5500 خارجی تحت پوشش بیمه سلامت استان مرکزی است


5500 خارجی تحت پوشش بیمه سلامت استان مرکزی است

اراک - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: پنج هزار و 500 تبعه کشورهای خارجی تحت پوشش بیمه سلامت این استان هستند.

محمدرضا جیریایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این اتباع همانند سایر بیمه شدگان صندوق همگانی دولت از تمامی خدمات درمانی مراکز دانشگاهی و دولتی در شهرستان های اراک و ساوه بهره مند هستند.
وی ادامه داد: 600 هزار نفر در این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که 360 هزار نفر آنان زیر پوشش صندوق روستاییان و عشایر و 120 هزار نفر نیز از صندوق بیمه همگانی سلامت به صورت رایگان بهره می برند و خدمات بیمه ای و تشخیص درمانی از موسسات طرف قرارداد دریافت می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: 89 هزار نفر این افراد نیز تحت پوشش صندوق کارکنان دولت قرار دارند و ماهانه هفت درصد حقوق آنان به صورت حق سرانه به بیمه سلامت پرداخت می شود.
جیریایی گفت: هزار و 95 نفر از بیماران خاص پیوند کلیه، دیالیز، ام اس، هموفیلی و تالاسمی از خدمات بیمه سلامت استان مرکزی استفاده می کنند که سال گذشته 30 هزار و 640 بار به مراکز طرف قرارداد اداره کل مراجعه و از خدمات دارویی، دیالیز و سایر خدمات بهره مند شده اند.
وی افزود: 19 درصد از بیماران خاص استان شامل 208 نفر بیمار پیوند کلیه، 20 درصد شامل 217 نفر بیماران دیالیزی، 49 درصد شامل 537 بیمار ام اس، پنج درصد شامل 55 نفر بیماران تالاسمی و هفت درصد شامل 78 نفر را بیماران هموفیلی است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزیادامه داد: سال گذشته 138 میلیارد و 514 میلیون ریال هزینه درمانی به بیماران خاص این استان بوده که بیماران دیالیزی با سهم 43 درصد بیشترین و بیماران تالاسمی با سهم سه درصد کمترین بار مراجعه به موسسات طرف قرار بیمه سلامت در این خطه را داشته اند.
جیریایی، مدیریت و نظارت بیشتر بر ارائه خدمات به مردم در موسسات طرف قرارداد و مدیریت بر هزینه کرد منابع را از برنامه های اولویت دار اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی عنوان کرد و گفت: بر این اساس تفاهم نامه ای برای جلوگیری از اقدام های غیر ضروری با دانشگاه علوم پزشکی اراک، ساوه و خمین منعقد شده است.
وی افزود: هیچ گونه محدودیتی در ارائه خدمات بیمه ای در مراکز دانشگاهی و دولتی به بیمه شدگان صندوق همگانی دولت وجود ندارد و این بیمه شدگان می توانند تمامی خدمات مورد نیاز خود را از این مراکز دریافت کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی دولت با مشارکت 50 درصدی در پرداخت هزینه بیمه خود از خدمات درمانی تمام مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت بهره مند می شوند.
جیریایی یاد آور شد: 36 میلیارد ریال طلب داروخانه های استان مرکزی بابت مطالبات ماه های بهمن و اسفند سال گذشته پرداخت شده است و در آینده نزدیک طلب فروردین ماه این مراکز نیز داده می شود.
وی ادامه داد: 733 موسسه در استان مرکزی با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند که 134 واحد آن را داروخانه ها شامل می شوند.
مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی خاطر نشان کرد: 180 میلیارد ریال از مطالبات این موسسه ها سال گذشته پرداخت شده است.
جیریایی افزود: علاوه بر پرداخت این رقم، مطالبات مربوط به مراکز خصوصی شامل مطب های پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص، دندانپزشکان عمومی و متخصص و مراکز پارکلینیک شامل آزمایشگاه، تصویر برداری و فیزیوتراپی نیز تا پایان تیر ماه سال گذشته پرداخت شده است.
وی گفت: مطالبات مراکز تامین اجتماعی طرف قرارداد بیمه سلامت استان مرکزی تا پایان خرداد ماه، بیمارستان های دولتی و دانشگاهی و درمانگاه های طرف قرارداد تا پایان مرداد ماه سال گذشته پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: بر اساس تفاهم نامه اداره کل بیمه سلامت استان و دانشگاه های علوم پزشکی و موسسات دولتی از محل یک دوازدهم هزینه ای که برای این اداره کل هزینه می کنند پس از ارسال اسناد حدود 70 درصد هزینه ها پرداخت شده است.
وی ادامه داد: تلاش می شود در تعامل با بخش خصوصی و انجام تفاهم نامه با این بخش 70 درصد هزینه ها پس از ارسال اسناد پرداخت شود.
بیش از 97 درصد از موسسه های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با این اداره کل طرف قرارداد است.
1955/6013/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران