحه منجر می شود.

قدرتی یادآورشد: فعالیت شوراها توانسته رضایت مردم را جلب کند و بار سنگینی را از دوش دستگاه قضا بردارد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه ضمن تقدیر از همکاری مدیریت شهری محمدیه و مهرگان در حل مشکلات قضایی و حقوقی شهروندان خاطرنشان کرد: مسولان شهر محمدیه به خصوص امام جمعه شهربا نگاه دلسوزانه خود به فکر رسیدگی به نیازها و مطالبات به حق شهروندان هستند و دستگاه قضایی را در رسیدن به اهداف خود یاری می کنند.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به جمعیت محمدیه و ناحیه شهری مهرگان اظهارداشت ایجاد شورای حل اختلاف برای این منطقه از ضروریات بود که خوشبختانه با مساعدت شهردار و شورای شهر محمدیه محقق شد و تلاش خواهیم کرد درجهت بهرمندی بیشتر و مطلوبتر شهروندان مهرگان ازخدمات دستگاه قضایی درسال آینده ساختمان دادسرای این شهر را هم عملیاتی کنیم.

ساختمان شورای حل اختلاف در مهرگان افتتاح شد

وی گفت: ساختمان شورای حل اختلاف در ناحیه شهری مهرگان با هدف ایجاد صلح و سازش در پارک بهشت مهرگان در دو شعبه حکمی و سازش فعالیت خود را آغار خواهد کرد.

در ادامه رضا گروسی فرماندار شهرستان البرز اظهارداشت: راه اندازی شورای حل اختلاف در مهرگان علاوه بر صلح و سازش در بین خانواده ها باعث شادابی و نشاط جامعه و نزدیک شدن دلها به هم خواهد شد و ما از اینگونه طرح ها و برنامه ها با جدیت حمایت می کنیم.

ساختمان شورای حل اختلاف در مهرگان افتتاح شد

فرماندار البرز تصریح کرد: افزایش سطح آگاهی مردم و آموزش مسائل قضایی و حقوقی موجب کم شدن اختلاف و درگیری های خانوادگی می شود و امیدواریم رسانه ها و مسئولان در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم مشارکت بیشتری داشته باشند.

مریم نخستین شهردار محمدیه هم در این مراسم گفت: در زمینه حقوق شهروندی در شورا و شهرداری محمدیه تلاش می کنیم تا مردم این شهر از تمام حقوق قانونی و خدمات شهری بهره مند شوند.

ساختمان شورای حل اختلاف در مهرگان افتتاح شد

شهردار محمدیه بیان کرد: شهردار محمدیه در کمتر از یک ماه اقدام به بازسازی و ایجاد ساختمان شورای حل اختلاف مهرگان کرد و این ساختمان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع با شش اتاق احداث شد.

کد خبر 4334510

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...