اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد در راستای چابک سازی سازمانی است


اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد در راستای چابک سازی سازمانی است

اصفهان - مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: طرح بازنشستگی پیش از موعد در شهرداری اصفهان در راستای چابک سازی سازمانی به اجرا در می آید.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۳۵۰ نفر از پرسنل شهرداری شناسایی شدند که علی رغم سن آنها به دلیل خدمت ۲۰ تا ۲۵ سال بازنشستگی پیش از موعد می شوند.

وی بیان داشت: سال گذشته نیز ۱۵۰ نفر بازنشستگی پیش از موعد داشتند.

مدیر کل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تا پایان سال نزدیک به ۵۰۰ نفر به دلیل بازنشستگی پیش از موعد از سیستم شهرداری خارج می‌شوند، اضافه کرد: از سوی دیگر افرادی جدید بر اساس شایسته سالاری جایگزین آنها خواهد شد.

وی افزود: کل بودجه مصوب برای امسال شهرداری سه هزار میلیارد تومان است که ۶۸ درصد بودجه در بخش عمرانی معادل دو هزار و ۵۳ میلیارد تومان و هزینه های جاری معادل ۳۲ درصد یعنی به میزان ۹۴۷ میلیارد تومان است.

حسینی به بودجه های مصوب در بخش حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و گفت: ۸۰۵ میلیارد تومان بودجه در حوزه قطار شهری، ۱۹۵ میلیارد تومان در حوزه شبکه معابر، ۱۰۶ میلیارد تومان در حوزه اتوبوسرانی، سایر ۵۲ میلیارد تومان، آسفالت ۵۰ میلیارد تومان، اتوبوس برقی ۲۰ میلیارد تومان، مدیریت هوشمند ۱۹ میلیارد تومان و اتوبوس تندرو ۹ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در حوزه نظافت شهری ۱۹۱ میلیارد تومان، مدیریت بحران و ایمنی ۵۲ میلیارد تومان، بهینه سازی تاسیسات ۳۲ میلیارد تومان، زیباسازی ۲۸ میلیارد تومان، بخش فرهنگی ۸۳ میلیارد تومان، بخش رخدادهای شهری ۱۶ میلیارد تومان، حوزه گردشگری ۵ میلیارد تومان، حوزه ورزشی ۱۶ میلیارد تومان، احیا بافت تاریخی ۴۸ میلیارد تومان و گلوگاه ها ۲۱ میلیارد تومان بودجه اختصاص می یابد.

مدیر کل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان بیان داشت: در حوزه برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی ۳۵ میلیارد تومان،‌ شهرسازی و معماری ۸۷ میلیارد تومان، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ۱۶۹ میلیارد تومان، مالی و اقتصادی ۷۶۴ میلیارد تومان، خدمات شهری ۶۸۸ میلیارد تومان و حمل ونقل،‌ترافیک یک هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است.

وی گفت: اگر قرار است لوکوموتیو شهر اصفهان به حرکت درآید، باید این لوکوموتیو توسط پرسنل که سرمایه های انسانی سازمان هستند، حرکت کند.

حسینی ادامه داد: این اداره در راستای ایجاد انگیزش و ارزش گام‌هایی بر می دارد، نخستین گام تبدیل وضعیت پرسنل شرکتی و قراردادی شهرداری است، سال گذشته مکاتباتی در این راستا انجام گرفت و ۲۵ اسفندماه را برای ثبت نام تبدیل وضعیت اعلام کردند.

وی تاکید کرد: در بخشنامه ای که از سازمان شهرداری ها ابلاغ شد، متأسفانه ۹۷۰ نفر از کارکنان شهرداری به دلیل اینکه در شرکت های تابعه شهرداری به صورت قراردادی هستند، شامل حال این تغییر وضعیت نمی‌شدند از این رو مکاتباتی با استاندار، مدیر کل شهری استانداری و سایر مسئولان انجام شد که فعلا این تصمیم منتفی شده است، اما از حرکت نایستادیم و امسال برنامه گزینش ۲۰۰ نفر از کارمندان شهرداری در حال انجام است.

مدیر کل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان اضافه کرد: به دنبال سیاست شهرداری مبنی بر انتصاب بانون در پست های مدیریتی، سه نفر از مدیران از بین بانوان انتخاب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند