ضحی دختری 7 ساله که در کمتر از دو سال حافظ کل قرآن شد


خبرگزاری شبستان: ضحی میوند دختر هفت ساله شهرری طی یک سال و هفت ماه موفق به حفظ کل قرآن کریم شد در حالی که به معنی آیات قرآنی مسلط است.

مریم نعمت اللهی مادر ضحی میوند حافظ ۷ ساله کل قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درباره مراحل حفظ قرآن دختر خود گفت: دخترم امسال 7 سال دارد و در مقطع اول ابتدایی مشغول به تحصیل است او در ماه رمضان امسال حافظ کل قرآن کریم شد.

وی با بیان اینکه حافظه ضحی خیلی خوب بود و در 7 ماهگی کلمات را خوب بیان می‌کرد، گفت: ضحی در دو سالگی الفبا را بلد بود و من از دو سال و یک ماه آیات کوتاه قرآن را با او کار می‌کردم؛ زمانی که قرار بود به پسرم آیه الکرسی را آموزش بدهم ضحی با وجود اینکه در کنار ما مشغول بازی بود اما به طور کامل آیه الکرسی را با کیفیت خیلی بالا یاد گرفته بود.

مادر ضحی میوند با اشاره به اینکه من در دوران بارداری قرآن زیاد می‌خواندم و در دوران نوزدادی هم برای ضحی از بالش قرآنی استفاده می‌کردم؛ بیان داشت: پس از اینکه از استعداد دخترم برای حفظ قرآن کریم اطمینان یافتم با استفاده از کتاب‌های حفظ جامعه القرآن شروع به کار کردم و هر شب یک آیه برای او می‌خواندم و دخترم شب بعد به راحتی آن را تحویل من می‌داد به این ترتیب 80 آیه را حفظ کرد.

ضحی دختری 7 ساله که در کمتر از دو سال حافظ کل قرآن شد

خانم نعمت‌اللهی گفت: دو سال و هفت ماهه بود که او را به جامعه‌القرآن بردم دخترم را تست کرده متوجه شدند همه 80 آیه‌ای را که آنها به بچه‌های 5 ساله آموزش می‌دهند دخترم در دو سالگی کامل یاد گرفته است اما با وجود این در سه سالگی ضحی تماس گرفته و او را برای روخوانی و روان خوانی ثبت نام کردند.

نعمت‌اللهی درباره زمان آغاز حفظ کل قرآن دخترش؛ اظهار داشت: از آبان سال 95 من برنامه حفظ او را با جدیت آغاز کردم سال 95 ضحی 5 سال داشت، اگر چه پیش از آن حفظ جزء 30 را در تابستان 95 آغاز کرده بود که خیلی سریع فراگرفت و استعداد فراوان خود را برای حفظ قرآن نشان داد.

مادر این حافظ کل درباره زمان حفظ قرآن دخترش بیان داشت: یک سال و هفت ماه حفظ کل ضحی زمان برد، ضحی در سه سال و هفت ماهگی مدرک روخوانی و روان خوانی قرآن را با تمام تجوید و قطع آن فراگرفته بود.

وی افزود: در ابتدا ضحی را به خاطر سن کم در مرکز تخصصی امام حسین(ع) مخصوص آموزش قرآنی نمی‌پذیرفتند اما پس از اصرار ما و تستی که از او گرفتند متوجه شدند که حسن حفظ دارد بر همین اساس قبول کردند او نیز در کنار بقیه دانش آموزان به حفظ قرآن بپردازد، یک ماه با بچه‌های حفظ تخصصی همراه شد و در کنار آنها روزی دو صفحه حفظ می‌کرد همان زمان المپیاد عروج برگزار شد که شامل حفظ، تفسیر و شان نزول آیات بود که ضحی از 100 امتیار 98 امتیاز را کسب کرده و رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

نعمت‌اللهی افزود: ضحی پازل چین خیلی خوبی است، ساعت حفظ او کوتاه از 10 تا 11 شب بود در نهایت روزها هم بعداز ظهر محفوظات خود را تکرار می‌کرد، ضحی در عین حال که قلم قرآنی در گوش داشت مرورهای خود را روی تاب بازی انجام می‌داد و به هیچ وجه از بازی محروم نشد.

ضحی دختری 7 ساله که در کمتر از دو سال حافظ کل قرآن شد

وی درباره شرکت ضحی در مسابقات حفظ قرآن کریم، عنوان کرد: در مسابقات داخلی المپیاد عروج؛ حفظ تخصصی قرآن امام حسین(ع) و مسابقات دارالقرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رتبه نخست را کسب کردند.

نعمت اللهی درباره انگیزه خود از اینکه ضحی را در مسیر حفظ قرآن قرار داده، گفت: بچه‌های قرآنی کمتر دچار انحراف می‌شوند، با توجه شرایط امروز جامعه ما تنها جایی که می‌توانستم به آن چنگ بزنیم قرآن بود.

وی بیان داشت: با استعدادی که در دخترم یافته بودم برخی حفظ کتاب‌هایی نظیر حافظ یا مولوی پیشنهاد می‌دادند اما احساس می‌کردم که دخترم ابتدا باید قرآن را حفظ کند که حداقل به روح و روان الهی خود بها دهد.

نعمت اللهی درباره آثار و برکات حفظ قرآن توسط دخترش، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه من شاغل هم هستم در زمان بندی و برنامه‌ریزی برای حفظ قرآن دخترم به وضوح یاری خدا را مشاهده کردم؛ من و هسرم هر دو دبیر و خانواده علمی هستیم و هیچ گونه سابقه آموزش یا حفظ قرآن نداشتیم اما چون نیت کرده بودیم که فرزندان خود را قرآنی تربیت کنیم لطف خداوند هم شامل حال ما شد.

ضحی دختری 7 ساله که در کمتر از دو سال حافظ کل قرآن شد

وی گفت: ضحی به معنی آیات و قصص قرآنی کاملا مسلط است؛ عربی و معانی آیات را طوری تفهیم می‌کند که گویا یک راوی داستان‌های قرآنی را بیان می‌کند.

نعمت اللهی درباره برنامه آینده فعالیت‌های قرآنی دخترشان اظهار داشت: درحال حاضر دخترم طی دو ماه آینده روی تثبیت کار می‌کند سپس برای کلاس‌های صوت و لحن ثبت نام خواهد کرد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند