طلبه شهید على‌اکبر على‌محمدى


طلبه شهید على‌اکبر على‌محمدى

طلبه شهید على‌اکبر على‌محمدى که دفتر حیاتش سال 1344 در «حداده»، از توابع شهرستان دامغان گشوده شد. خانواده او در زمان کودکى او به تهران مهاجرت کردند و على‌اکبر دوران ابتدایى و راهنمایى را در تهران گذراند. ]]>

لاله های روحانی؛

طلبه شهید على‌اکبر على‌محمدى
طلبه شهید على‌اکبر على‌محمدى که دفتر حیاتش سال 1344 در «حداده»، از توابع شهرستان دامغان گشوده شد. خانواده او در زمان کودکى او به تهران مهاجرت کردند و على‌اکبر دوران ابتدایى و راهنمایى را در تهران گذراند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
طلبه شهید على‌اکبر على‌محمدى
خانواده او در زمان کودکى او به تهران مهاجرت کردند و على‌اکبر دوران ابتدایى و راهنمایى را در تهران گذراند. بعد از اتمام سال دوم دبیرستان، وارد مدرسه علمیه شهید بهشتى شد و پس از مدتى به مدرسه امیرالمؤمنین علیه‌السلام شهررى رفت.با وجود سن کم، هیچ‌وقت اسراف نمى‌کرد، در کارها نظم را رعایت مى‌کرد، قلبى رئوف و مهربان داشت و با این‌که از جهت مالى وضع خوبى داشت، همیشه در فکر محرومان و مثل آنان بود. دوستش مى‌گوید: «روزى به او گفتم: چرا شیک نمى‌گردى؟ اشک از چشمانش جارى شد و با حالتى بغض‌آلود گفت: شما چرا این‌طور فکر مى‌کنید؟! من وقتى به مدرسه مى‌روم و مى‌بینم که دوستانم وضع مناسبى ندارند، چطور آرام بگیرم!»

از مدرسه امیرالمؤمنین علیه‌السلام به مدرسه هانیه رفت و در محضر آیةاللّه رفیعى، لمعتین را به اتمام رساند و به خاطر روحیه بالا و قدرت مدیریتى، به عنوان مدیر مدرسه انتخاب شد. البته امورى چون مدیریت، تحصیل کتب حوزوى و حتى ازدواج نتوانست عزم و جزم او را براى ورود به عرصه جهاد و ایثار خدشه‌دار کند. شهید على‌محمدى در سال 1362 در اولین حضورش در جبهه‌ها در عملیات خیبر شرکت کرد و این حضورش به مجروحیتش در سال 64 انجامید. پس از بهبودى نسبى، دروس حوزه را ادامه داد و در کنار آن، به دانشگاه امام حسین علیه‌السلام رفت و برادران سپاهى، مقدمات رسمى‌شدن او را فراهم کردند، ولى به قول شاعر:

خرّم آن دل که به دیدار دوست مست و شیدا و سبک‌بال مى‌رود

سرانجام این طلبه بزرگوار و خودساخته، با وجود این‌که تنها چند روز از ازدواجش مى‌گذشت، به منطقه غرب کشور رفت و مهرماه سال 1366 به جمع شهیدان راه حقیقت پیوست. پیکر مطهرش طبق وصیت خودش در بهشت‌زهراى تهران دفن شد.



منبع: وبسایت افق حوزه



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوزه علمیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید