مؤمنان از دنیا برای سعادت در آخرت استفاده کنند


مؤمنان از دنیا برای سعادت در آخرت استفاده کنند

قم - رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: قابل جمع نبودن دنیا و آخرت به معنای انکار دنیا نیست بلکه مؤمنان باید از دنیا برای رسیدن به سعادت در قیامت استفاده کنند.


به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی شامگاه یکشنبه در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد با تأکید بر ضررورت توجه به آخرت و ترک دنیاطلبی گفت: دنیا و آخرت با یکدیگر جمع نمی‌شوند و یک فرد نمی‌تواند هم دنیا و هم آخرت را انتخاب کند و بدون تردید افرادی که دل به دنیا سپرده‌اند، در آخرت توشه‌ای ندارند.

وی افزود: البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که قابل جمع نبودن دنیا و آخرت به معنای انکار دنیا نیست بلکه مؤمنان باید از دنیا برای رسیدن به سعادت در قیامت استفاده کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه روزی‌های خوب دنیوی برای مؤمنان قرار داده شده است، خاطرنشان کرد: مؤمنان در دنیا از لذت‌های حلال بهره‌مند می‌شوند و واجبات را انجام و محرمات را ترک می‌کنند و به همین دلیل در آخرت به بهشت می‌روند.

از بزرگترین آفت‌های دنیا سود اندیشی است

وی ادامه داد: نسبت و رابطه‌ای که میان دنیا و آخرت برقرار است همانند رابطه ابزار و کار و همچنین کار و پاداش است و بنابراین اگر فردی تنها دغدغه دنیا داشته باشد و برای آخرت دستاوردی نداشته باشد، متضرر شده است.

آیت‌الله مصباح یزدی در پایان گفت: یکی از بزرگترین آفت‌های دنیا سود اندیشی است که بسیاری از افراد دنیاطلب دچار آن شده‌اند، این افراد تصور می‌کنند که بهترین کار را انجام می‌دهند اما در حقیقت از زیان‌کاران هستند چراکه برای نفس دنیا فعالیت کرده‌اند.

کد خبر 4307910

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری عضو شورای شهر ماهشهر