هر عیب که هست از مسلمانی ماست


هر عیب که هست از مسلمانی ماست

خبرگزاری شبستان:غیر از شرمندگی جوابی ندارد که نتوانستیم به اسلام و سنّت پیامبر و اهل بیتش عمل کنیم. این که دیگران این فرهنگ را بگیرند و بر رویش کار کنند و به واسطه آن ذهن ها را متوجه ارزش های اسلامی کنند اما ما در این باره گامی برنداریم.

خبرگزاری شبستان - سرویس قرآن و معارف: غیر از شرمندگی جوابی ندارد که نتوانستیم به اسلام و سنّت پیامبر و اهل بیتش عمل کنیم. این که دیگران این فرهنگ را بگیرند و بر رویش کار کنند و به واسطه آن ذهن ها را متوجه ارزش های اسلامی کنند اما ما در این باره گامی برنداریم جز شرمندگی چیزی نمی توان گفت. اسلام به ذات خود ندارد عیبی / هر عیب که هست از مسلمانی ماست. اسلام فقط نماز و روزه نیست. من لم یهتّم بامور المسلمین فلیس بمسلم.یکی از امور مهم مسلمین و به یک معنا می شود گفت رگ حیاتی همه مردم و حتی طبیعت، مساله آب و طریقه صحیح استفاده از آن هست.

چندی پیش در یکی از شبکه های اجتماعی، تصویر یک بطری آب معدنی را دیدم که از سوی یک شرکت استرالیایی پر شده بود. نکته جالب توجه شعاری بود که روی این بطری نوشته شده بود: آن پیام و شعار که به زبان انگلیسی روی برچسب بطری نوشته شده بود این بود: Do not waste water even if you were at a running stream. Prophet Muhammad.

در واقع آنچه روی برچسب این بطری آب معدنی نوشته شده بود این بود: هیچ وقت آب را هدر ندهید حتی اگر در کنار یک نهر جاری آب بودید. حضرت محمد.

سوژه جذابی بود به ویژه زمانی که توجه کنیم یک شرکت استرالیایی به یک حدیث از پیامبر مکرم اسلام (ص) توجه کرده و آن را در تولیدات خود به کار برده است. سخن بر سر این است که ما چقدر مفاهیم و پیام های دینی را در تولیدات و رفتارهای خود درونی کرده و به کار بسته ایم؟ آیا نمی توان در این باره خلاقانه تر رفتار کرد و محتوای دینی را حتی در تولیدات صنعتی لحاظ کرد؟

این تصویر را برای حجت الاسلام و المسلمین فضلی پژوهشگر دینی فرستادم و از ایشان خواستم تصویر را ببیند و واکنش خود را در یک پاراگراف برایمان بفرستد. حجت الاسلام فضلی برایمان نوشت: غیر از شرمندگی جوابی ندارد که نتوانستیم به اسلام و سنّت پیامبر و اهل بیتش عمل کنیم. این که دیگران این فرهنگ را بگیرند و بر رویش کار کنند و به واسطه آن ذهن ها را متوجه ارزش های اسلامی کنند اما ما در این باره گامی برنداریم جز شرمندگی چیزی نمی توان گفت. اسلام به ذات خود ندارد عیبی / هر عیب که هست از مسلمانی ماست. اسلام فقط نماز و روزه نیست. من لم یهتّم بامور المسلمین فلیس بمسلم.یکی از امور مهم مسلمین و به یک معنا می شود گفت رگ حیاتی همه مردم و حتی طبیعت، مساله آب و طریقه صحیح استفاده از آن هست.

پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: الوُضوءُ بِمُدِّ و الغُسلُ بِصاعٍ و سَیَأتی أقوامٌ بَعدی یَستَقِلّونَ ذلِکَ فَاُولئکَ عَلى خِلافِ سُنَّتی / براى وضوء یک مُدّ (750 گرم) و براى غسل یک صاع (3 کیلو) آب بس است. پس از من گروهى مى آیند که این مقدار را کافى نمى دانند آنها برخلاف سنّت من هستند. پرسش این است : ما که خود را پیروان آن پیامبر بزرگ الهی می دانیم از خود بپرسیم با آب یا سایر نعمت های الهی چگونه رفتار می کنیم و در عمل آیا خود را پیرو آن پیامبر می یابیم؟

پایان پیام/532

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا