«اصفهان» بزرگترین تولید کننده بوقلمون در کشور است


«اصفهان» بزرگترین تولید کننده بوقلمون در کشور است

اصفهان- رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اصفهان گفت: اصفهان بزرگترین تولید کننده بوقلمون در کشور است و در هر دوره ظرفیت جوجه ریزی 650 هزار قطعه را دارد.


مصطفی کردآبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اصفهان به دلیل ظرفیت های بالا در تولید بوقلمون توانسته به قطب پرورش این پرنده گوشتی در کشور تبدیل شود، اظهار داشت: با این حال عمده جوجه‌های یک روزه بوقلمون از خارج کشور وارد می‌شود.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه بوقلمون یکی از حساس ترین گونه پرندگان به آنفلوآنزای فوق حاد است بنابراین نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای جدی باید روی بوقلمون صورت گیرد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور استان اصفهان اعلام کرد: نظارت‌های بهداشتی گله‌های مادر بوقلمون در تمامی مراحل از ورود جوجه یک روزه مادر تا زمان تولید تخم نطفه‌دار و جوجه یک روزه بر اساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، در بازه‌های زمانی ۴۵ و ۹۰ روزه با انجام آزمایشات دوره‌ای انجام می‌گیرد.

وی با اظهار اینکه پرورش بوقلمون به شیوه صنعتی و امروزی برای نخستین بار به سال ۵۰ بر می‌گردد، تصریح کرد: این صنعت از سال ۸۲ با نگاهی فراگیر با حمایت دولت و اقدامات برنامه ریزی شده وارد مرحله جدیدی شد و علی رغم تولید عمر کوتاه خود از رشد کمی مطلوب و پرشتابی برخوردار بوده است.

کد خبر 4291823

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکسی تلخ از آرمین زارعی که طرفدارانش را دلواپس کرد/ تصویر