منطقه کوه حاتم بهبهان آتش گرفت


منطقه کوه حاتم بهبهان آتش گرفت

اهواز ـ جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان گفت: پوشش گیاهی منطقه کوه حاتم در حد فاصل شهرستان‌های بهبهان و بهمئی آتش‌ گرفت.


محمدرضا جرفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آتش سوزی از شب گذشته در منطقه کوه حاتم یعنی در حد و مرز بین شهرستان بهبهان و بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد شروع است.

وی با اشاره به اینکه درصد بسیار کمی از این آتش‌سوزی در حوزه استان خوزستان است، اظهار کرد: مدیران کل مدیریت بحران استانداری های هر دو استان با هم هماهنگ هستند.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان تصریح کرد: از لحاظ حوزه استحفاظی شاید حد و مرز تعیین شود ولی برای مهار آتش سوزی همه در کنار هم فعالیت می کنیم.

جرفی خبر داد: تیپ امام حسن سپاه، فرمانداری، بخشداری، منابع طبیعی و سایر دستگاه ها همکاری دارند؛ خوزستان در زمینه پشتیبانی و همچنین میدانی با حضور بیش از 90 نیرو همکاری دارد.

وی با اشاره به اینکه هلی بُرن نیروها به وسیله بالگرد ادامه دارد، ادامه داد: هنوز مساحت آتش سوزی تعیین نشده است.

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان با اشاره به اینکه پوشش گیاهی کوه حاتم بلوط، زربین و کیکُم ولی عمده آن درخت بلوط است، افزود: یک طرف آتش سوزی کامل کنترل شده است.

جرفی در پایان گفت: با توجه به بارندگی های بهاره رشد پوشش گیاهی علفی در کوه خوب بوده و اکنون در گرما همه این پوشش علفی خشک شده و با کوچکترین جرقه و به علت وزش باد آتش سوزی در آنها رخ می دهد.

کد خبر 4327007

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی