دلاورمردان تا پای جان از خلیج فارس حمایت می‌کنند


دلاورمردان تا پای جان از خلیج فارس حمایت می‌کنند

مرزهای بیکران جمهوری اسلامی ایران مظهر قدرت و اقتدار کشور است که پاسداری و حراست از آن‌ها مهمترین وظیفه آحاد ملت برشمرده می‌شود، تلاش در جهت دستیابی به آرامش و امنیت در مرزهای کشور که در دریا و زمین گسترده است بدون شک جلوه‌هایی از اقتدار مردمان این سرزمین محسوب می‌شود. ]]>

دلاورمردان تا پای جان از خلیج فارس حمایت می‌کنند
مرزهای بیکران جمهوری اسلامی ایران مظهر قدرت و اقتدار کشور است که پاسداری و حراست از آن‌ها مهمترین وظیفه آحاد ملت برشمرده می‌شود، تلاش در جهت دستیابی به آرامش و امنیت در مرزهای کشور که در دریا و زمین گسترده است بدون شک جلوه‌هایی از اقتدار مردمان این سرزمین محسوب می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دلاورمردان تا پای جان از خلیج فارس حمایت می‌کنند
به گزارش تبیان به نقل از روزنامه اطلاعات، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به آیین پایانی هشتمین جشنواره فرهنگی ـ هنری روز ملی خلیج فارس در بندرعباس گفت: اگر در سال‌های اخیر چشم طمع دشمنان به منطقه خلیج فارس دوخته شده است، دلاورمردان ایرانی تا پای جان از خلیج فارس حمایت می‌کنند.

دکترعلی لاریجانی در پیام خود که توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان قرائت شد،اضافه کرد: مرزهای بیکران جمهوری اسلامی ایران مظهر قدرت و اقتدار کشور است که پاسداری و حراست از آن‌ها مهمترین وظیفه آحاد ملت برشمرده می‌شود، تلاش در جهت دستیابی به آرامش و امنیت در مرزهای کشور که در دریا و زمین گسترده است بدون شک جلوه‌هایی از اقتدار مردمان این سرزمین محسوب می‌شود.

وی افزوده است: خلیج فارس نگین درخشنده و سرزمین آب‌های نیلگون کشور جمهوری اسلامی ایران است که در طول سال‌های متمادی از نقاط راهبردی و حساس منطقه بوده و از این نظر منطقه‌ای پر اهمیت در جغرافیای منطقه محسوب می‌شود که همواره مورد توجه همگان است. پیام حاکیست: اگر چه در طول سال‌های گذشته چشم دشمنان به این منطقه دوخته شد اما دلاورمردان و پاسداران مرزهای کشور اجازه تحرک و تعدی به هیچ نیروی نظامی و غیر نظامی را نداده‌اند و تا پای جان در حراست و پاسداری از آن ایستاده اند.

رئیس مجلس در پیام خود افزوده است: روز 10 اردیبهشت در ایران روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده که سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس است و در واقع نقطه عطفی در جهت مقابله با متجاوزان و دشمنان است،با توجه به حقانیت و کاربرد مستمر تاریخی این نام در همه زبان‌ها و زمان‌ها و در جهت مقابله با تحریفگران و یادآوری اهمیت پاسداری از این نام کهن، پرستاران این میراث گرانبها اقدام‌های خود را از سال 1380 در دفاع از آن یکپارچه‌تر و منسجم‌تر کردند و راهکارهای حفاظت از نام خلیج فارس را در سمینارهای متعدد به اطلاع مقامات رساندند.

ایران همواره با سازمان ملل همکاری داشته و تمایل به راه اندازی دفاتر مختلف آن سازمان را دنبال کرده که در این ارتباط تاکنون 18 کارگزاری سازمان ملل در ایران فعال شده اند.



در ادامه این پیام آمده است: پس از تحریف نام خلیج فارس در اطلس مشهور جهانی، خشم و اعتراض عمومی در میان فعالان اجتماعی و فرهنگی داخل و خارج نسبت به این تحریف غیر علمی صورت گرفت و پس از آن مدیر موسسه مشهور آمریکایی ضمن عذرخواهی از ملت ایران قول داد اشتباه خود را جبران کند و این پیروزی نشان داد که با اتحاد می‌توان کارهای بزرگ کرد و از تخریب و جعل هویت یک ملت بزرگ جلوگیری به عمل آورد.

پیام حاکیست: در واقع امروز نماد و نشانه غیرت و اقتدار یک ملت در دفاع از داشته‌ها و میراث جاودان تاریخ خود است که ثابت کرد تا پای جان بر سر این آرمان‌ها و داشته‌های خویش خواهد ایستاد. در پیام لاریجانی آمده است: اینجانب ضمن تقدیر از تمامی تلاش‌هایی که در جهت تثبیت و بیان حقایق و اقتدار جمهوری اسلامی در این منطقه حساس وراهبردی انجام می‌شود و باتجلیل از برگزار کنندگان جشن روز ملی خلیج فارس امیدوارم همواره شاهد صلح و آرامش پایدار در منطقه خلیج فارس باشیم.


خلیج فارس، نماد عزت ومقاومت ایرانی ‏

وزیر فرهنگ وارشاداسلامی در همایش روز ملی خلیج‌فارس در تالار شهید آوینی بندرعباس گفت: خلیج فارس نماد عزت ومقاومت ملی ایرانیان است. سید عباس صالحی اظهار داشت:خلیج فارس نماد عزت ومقاومت ایرانی است، مام ایران است وبایدمحیط زیست خلیج‌فارس را جدی‌تر بگیریم.‏

وی افزود:این مادر طبیعت ایرانی نباید با آلودگی زندگی کند، نبایدبر آن غبار بنشیند؛ خوشبختانه توجه دولت وهیات دولت در سفر اخیر به استان هرمزگان به بحث آلودگی‌های زیست محیطی این منطقه جلب شده و با پیگیری استاندار و نمایندگان امیدواریم این محیط زیست را جدی بگیریم.‏

وزیر فرهنگ وارشاداسلامی گفت: خلیج فارس با ایران متولد شده و این دوهمزاد تکوینی هم بوده اند؛ امروز در سرزمین سنگربانان خلیج فارس هستیم که در طول قرن‌ها در کنار این دریای پارسی خواستار عزت و حرمت ایران بوده اند.‏ صالحی افزود: این دریا با ایران متولد شده وبا نام ایران جاودانه می‌ماند، هر چند بدخواهان و کینه‌توزان ایران بخواهند این نام را از این دریا بگیرند، دریا نام آنها را در قعر خود فروخواهد برد.‏ وی گفت: خلیج فارس یک دریا نیست، حلقه ارتباط بشریت در یک دوره تاریخ طولانی بوده است، قاره‌های آسیا، اروپا و آفریقا را به هم وصل کرده است و نقطه اتصال فرهنگ‌ها و تمدن‌های بشری بوده است.‏

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی تاکید کرد: خلیج‌فارس یک شاهراه ارتباطی بشریت در طول قرن‌های متمادی بوده و هست؛ با این نگاه است که خلیج‌فارس اهمیت می‌یابد ملت‌ها و افراد را به هم وصل می‌کند اما آنان که از این ارتباط صلح‌آمیز نگراننداز این شاهراه می‌ترسند.‏ صالحی افزود: خلیج فارس منبع ذخایر عمده انرژی جهان است، آنانی که طمع به مال و دارایی انسان‌ها دارند به خلیج‌فارس هم طمع دارند، اگر برای خلیج‌فارس رویاهای آشفته می‌بینند چون منبع پایداری وماندگاری دارایی‌های جهانی است، خلیج‌فارس صرفا یک دریا نیست بلکه نماد مقاومت و عزت این منطقه است.‏

وزیرارشاد ادامه داد: جریان چپاولگر و تجاوزگر وجب به وجب دنیا را گشت ومستعمره کرد اما وقتی به این منطقه آمد زمینگیر شد استعمار نتوانست پای در خاک ایران بگذارد و ایران را مستعمره خود کند چون خلیج فارس مقاوم بود.مردمان این منطقه در زیست عزت مداران کوشش کردند حریم امنی برای ایران قرار دهند چه در برابر پرتغالی‌ها وهلندی‌ها و چه در برابر انگلیسی‌ها.امام قلی خان‌ها و رئیسعلی دلواری‌ها و هزاران نفردیگر که شایدنامشان نمانده بر تاریخ امایادشان و اثرشان براین خاک مانده و اینان اجازه ندادند پای در این خاک بگذارند.‏


‏بهره برداری از کتابخانه تخصصی خلیج فارس

به مناسبت روز ملی خلیج فارس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه تخصصی خلیج فارس در فرهنگسرای طوبی بندرعباس را به بهره برداری رساند. دبیر جشنواره کتاب سال خلیج فارس گفت: این کتابخانه با زیربنای 50 مترمربع دارای هزار و 800 عنوان کتاب و نقشه‌های تاریخی با موضوع خلیج فارس است.

‏‏

ایران از کشورهای مهم سازمان ملل است

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران گفت: ایران از کشورهای مهم برای سازمان ملل به شمار می‌رود به طوری که تاکنون هفت تن از دبیران کل این سازمان به ایران سفر کرده‌اند.

«ماریا دوتسنکو» در جشنواره بین المللی شعر پریسکه‌های خلیج فارس افزود: ایران همواره با سازمان ملل همکاری داشته و تمایل به راه اندازی دفاتر مختلف آن سازمان را دنبال کرده که در این ارتباط تاکنون 18 کارگزاری سازمان ملل در ایران فعال شده اند.

وی اظهارکرد: ایران جزو نخستین کشورهایی بود که از اداره اطلاعات همگانی سازمان ملل درخواست افتتاح دفتر کرد که دفتر اطلاعات سازمان ملل سال 1950 در ایران گشایش یافت. دوتسنکو با اشاره به نمایشگاه مشترک عکس و اسناد تاریخی همکاری سازمان ملل متحد و ایران ادامه داد: این نمایشگاه براساس ابتکار و مشارکت سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و با همکاری مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران و مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه ایران و موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران در بوشهر برپا شده است. وی یادآور شد: در این نمایشگاه 73 سال همکاری ایران و سازمان ملل متحد به نمایش گذاشته شده است.

وی یادآور شد: این باعث افتخار است که حتی پیش از این که سازمان ملل تاسیس شود ایران در مذاکراتی که برای تاسیس آن انجام گرفته حضور داشته است.


زنجیره انسانی در قلب خلیج فارس

به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس، نوجوانان، جوانان و شهروندان جزیره کیش در کنار ساحل کیش زنجیره انسانی تشکیل دادند. در این مراسم پرچم مقدس جمهوری اسلامی توسط مردم کیش در کنار خلیج نیلگون همیشه فارس به اهتزاز درآمد.همچنین شناور‌های دریایی با برافراشته کردن پرچم سه رنگ ایران اسلامی و مانور دریایی بر پهنه خلیج فارس این روز را گرامی داشتند.

دهم اردیبهشت مصادف با خروج پرتغالی‌ها از آب‌های سرزمین جمهوری اسلامی ایران، به عنوان روز ملی خلیج فارس در تقویم کشورمان نامگذاری شده است.منبع: روزنامه اطلاعات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران