نفلین سینیت باعث توسعه شرق استان آذربایجان شرقی می شود


نفلین سینیت باعث توسعه شرق استان آذربایجان شرقی می شود

تبریز-استاندار آذربایجان شرقی گفت:ظرفیت معدنی نفلین سینیت برای استان ما بسیار مهم است و این معدن باعث توسعه و رونق شرق استان آذربایجان شرقی خواهد شد.


به گزارش خبرنگار مهر،پروژه نفلین سینت شمال غرب کشور در سال ۱۳۷۲ عملیات اجرایی کارخانه صنعتی تولید آلومینیوم در شهرستان سراب آغاز شد اما متاسفانه تاکنون بعد از گذشت بیش از ۲۲ سال هنوز پیشرفت فیزیکی زیادی در این مجموعه که یکی از پروژه های نیمه تمام قدیمی شمال غرب کشور است

مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی ظهر روز چهارشنبه در جلسه شورای معادن استان با اشاره به وجود ذخایر عظیم معدنی نفلین سینیت در آذربایجان شرقی گفت: ۸ میلیارد تن ذخایر معدنی در استان وجوددارد که ۵ میلیارد تن آن نفلین سینیت است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: با اعلام اینکه پروژه نفلین سینت توجیه اقتصادی ندارد نمی توان از این پروژه که ۵ میلیارد تن ذخیره در دل خود دارد دست برداشت، لذا باید با تحقیقات دانش بنیان برای تبدیل به آن ارزش افزوده بالاتر و با محصولی غیر از آلومینا محصول دیگری را باید تولید کنیم که توجیه اقتصادی داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه معادن نفلین سینیت می تواند یکی از محورهای مهم توسعه باشد، گفت: می توانیم از کمک های فنی و اعتباری برای تحقیق و توسعه در جهت ایجاد آلیاژهای جدید از این محصول معدنی اختصاص دهیم.

خدابخش با اشاره به اینکه ظرفیت معدنی نفلین سینیت برای استان ما بسیار مهم است ولی خیلی ها متوجه این موضوع نیستند، افزود: حاضریم پروژه ای برای بررسی روش های استفاده از نفلین سینیت تعریف وهزینه کنیم تا روش های جدیدی را بیابیم.

وی افزود:همت و تلاش بیشتری را می طلبد تا این پروژه که محور توسعه شرق استان به بار نشیند.

این معدن در حد فاصل شهرستانهای بستان آباد و سراب قرار داشته و بیش از ۲ دهه است که کار استخراج این معدن به سرانجام نرسیده است.

کد خبر 4326387

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم بلند شدن ناگهانی عروس ایرانی از سر سفره عقد ! / بله نگفت زد زیر میز یا ... !