صحنه‌های ماندگار جام‌جهانی(4)/ اشتباه مرگ‌بار مرد دیوانه +فیلم


صحنه‌های ماندگار جام‌جهانی(4)/ اشتباه مرگ‌بار  مرد دیوانه  +فیلم

تیم ملی کلمبیا در جام جهانی 1990 ایتالیا با اشتباه مرگبار دروازه بان معروف خود و تیزهوشی مسن ترین بازیکن جام از دور مسابقات کنار رفت.

ویژه نامه جام جهانی مشرق - با نزدیک شدن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هر روز با یک خاطره از معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان با ما همراه باشید:
بدون شک «رنه هیگوئیتا» عجیب‌ترین و پرحاشیه‌ترین دروازه‌بان تاریخ است. لقب او "مرد دیوانه" است. شاید اطلاعاتی از این دروازه بان دیوانه کلمبیایی که در دهه ۹۰ در اوج بود داشته باشید.


این دروازه بان کلمبیایی در جام جهانی ۱۹۹۰ به دلیل خروج هایش از دروازه و حرکات خطرناکش، در میان تماشاگران به شهرت رسیده بود. او از دروازه اش خارج می شد، مهاجمان را دریبل می کرد و این کار را بارها و بارها تکرار کرد. در بازی مرحله یک هشتم نهایی در مقابل کامرون شگفتی ساز، سقوط او و کلمبیا رقم خورد. بازی بدون گل دو تیم، وارد وقت های اضافی شده بود که هیگوئیتا سعی کرد «روژه میلا» ستاره جام ۹۰ را تقریبا در مرکز زمین دریبل بزند. اما مهاجم ۳۸ ساله کامرونی توپ را ربود و تقلای هیگوئیتا به دنبال میلا فایده نداشت و ستاره شیرهای رام نشدنی دروازه را باز کرد تا گلر کلمبیا نقش برزمین بشود. کامرون این بازی را با دو گل میلا در مقابل تک گل برناردو ردین با نتیجه ۲-۱ برد و به مرحله بعدی راه یافت، کلمبیا حذف شد و مقصر اصلی «رنه هیگوئیتا» بود.

فیلم دو گل روژه میلا را در زیر ببینید:

دانلود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی