موگرینی: حق مردم سوریه است که درباره سرنوشتشان تصمیم بگیرند


موگرینی: حق مردم سوریه است که درباره سرنوشتشان تصمیم بگیرند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری مشترک با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، بر حق مردم این کشور در تعیین سرنوشتشان تأکید کرد.

موگرینی: حق مردم سوریه است که درباره سرنوشتشان تصمیم بگیرندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در کنفرانس خبری مشترک با استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، گفت حق مردم سوریه است که درباره سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند.

موگرینی گفت: صلح چیزی نیست که بتوان آن را به مردم هدیه داد، بلکه باید به وسیله مردم سوریه ایجاد شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد راه حل سیاسی و پیگیری گفتگو‌ها، تنها راه حلی است که باید با تکیه بر آن در پی خروج از بحران سوریه بود. آینده سوریه باید بر اساس آشتی و دفاع از ارزش‌های دموکراتیک باشد.

استفان دی میستورا نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: تنش‌های نظامی به راه حل‌های سیاسی منتهی نمی‌شود، در حال حاضر شرایط دشواری را می‌گذرانیم. دستاورد‌های نظامی در سوریه هیچ تغییری در راه حل‌های سیاسی ایجاد نخواهد کرد.

وی مدعی شد: باید شرایط مناسبی را برای برگزاری انتخابات شفاف در سوریه فراهم کنیم. انتخاباتی که زیر نظر سازمان ملل متحد برگزار شود.

انتهای پیام/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص و خوانندگی صحرا اسداللهی ! / یکی جلوی خانم بازیگر رو بگیره !