هسته‌های علمی برای ارتقای سواد فضای مجازی در دانشگاه‌ها ایجاد شود


هسته‌های علمی برای ارتقای سواد فضای مجازی در دانشگاه‌ها ایجاد شود

اردبیل – عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) بر ضرورت ایجاد مراکز و هسته‌های علمی برای فعالیت و ارتقای سواد فضای مجازی در دانشگاه‌ها تاکید کرد.


به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا متین فر پیش از ظهر دوشنبه در نشست تخصصی فضای مجازی در دانشگاه آزاد اردبیل افزود: این هسته های علمی باید در راستای جهت دهی ذهنی و واکسینه کردن مخاطبان از تهدیدات فضای مجازی فعالیت کنند.

وی تغییر ناشی از فضای مجازی را اجتناب ناپذیر و این تغییرات را دارای دو بعد فرصت و تهدید دانست و یادآور شد: برای از بین بردن تهدیدها می بایست بحث آموزش سواد فضای مجازی در جامعه فراگیر شود.

مدیر مرکز سواد فضای مجازی سازمان سراج با اشاره به دگردیسی دیجیتال در جامعه تصریح کرد: برای اتخاذ راهکارهای مناسب برای مواجه با هر پدیده و انتخاب مناسب‌ترین مسیر لازم، باید در ابتدا از آن پدیده شناخت جامع و کاملی داشته باشیم.

وی در این خصوص ضرورت پرداختن به سواد فضای مجازی را بویژه در مراکز علمی و دانشگاهی مهم ارزیابی کرد و با اشاره به موضوع اکوسیستم باز و پیوستگی فناوری هوشمند یادآور شد: تحولات جدید تنها ناشی از ورود فناوری های جدید نیست.

متین فر خواستگاه پرداختن به موضوع فضای مجازی را مدارس و دانشگاه ها برشمرد و بیان داشت: اساتید دانشگاه ها و مدارس می توانند با ارتقا سواد فضای مجازی نقش خود را در جهت دهی و راهنمایی فکر و ذهن دانشجویان و دانش آموزان ایفا کنند.

وی با بیان اینکه قشر فرهیخته و نخبه در مقایسه با سایر اقشار جامعه واقع  گرایانه با فضای مجازی برخورد می کنند، متذکر شد: این افراد فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی را تا حدودی شناخته و با گرایش به توانمندسازی سواد رسانه ای تهدیدها را خنثی و برای فرصت ها برنامه ریزی می کنند.

کد خبر 4289930

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟